تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

متن انشای جدید برای دانش آموزان درباره روز معلم

image متن انشای جدید برای دانش آموزان درباره روز معلم

معلمی شغل پیامبران است. چون آنها هم به مردم درس اخلاق و خوب زندگی کردن را یاد می دادند.

معلم مانند شمعی است که می سوزد و برای ما نور و گرما تولید میکند. او ما را مثل فرزندان خودش دوست دارد و به ما احترام میگذارد.

روز ۲۲ اردیبهشت روزی است که آقای مرتضی مطهری شهید شدند و این روز روز معلم نامگذاری شده است.

سال هاست که به بهانه مقدس شهادت معلمی بزرگ و فرزانه، استاد شهید مطهری، فرصتی می شود برای سپاسگزاری از معلمان عزیز، معلمانی که انسان سازند و جامعه ساز. همان معمار قلب های کوچکمان، همان کسی که بذر نور را در دل ها می افشاند.

تکفارس آی آر

قدردانی از او قدردانی از باغبانی است که هرروز صبح سبدی پر از صمیمیت و مهربانی را به کلاس برده و با انگشتان مهربان خویش بر شاخه ی قلب های فردا پیوند می زند.

معلم هرروز در تنور داغ جانش هزاران نان بر سر سفره ها میگذارد و هر روز هزاران مشک را به خیمه های عطش می رساند.

معلم گلی خوشبو که هر روز رایحه ی دل انگیزی به مشام همه می رساند و از خوبی ها و زیبایی هایش همه را بهره مند می سازد. معلم بودن افتخاری بس بزرگ است که نصیب هرکس نمی شود، او که جان را روشن و قلب را زنده میکند، فرشته ای که سلامت امانت هایی را که به دستش سپرده اند تضمین میکند، او شاگردانش این امانت های الهی را از آلودگی و تباهی حفظ میکند و می کوشد با تعلیمات خود در تربیت آنان بکوشد و در رسیدن آنها به کمال از هیچ تلاشی دریغ نمیکند.

معلم همچون نوری برای هدایت دریانوردان از مسیر طوفان و رساندن آنها به ساحل آرزوهاست.

معلم معمار قلب هاست و بذر دانش را در دل ها می افشاند و موجی است خروشان و من قطره ای که با هزاران امید و آرزو همراهش می شوم و او مرا به اوج سربلندی می رساند.

www.takfars.ir

معلم باغبانی است سخاوتمند که عمرش را در کلاس درس سپری میکند تا رویش و شکفتن نسل های فردا را شاهد باشد.

تو ای معلم، همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی و گل های عشق و ایمان را در گلستان وجودم پروراندی، تو به من الفبای زیبای زندگی آموختی و آتش جهل و نادانی را در من خاموش کردی.

این معلم است که مسیر زندگی را عوض میکند و ما را تا قله های افتخار بالا می برد.

معلم عزیزم امیدوارم در تمام لحظات زندگی سربلند و شاداب باشی. خوشحالم از اینکه نور علمت را بر من تاباندی و از چشمه ی علمت سیرابم کردی. روزت مبارک

متن انشای دوم درباره روز معلم

روز ۱۲ اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز معلم نامگذاری شده است.

شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد.

معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است.

در نخستین آیات قرآنچه بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است:

اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: ۱ـ ۵)

تک فارس

بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان . و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست.

در این آیات خداوند، خود را معلم می خواند و جالب اینکه معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است.

مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد. نوعی انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد.

از این رو، می توان گفت که هنر شگفت معلمی از آن خداوند عالم است. کرامت الهی در این آیات با تعبیر الاکرام بیان شده است. چنین تعبیری می فهماند که عالی ترین نوع کرامت پروردگار نسبت به انسان با والاترین مقام و جایگاه او، یعنی علم و دانش هم طراز است.

معلم عزیزم روزت مبارک

محصولات معتبر
محصولات معتبر