تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

image معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

در حال حاضر هزاران ویژگی ازاین‌دست در وب‌سایت آمازون وجود دارد و هرروزه به تعداد این ویژگی‌ها افزوده می‌شود.

برخی از این مهارت‌ها به‌صورت ویژه برای ایجاد یک رابط برای دستگاه‌های سازگار با الکسا طراحی شده‌اند که از این میان می‌توان به ترموستات‌، چراغ‌ خانگی، کنترل‌ راه دور دستگاه‌های دیجیتال و … اشاره کرد. از سوی دیگر، سایر مهارت‌ها رویکردی متفاوت دارند و از کنترل صوتی مستقل استفاده می‌کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مهارت‌ها می‌پردازیم.

الکسا به‌عنوان دستیار هوشمند صوتی آمازون قابلیت‌های ویژه‌ای در خود دارد که بسیاری از کاربران از آن آگاه نیستند. در این مقاله با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهید شد.

الکسا نام دستیار هوشمند صوتی شرکت آمازون است که به همراه مزایای ویژه‌ای به کاربران عرضه می‌شود، اما در حقیقت سیستم‌های اختصاصی آنچه مهارت نامیده می‌شوند، ایجاد تجربه‌ای ویژه با این‌ دستگاه را امکان پذیر میکنند، زیرا به کمک این مهارت‌ها اجازه خواهید داشت این سیستم را به‌خوبی شخصی‌سازی کنید. مهارت‌ها شامل نسخه‌های نرم‌افزاری موجود برای نصب روی اکو هستند؛ برنامه‌هایی که وقتی آن‌ها را فعال کنید، می‌توانید به قابلیت‌های اضافه ویژه‌ای دسترسی داشته باشید.

تکفارس آی آر

الکسا یک دستیار آشپزی حرفه‌ای است

image معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

الکسا به‌صورت پیش‌فرض قابلیت ایجاد فهرست خرید مایحتاج روزانه شما را در خود دارد. با این وجود، می‌توانید به‌سادگی درحالی‌که مشغول آشپزی هستید، با صدای بلند به الکسا بگویید برای مثال، فلفل دلمه‌ای شما تمام شده است و حتی لازم نیست برای این کار از کنار گاز دور شوید.البته قابلیت‌های کمک به آشپزی در الکسا بسیار فراتر از این هستند؛ این دستیار هوشمند صوتی می‌تواند با نرم‌افزاری به نام Chefling سازگار شود که به آن اجازه می‌دهد دستور پخت غذاهای مختلف را برای شما بخواند و لیست خرید شما را به مغازه‌های طرف حساب شما ارسال کند و حتی حساب تاریخ انقضای محصولات داخل یخچال شما را نیز داشته باشد. الکسا می‌تواند زمانی که به خرید می‌روید، شما را از موجودی انبار مواد غذایی خانگی آگاه سازد؛ به‌این‌ ترتیب در زمان خرید چیزی را فراموش نخواهید کرد. با این حساب اگر اهل آشپزی در خانه هستید و بارها پیش آمده است که پس از بازگشت به خانه، به یاد آورده‌اید که چند قلم جنس مورد نظر را فراموش کرده‌اید، همکاری الکسا و نرم‌افزار Chefling برای شما بسیار کارآمد خواهد بود.

الکسا می‌تواند تلفن همراه شما را پیدا کند

image معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

www.takfars.ir

برای همه ما پیش آمده است که تلفن همراه خود را در گوشه‌ای از خانه بگذاریم و بعد مکان آن را فراموش کنیم و به دنبال دستگاه خود بگردیم. دیگر سناریوی ممکن در این شرایط، این است که روی مبل نشسته باشید و تلفن همراه شما از جیبتان سر بخورد و به داخل درزهای مبل بلغزد. در چنین شرایطی، یکی از بهترین راه‌حل‌ها این است که از کس دیگری بخواهید با شماره شما تماس بگیرد تا بتوانید موقعیت مکانی دستگاه خود را بیابید؛ ولی اگر کس دیگر در خانه در کنار شما نیست می‌توانید روی الکسا حساب بازکنید. کافی است مهارت WheresMyPhone را در این دستیار هوشمند صوتی فعال‌ سازید تا الکسا به تلفن همراه شما زنگ بزند و موجب شود تا بدون کمک دیگران، آن را پیدا کنید.

الکسا می‌تواند برای شما تاکسی خبر کند

image معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

اگر دائما به این‌طرف و آن‌طرف شهر می‌روید؛ ممکن است با مشکل یافتن تاکسی روبرو باشید و به خاطر انجام کارهایی مانند حاضر شدن و خبر کردن تاکسی به‌صورت هم‌زمان، دیرتر از زمان تعیین‌شده به محل قرار خود برسید. با کمک مهارت‌های ویژه الکسا می‌توانید این دو کار را هم‌زمان انجام بدهید. این مهارت نیاز به دانستن موقعیت مکانی اکو دارد و شما می‌توانید وقتی در حال دوش گرفتن هستید، الکسا را فراخوانی کنید و از آن بخواهید برای شما تاکسی خبر کند. امروزه تاکسی‌های آنلاینی مانند اوبر (Uber) و لیفت (Lyft) به‌خوبی در سطح جهانی جایگاه خود را تثبیت کرده‌اند و الکسا می‌تواند به‌راحتی این تاکسی‌ها را برای شما فراخوانی کند و بدون شک، یکی از دلایل اصلی ساخته شدن دستیارهای هوشمند صوتی موارد این‌چنینی هستند.

الکسا می‌تواند شما را از آخرین اخبار تیم ورزشی موردعلاقه‌تان آگاه سازد

image معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض در الکسا وجود دارد و نیازی به نصب برنامه جانبی برای فعال‌سازی آن نیست؛ ولی بسیاری از کاربران از آن خبر ندارند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات الکسا، اخبار ورزشی مدنظر خود را در آن شخصی‌سازی کنید و به‌این‌ترتیب اخبار مربوط به نتایج، برنامه بازی‌ها و .. را که به تیم محبوب شما مرتبط هستند، به‌سرعت توسط الکسا دریافت کنید.

الکسا می‌تواند پیش از خواب برای کودکان قصه بخواند

image معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

این قابلیت بدون شک یک نعمت بزرگ برای والدینی است که از خواندن قصه‌های شبانه برای کودکانشان خسته شده‌اند ولی همچنان باید زمان خود را برای این کار بگذارند. البته ممکن است خوشتان نیاید که یک روبات برای کودک شما قصه بخواند؛ ولی کودکان این امر را دوست خواهند داشت. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد داستان را شخصی‌سازی کنید و نام کودک خود را نیز در داستان به کار ببرید. هر یک از داستان‌ها در زیر یک دقیقه تمام می‌شود؛ ولی درصورتی‌که نیاز به استراحت بیشتر در یک شب خاص یا انجام کارهای شخصی خود دارید، به‌خوبی به خوابیدن کودک شما کمک می‌کند. با این حال به یاد داشته باشید که هیچ‌چیز به‌اندازه صدای خود شما برای کودکتان مؤثر نیست.

تک فارس

الکسا می‌تواند بدون تلفن همراه از طرف شما پیام متنی ارسال کند

image معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

الکسا به‌صورت پیش‌فرض به فهرست مخاطبین شما دسترسی ندارد؛ ولی بخشی به نام SMS with Molly برای آن وجود دارد که می‌توان به کمک آن حتی هنگامی که تلفن همراه شما در دسترستان نیست، پیام متنی به دیگران ارسال کنید. البته راه‌اندازی این مهارت نیاز به حوصله دارد؛ زیرا باید تنظیمات فراوانی را روی الکسا تغییر بدهید و شماره‌های مخاطبین را نیز به‌صورت دستی وارد کنید. با این وجود اگر پیام‌های متنی زیادی ارسال می‌کنید، این قابلیت برای شما بسیار مفید خواهد بود.

الکسا می‌تواند خلاصه اخبار منتخب را برای شما بخواند

image معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

در این مورد، اشاره‌ای به مهارتی خاص در در الکسا نداریم؛ بلکه منظور ما این است که می‌توان به کمک الکسا اخبار را فیلتر کرد و موجب شد که این دستیار هوشمند صوتی تنها از طریق منابع خبری خاصی اخبار را برای شما بخواند. شما می‌توانید از منابع خبری معتبر و بزرگ گرفته تا منبع‌های خبری ساده‌تر را به‌عنوان منبع مورد نظر خود انتخاب کنید و برای این کار تنها باید وارد بخش تنظیمات این سیستم شوید و به سراغ منابع خبری بروید.

الکسا می‌تواند برای شما در رستوران‌ها میز رزرو کند

image معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

نرم‌افزاری به نام Opentable برای تلفن‌های هوشمند وجود دارد که می‌توان به کمک آن در رستوران‌ها میز رزرو کرد. این نرم‌افزار نسخه‌ی ویژه الکسا را نیز به‌عنوان یک مهارت عرضه کرده است و به کمک آن به‌راحتی می‌توان چنین فرایندی را با ارائه دستور صوتی انجام داد. برای این کار تنها لازم است حساب کاربری خود را در این برنامه ایجاد کنید.

الکسا می‌تواند در شرایط اضطراری دوستان شما را مطلع کند

T A K F A R S

image معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

در شرایطی که به کمک نیاز دارید ولی نمی‌توانید به تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید، مهارتی به نام دوست من را خبر کن یا Ask My Buddy می‌تواند به کار شما بیاید. این مهارت می‌تواند به شماره یا شماره‌هایی که از پیش تعیین شده‌اند، پیام متنی بفرستد یا حتی با آن‌ها تماس بگیرد. با این وجود این سیستم قادر به تماس گرفتن با مراکز اورژانس و پلیس نیست.

الکسا می‌تواند جزئیاتی پیچیده از آب‌وهوا در اختیار شما قرار بدهد

image معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

الکسا به‌صورت پیش‌فرض می‌تواند اطلاعات آب‌وهوا را در اختیار شما قرار بدهد؛ ولی مهارت ویژه‌ای برای آن وجود دارد که Weather Sky نامیده می‌شود و می‌تواند جزئیات آب‌وهوا را در سطحی باورنکردنی به شما اعلام کند. برای مثال این مهارت می‌تواند زمان دقیق طلوع و غروب آفتاب را به شما اعلام و حتی هوای هر روز را با روز مشابه در سال گذشته مقایسه کند.

الکسا می‌تواند برای شما پیتزا سفارش بدهد

image معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

در تمام جهان دو مرکز فروش پیتزا وجود دارند که به‌صورت بین‌المللی عمل می‌کنند و کیفیت آن‌ها زبانزد خاص و عام است. این دو مرکز پیتزا دومینوز و پیتزا هات هستند و هر یک از آن‌ها مهارت ویژه‌ای برای الکسا طراحی کرده‌اند که با نصب آن می‌تواند در زمانی که مشغول به انجام کار خود هستید، تنها با صدور یک فرمان صوتی ساده به الکسا اجازه بدهید برای شما پیتزا سفارش بدهد.

الکسا می‌تواند برنامه ویژه و گفتگوی شبانه تلویزیونی را برای شما پخش کند

حتی اگر طرفدار این برنامه‌های شبانه نباشید، بازهم می‌توانید با گوش دادن به آن‌ها در حین استراحت آخر شب خود سرگرم شوید. بدون شک برنامه‌های مجریان مطرح می‌توانند لبخند را بر لب شما بیاورند و گوش دادن به آن در حین مسواک زدن و آماده شدن برای خواب، می‌تواند یک گزینه مناسب به‌حساب بیاید.

تک فارس www.takfars.ir

الکسا می‌تواند شما را در شبکه تودرتوی متروی نیویورک راهنمایی کند

image معرفی قابلیت های الکسا دستیار هوشمند صوتی آمازون

مهارت‌های متعددی برای الکسا وجود دارند که به شما در زمینه حمل‌ونقل عمومی کمک می‌کنند و حتی برنامه‌های متعددی با وضعیت مشابه با NYC Subway وجود دارند؛ ولی این مهارت می‌تواند موجب شود تا از وضعیت‌هایی مانند تأخیر در ورود قطارها به ایستگاه آگاه شوید و بهتر برای زمان خود برنامه‌ریزی کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر