مصرف امگا۳ در سن جوانی چه فایده ای دارد

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مصرف امگا۳ در سن جوانی چه فایده ای دارد

شارخون افراد جوان مفید است

image مصرف امگا۳ در سن جوانی چه فایده ای دارد

فشارخون سیستولیک عدد بالایی و فشارخون دیاستولیک عدد پایینی به هنگام خواندن فشارخون است. فشارخون زیر ۱۲۰/۸۰ معمولا سالم تلقی می‌شود.

طبق یک تحقیق جدید، مصرف رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب اُمگا-۳ که در ماهی و روغن‌های گیاهی یافت می‌شود به حفظ سلامت فشارخون افراد جوان کمک می‌کند.

بهمحققان دانشگاه زوریخ سوئیس با مطالعه بیش از ۲۰۰۰ فرد جوان سالم دریافتند افرادی که دارای بالاترین میزان اسیدهای چرب اُمگا-۳ در خون‌شان بودند پایین‌ترین میزان فشارخون را داشتند.

تکفارس آی آر

محققان در این مطالعه شرکت‌کنندگان را به چهار گروه از پایین‌ترین تا بالاترین میزان اسیدهای چرب اُمگا-۳ تقسیم کردند.

دکتر مارک فیلیپوویچ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: ما دریافتیم افراد بزرگسال در گروه دارای بالاترین میزان اسیدچرب امگا-۳ در مقایسه با افراد دارای حداقل میزان این اسید چرب در خون‌شان، دارای ۴ mm Hg فشارخون سیستولیک کمتر و ۲ mm Hg فشار دیاستولیک کمتر بودند.

فیلیپوویچ در ادامه می‌افزاید: طبق یافته‌های ما، رژیم غذایی سرشار از غذاهای حاوی اُمگا-۳ می‌تواند شیوه‌ای برای پیشگیری از فشارخون بالاباشد.

به گفته وی، حتی کاهش اندک میزان این فشار به اندازه حدود ۵ mm Hg می‌تواند از بروز شماری از سکته‌ها و حوادث قلبی جلوگیری کند.

در مطالعه‌ای دیگر مشخص شد دوز پایین مصرف اسیدچرب اُمگا-۳ حتی به اندازه کمتر از یک گرم در روز می‌تواند به افراد مبتلا به فشارخون بالا در کاهش فشارشان کمک کند. مصرف یک وعده ماهی سالمون به وزن ۸۵ گرم دارای حدود یک گرم اسیدچرب اُمگا-۳ است.

www.takfars.ir

به گفته فیلیپوویچ، روغن ماهی با بهبود عملکرد عروق خونی و کاهش التهاب موجب کاهش فشارخون می‌شود.

وی در ادامه می‌افزاید: مصرف دوز پایین و بلندمدت این اسیدهای چرب به مرور زمان بر فشارخون تاثیر خواهد داشت.

مطالعات علمی این خاصیت را در مورد اُمگا-۳ طبیعی نشان می‌دهد و هنوز اسناد قوی‌ای در مورد تاثیر مصرف مکمل اُمگا-۳ در این مورد وجود ندارد.

اسیدهای چرب اُمگا-۳ چربی ضروری بدن هستند که توسط بدن تولید نمی‌شوند اما بدن به آن نیاز دارد. منابع خوب این اسید چرب شامل ماهی سالمون، ماهی تن، گردو و روغن کانولا است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

آیا می توان مغز و قدرت حافظه را با خوراکی تقویت کرد
  1. معرفی خوراکی های مقوی برای داشتن بدنی قوی
  2. خواص بارهنگ برای سلامتی و نحوه مصرف آن
  3. راه های تقویت چشم ضعیف شده
  4. چه کنم تا صبح زود بیدار شدن برایم سخت نباشد
  5. خوردن زولبیا و بامیه چه خواص و عوارضی دارد
  6. شستن دهان و دندان با آب نمک چه تاثیری دارد

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات