تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مصرف آب انبه در رژیم غذایی چه خواصی برای سلامتی دارد

image مصرف آب انبه در رژیم غذایی چه خواصی برای سلامتی دارد

از سرطان جلوگیری‌می‌کند:

انبه، سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند استراگلین، متیل‌گالات، تیزوکوئرستین، فیستین، کوئرستین و اسیدگالیک است. همه این ترکیبات، در کاهش خطر سرطان‌های سینه، خون و پروستات موثرند. یک فیبر حل‌شدنی به نام پکتین نیز در انبه وجوددارد که نقش مهمی را در این مسئله ایفا‌می‌کند. با استناد به تحقیات اخیر، پکتین، عمل گالاکتین۹که عنصر عملیاتی در سلول‌های سرطانی است را کاهش‌می‌دهد. علاوه‌براین، ماده دیگر انبه، لوپئول، سلول‌های تومور در سرطان پروستات را سرکوب‌می‌کند.

سطح کلسترول را پایین‌می‌آورد:

آب انبه، بدن شما را با مقادیر کافی ویتامین C تغذیه‌می‌کند. پکتین و ویتامین C باهم ترکیب‌می‌شوند تا در پایین‌آوردن سطح کلسترول سرم، به‌ویژه لیپوپروتئین کم‌چگالی، به بدن کمک‌کند.

تکفارس آی آر

فشارخون را نگه‌می‌دارد:

آب انبه، حاوی ماده مغذی حیاتی پتاسیم است که به عملکرد ماهیچه‌ها، قلب و اعصاب کمک‌می‌کند. این ماده معدنی مفید، تعادل مایعات بدن و همچنین فشارخون شما را تنظیم‌می‌کند.

برای کم‌خونی مفید است:

آهن، یکی از مهم‌ترین مواد مغذی است؛ کمبود آن ممکن است باعث مشکلات سلامتی جدی مانند کم‌خونی شود. شما می‌توانید مقدار قابل‌توجهی از آهن بدن‌تان را با نوشیدن آب انبه، به‌صورت یکبار در روز تامین‌کنید. آب انبه برای زنان باردار بسیار مفید است زیرا این افراد به آهن زیادی نیازدارند.

برای سلامت چشم:

www.takfars.ir

مصرف انبه یا آب انبه، بهترین راه برای تامین مواد مغذی و ویتامین A برای بدن است. انبه یا آب انبه، به بهترین شکل با مشکلات چشمی مانند خشکی چشم و شب‌کوری مقابله‌می‌کند و بینایی را نیز افزایش‌می‌دهد.

پوست را پاک‌می‌کند:

یکی از بهترین فواید آب انبه این است که با تامین مقادیر کافی مواد مغذی، پوست را زیبامی‌کند. آکنه، جوش و دیگر مشکلات پوستی را می‌توان با مصرف خارجی میوه انبه درمان‌کرد. فقط باید پالپ انبه را چند دقیقه بر پوست‌تان بگذارید. بعد از زمان معین، پوست‌تان را با آب ولرم بشویید.

تمام بدن را قلیایی می‌کند:

در آب انبه تازه، اسیدمالیک، اسیدتارتاریک و اثری از اسیدسیتریک یافت‌می‌شود. این اسیدها، حفظ ذخیره قلیایی بدن را تسهیل‌می‌کنند.

مطالب مرتبط: ۱۷دلیل که چرا هر روز باید انبِه بخورید

با دیابت مبازه‌می‌کند:

دیابت، مشکل بغرنجی است که نمی‌توان آن را نادیده‌گرفت. شایع‌ترین دلایل دیابت، فشارخون بالا، کلسترول بالا و مقاومت انسولین است. آب انبه (بدون قند)، با نرمال‌کردن سطح انسولین، حفظ فشارخون و کاهش کلسترول بد، قندخون را کنترل‌می‌کند.

گوارش را بهبودمی‌بخشد:

آب انبه به بهبود سلامت دستگاه گوارش ازطریق تسکین ناراحتی معده، معروف است. اگر به یبوست مبتلایید، از این آبمیوه شگفت‌انگیز به همراه آب گریپ‌فروت و آب آناناس استفاده‌کنید.

تک فارس

۱۰ سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند:

ویتامین C، ویتامین A و کاروتنوئید در آب انبه یافت‌می‌شوند. این مواد برای قوی و سالم نگه‌داشتن دستگاه ایمنی با هم ترکیب‌می‌شوند.

حقایق تغذیه‌ای آب انبه

آب انبه، فواید ارزشمند زیادی دارد. هر فنجان آب انبه دارای ۱۲۸ کالری و کمتر از ۱ گرم پروتئین، چربی و کلسترول است. ۳۳ گرم کربوهیدرات و ۰.۸ گرم فیبر نیز در یک وعده آب انبه وجوددارد.

آب انبه‌ای که از انبه تازه گرفته‌شده باشد، سرشار از ویتامین‌های C و A و اثراتی از ویتامین B، E و K است. برخی مواد معدنی ارزشمند نیز در آب انبه یافت‌می‌شوند. هر یک‌بار مصرف آب انبه، دارای مقدار مواد زیر است:

۶۱ گرم پتاسیم

۴۳ گرم کلسیم

۸ گرم منیزیم

۵ گرم فسفر

۹ گرم آهن

T A K F A R S

۰ میلی‌گرم سلنیوم

۱۳ گرم سدیم

ارزش غذایی آب انبه بر اساس USDA

ماده مغذی

ارزش غذایی

درصد RDA

انرژی ۷۰ کیلوکالری ۳.۵%

کربوهیدرات ۱۷ گرم ۱۳%

پروتئین ۰.۵ گرم ۱%

چربی کل ۰.۲۷ ۱%

تک فارس www.takfars.ir

کلسترول ۰ میلی‌گرم ۰%

فیبر رژیمی ۱.۸۰ گرم ۴.۵%

ویتامین‌ها

فولات ۱۴ میکروگرم ۳.۵%

نیاسین ۰.۵۸۴ میلی‌گرم ۳.۵%

اسید پانتاتونیک ۰.۱۶۰ میلی‌گرم ۱%

پیرودوکسین (ویتامین B۶) ۰.۱۳۴ میلی‌گرم ۱۰%

ریبوفلاوین ۰.۰۵۷ میلی‌گرم ۴%

تیامین ۰.۰۵۸ میلی‌گرم ۵%

ویتامین C ۲۷.۷ میلی‌گرم ۴۶%

تکفارس

ویتامین A ۷۶۵ واحد بین‌المللی ۲۵.۵%

ویتامین E ۱.۱۲ میلی‌گرم ۷.۵%

ویتامین K ۴.۲ میکروگرم ۳.۵ %

مواد معدنی

سدیم

۲ میلی‌گرم ۰%

پتاسیم ۱۵۶ میلی‌گرم

۳%

کلسیم

۱۰ میلی‌گرم ۱%

takfars.ir

مس ۰.۱۱۰ میلی‌گرم

۱۲%

آهن

۱۳ میلی‌گرم ۱.۵%

منیزیم ۹ میلی‌گرم

۲%

منگنز

۰۲۷ میلی‌گرم ۱%

روی ۰.۰۴ میلی‌گرم

۰%

تک فارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر