تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی و تارخچه خواندنی کانال تلویزیونی CNN

image معرفی و تارخچه خواندنی کانال تلویزیونی CNN

برت راین‌هارد قائم‌مقام اجرائی سی‌ان‌ان هنگام تاسیس آن، بیشترِ ۲۰۰ کارمند اولیه این شبکه را از جمله اولین مجری اخبارش، برنارد شاو استخدام کرد.

برنارد شاو خبرنگار بازنشسته آمریکایی‌است که در سال ۱۹۴۰ به دنیا آمده و تا سال ۲۰۰۱ مشغول کار بود.

سی ان ان مخفف شبکه کابلی اخبار (Cable News Network) یک کانال تلویزیونی کابلی و ماهواره‌ای آمریکایی متعلق به شعبه سیستم پخش ترنر است.

شبکه کابلی اخبار (CNN) در سال ۱۹۸۰ توسط تد ترنر به عنوان یک شبکه خبری ۲۴ ساعته تاسیس شد.

تکفارس آی آر

اولین برنامه این شبکه بعد از معرفی‌اش توسط "تد ترنر" با مجری‌گری دیوید واکر و لوئیس هارت ساعت ۵ عصر اول ژوئن ۱۹۸۰ اجرا شد.

سی ان ان اولین شبکه تلویزیونی بود که اخبار را ۲۴ ساعته پوشش می‌داد و اولین شبکه تمام‌خبری در ایالات متحده بود.

مقر اصلی این رسانه در آتلانتا، جورجیاست که فقط برای برنامه‌‌های آخر هفته استفاده می‌شود.از سی‌ان‌ان گاهی با نام سی‌ان‌ان آمریکا یا سی‌ان‌ان داخلی یاد می‌شود تا بین شبکه آمریکایی‌و شبکه بین‌المللی خواهر ان (سی‌ان‌ان بین‌الملل) تمایز قائل شوند. با گذشت زمان سی‌ان ان به جز پخش تلویزیونی کار پخش رادیویی، و راه‌اندازی وب‌سایت را آغاز کرد.

ایالات متحده آمریکا،کانادا و سراسر جهان (از طریق سی‌ان ان بین‌الملل) منطقه تحت پوشش این شبکه‌اند. سی‌ان‌ان بین‌الملل بیش از ۲۱۲ کشور و منطقه را تا لحظه تولید این مدخل (آذر ۹۵) تحت پوشش قرار داده است.

از اوت ۲۰۱۰ سی‌ان‌ان بیش از ۱۰۰ میلیون خانوار آمریکایی را تحت پوشش قرار داده‌است. پخش تلویزیونی کانال‌های آمریکایی در بیش از ۸۹۰ هزار اتاق در هتل‌های مختلف این کشور قابل دسترسی است.

www.takfars.ir

از فوریه ۲۰۱۵ سی‌ان ان تقریبا ۹۶ میلیون و ۲۸۹ هزار خانوار را از طریق شبکه‌های کابلی، ماهواریه‌ای و تلکو در ایالات متحده تحت پوشش قرار داده‌است.

سایت سی‌ان ان علاوه بر زبان انگلیسی که زبان رسمی و اول این شبکه تلویزیونی و دیگر بخش‌های این رسانه‌ است، زبان عربی و اسپانیایی را نیز در دستور کار قرار داده است.

سی‌ان‌ان در اغلب کشورها و مناطق جهان دفتر دارد و سایت سی‌ان‌ان با تیمی متشکل از تقریبا چهار هزار پرسنل حوزه خبر کارش را پیش می‌برد.

ارسال خبرنامه از طریق ای‌میل و سرویس سی‌ان ان موبایل از جمله خدمات این رسانه‌ است.

در حالی‌که کانال خبری شعبه‌های مختلفی دارد سی‌ان ان بیشتر از مرکز تایم وارنر در نیویورک و استودیوهایش در واشنگتن و لس‌آنجلس برنامه پخش می‌کند.

اوج کار سی‌ان‌ان بین‌الملل از اولین جنگ عراق آغاز شد.

سی ان ان در سال ۱۹۹۸ چهار جایزه آزادی برای ازادی بیان دریافت کرد.

در طی این سال‌ها عملکرد سی‌ان‌ان در نحوه پوشش خبری و سانسور برخی خبرها مورد انتقاد قرار گرفته‌ است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر