معرفی بهترین خوراکی های دارای ویتامین ب برای رشد مو

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

معرفی بهترین خوراکی های دارای ویتامین ب برای رشد مو

image معرفی بهترین خوراکی های دارای ویتامین ب برای رشد مو

▪ مغزها/ بادام‌ها

مغزهایی مانند گردو، بادام زمینی و بادام بسیار مفید هستند، زیرا غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. آنها برای بازسازی مو ضروری هستند. زینک موجود در آنها از ریزش مو جلوگیری می‌کند. مصرف مرتب این مغزها برای مو و کف سر بسیار مفید است. ویتامین ایی (E) موجود در این مغزها هم به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند. بادام برزیلی غنی از سلنیوم است که برای رشد مناسب مو بسیار ضروری است. اسید آلفا لینولنیک موجود در گردو به نرم کردن مو کمک می‌کند. اکثر شامپوها و نرم‌کننده‌های برندهای مخصوص مراقبت از مو حاوی ویتامین ب به نام بیوتین هستند که برای مو بسیار مفید است.

▪ تخم‌مرغ / مرغ

پروتئین‌ها عنصری بسیار ضروری هستند و تخم‌مرغ و مرغ حاوی مقادیر زیادی از آن هستند. از آنجا که مو از پروتئین تشکیل شده است، مصرف تخم مرغ یا مرغ بسیار سودمند است. مصرف آن مو را قوی و همزمان نرم می‌کند. تخم‌مرغ غنی از ب ۱۲ و ب ۷ است که شکستگی و ریزش مو را درمان می‌کند. با مصرف مرغ، موهای نازک قوی‌تر می‌شوند.

▪ ماهی سالمون

تکفارس آی آر

می‌توان با مصرف ماهی سالمون رژیم سالم و متعادلی داشت. ماهی موها را سالم و قوی نگه می‌دارد. ماهی که غنی از اسیدهای چرب امگا -۳، آهن و ب ۱۲ است، ثابت شده است برای سلامت مو بسیار مفید میباشد. وقتی تمام این ترکیبات با هم استفاده شوند، به فرد کمک می‌کنند موهای درخشان و پوست سر سالمی داشته باشد. کمبود آنها ممکن است منجر به خشکی پوست از جمله پوست سر شود. سالمون کنجدی، کباب سالمون لیمویی و سالمون برگر از جمله غذاهایی هستند که میتوانید با این ماهی مقوی تهیه کنید. گیاهخواران می‌توانند برای غلبه بر این کمبود از دانه‌های کتان استفاده کنند.

▪ عدس

عدس که غنی از فولات و آهن است، به عملکرد مناسب بدن کمک می‌کند. فولات که نوعی ویتامین ب است به ترشح گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. آهن موجود در آن اکسیژن را به تمام سلول‌ها حمل می‌کند. کمبود آن ممکن است به کم‌خونی منجر شود. با عدس میتوانید غذاهای مختلفی مثل سوپ انار تهیه کنید.

▪ نخود

نخود که غنی از فولات و روی است برای رشد مو بسیار مفید میباشد. آهن و فولات همراه با هم به ترمیم فولیکول‌های مو و رشد مو کمک می‌کنند.

www.takfars.ir

اگر شما هم از مشکلات مو رنج می‌برید و می‌خواهید سلامت و زیبایی موهایتان را افزایش دهید، امروز این گزینه‌های غذایی مغذی را امتحان کنید. حتماً به یاد داشته باشید به ما بگویید کدام را امتحان کردید و چقدر برایتان مفید بود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

راهنمای علمی نحوه حمام رفتن و نکات مفید سلامتی
  1. آیا می توان مغز و قدرت حافظه را با خوراکی تقویت کرد
  2. بهترین و آسان ترین راه برای آب شدن چربی شکم
  3. خوردن فلفل سیاه با چه خوراکی هایی مجاز است
  4. خوراکی هایی که از سردردهای میگرنی پیشگیری میکنند
  5. درمان خانگی ترش کردن معده با مواد خوشمزه خوراکی
  6. معرفی بهترین رژیم غذایی برای داشتن قلب سالم

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب