تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مصرف امینو اسید برای بدنسازی چه فایده ای دارد

image مصرف امینو اسید برای بدنسازی چه فایده ای دارد

مکمل آمینو اسید حاوی انواع اسیدهای آمینه است (که به بدن شما کمک می‌کنند پروتئین بسازد و توده عضلانی را افزایش دهد)

بسیاری از مکمل‌های آمینو اسید، حاوی انواع خاصی از اسیدهای آمینه به نام اسیدهای آمینه شاخه دار (BCAAs) هستند که عبارتند از والین، لوسین و ایزولوسین.

مزایای اسیدهای آمینه برای ریکاوری عضلات

ورزشکاران قدرتی که از مکمل آمینو اسید استفاده می‌کنند، ممکن است متوجه بهبود ریکاوری عضلات بعد از تمرینات شدید وزنه برداری شوند که برای بدنسازان رقابتی، سودمند است. با توجه به مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ در ژورنال Strength and Conditioning Research منتشر شد، بدنسازانی که سه هفته قبل و در طول تمرینات مقاومتی با شدت بالا، مکمل BCAA مصرف کردند، شاهد کاهش آسیب عضلانی و بهبود ریکاوری عضلات بودند.

تکفارس آی آر

افزایش تستوسترون و هورمون رشد

مصرف مکمل آمینو اسید می‌تواند بر سطوح هورمونی بدنسازان تاثیر بگذارد. محققان در تحقیق مذکور، دریافتند سطوح تستوسترون در ورزشکاران قدرتی که از پودر BCAAs استفاده کرده بودند بالاتر بود. و این برای بدنسازانی که سعی دارند توده خالص عضلانی‌شان را افزایش دهند، یک مزیت به حساب می‌آید.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۰۹ در ژورنال Medicine and Science in Sports and Exercise گزارش داد ورزشکاران قدرتی که از مکمل‌های آمینو اسید استفاده کردند، نه تنها شاهد افزایش تستوسترون بودند، بلکه غلظت هورمون رشد آنها نیز افزایش یافت.

توده عضلانی را افزایش می‌دهد

یک مزیت مهم برای بدنسازان که ناشی از بهبود ریکاوری عضلات، افزایش سطوح تستوسترون و افزایش غلظت هورمون رشد بعلت مصرف مکمل آمینو اسید است، توانایی افزایش توده عضلانی می‌باشد. با توجه به مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در Medicine and Science in Sports and Exercise منتشر شد، ورزشکاران قدرتی که مکمل آمینو اسید مصرف کردند، در مقایسه با ورزشکارانی که مکمل‌های دارونما خوردند، افزایش بیشتری در توده عضلانی، قدرت عضلانی، و قدرت کلی نشان دادند.

www.takfars.ir

مزایای سیری آمینو اسیدها

مصرف مکمل آمینو اسید ممکن است به فرو نشاندن هوس‌ها و کنترل کالری کل مصرفی بدنسازان در زمانی که قبل از مسابقات رژیم دارند، کمک کند. با توجه به بررسی که در سال ۲۰۰۹ در Current Opinion in Clinical Nutrition and Metabolic Care منتشر شد، مصرف پروتئین، اسیدهای آمینه یا هر دوی آنها، سیری را افزایش می‌دهد، ترکیب بدن را بهبود می‌بخشد، و می‌تواند به کنترل کالری و کاهش وزن کمک کند. افزایش سیری به بدنسازان کمک می‌کند که با اجتناب از مصرف قندهای افزوده و کربوهیدرات‌های تصفیه شده که در غیر اینصورت ممکن بود هوس کنند، چربی اضافی بدنشان را آب کنند.

راحتی

وقت گذاشتن برای خوردن یک وعده غذایی سالم که محتوی مقدار متعادلی پروتئین و اسیدهای آمینه باشد، بعد از تمرینات شدید دشوار است، اما این کار به بدنتان کمک می‌کند که به درستی ترمیم شود. با اینحال مخلوط کردن مکمل آمینو اسید با آب یا سیر، یک راه سریع و آسان برای انرژی دادن به بدنتان است، تا زمانیکه وقت پیدا کنید که یک وعده غذایی بخورید.

در حالی که مکمل آمینو اسید، به هیچ وجه جایگزینی برای یک وعده غذایی متعادل نیست، اما یک مکمل راحت برای بعد از تمرین یا بین وعده‌های غذایی است که به سوخت رسانی به بدنتان کمک می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر