معرفی خوراکی های واقعا مفید برای افراد ورزشکار

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

معرفی خوراکی های واقعا مفید برای افراد ورزشکار

image معرفی خوراکی های واقعا مفید برای افراد ورزشکار

شکلات تلخ:

شکلات تلخ باعث افزایش نیتریک اکسید می‌شود این ماده باعث می‌شود که عروق‌ دچار تورم شوند و نیاز بدن به اکسیژن کم‌تر شود.

مطالعات منتشر شده در مجله بین‌المللی تغذیه ورزش این مساله را اثبات کرده است. در این بررسی‌ها تفاوت بین میزان مصرف اکسیژن در افرادی که شکلات تلخ مصرف کرده بودند با افرادی که شکلات سفید مصرف کرده بودند مقایسه شد. بررسی‌ها نشان داد که خوردن شکلات تلخ باعث مصرف کم‌تر اکسیژن در بدن می‌شود.

چغندر:

تکفارس آی آر

مصرف نیترات با افزایش کارایی ورزش در ارتباط است. مطالعات منتشر شده در مجله تغذیه و رژیم غذایی این مساله را اثبات کرده است. افراد مورد بررسی در این مطالعات چغندر پخته مصرف کردند و ۷۵ ‌دقیقه بعد بر روی تردمیل دویدند. بررسی‌ها نشان داد که خوردن چغندر پخته باعث می‌شود که شرکت کنندگان پنج درصد سریع‌تر از دیگران می‌دوند.

آب گیلاس:

گیلاس باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود. آب گیلاس بعد از ورزش می‌تواند برای ریکاوری مفید باشد. در بررسی‌های انجام شده بر روی تاثیر آب گیلاس دوندگان ماراتن قبل از مسابقه شروع به مصرف آب گیلاس کردند و تا ۴۸ ساعت بعد از مسابقه به این کار ادامه‌ دادند.

آب گیلاس باعث افزایش آنتی اکسیدان در بدن می‌شود و به ریکاوری سرعت می‌بخشد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

ترفندهای جالبی برای سریع لاغر شدن و کاهش وزن
  1. آن چه که تا امروز درباره خواص زیره نمی دانستید
  2. اگر قبل از ورزش شدید قهوه بخوریم چه اثری دارد
  3. آیا در زمستان هم عینک آفتابی کاربردی برای سلامتی دارد
  4. وقتی در هوای سرد بیرون می رویم چطور احساس سرما نکنیم
  5. خوراکی های مفید برای تقویت سیستم گوارش
  6. کپسول اپانوتین عوارض جانبی موارد مصرف منع دارویی

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات