تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

متن انشای تک صفحه ای و خلاصه با موضوع روز مادر

image متن انشای تک صفحه ای و خلاصه با موضوع روز مادر

بیستم جمادی الثانی مصادف است با ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، این روز به یُمن ِ زاد روز بانوی نمونه اسلام، روز زن و روز مادر نام گرفته است؛ بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است؛ زندگانی پر برکت و درخشان وی، آن بانوی بزرگوار را به الگویی بی نظیر برای تمام زنان عالم در طول تاریخ مبدل ساخته است؛ و چه زیبا تولد این بانوی گرانقدر روز زن و روز مادر نام گرفت.

نامگذاری یک روز از سال به نام مادر در فرهنگ و ملل مختلف سابقه ای طولانی دارد و هر ملتی سعی کرده است روزی را به تجلیل از مقام شامخ مادر اختصاص دهد. در فرهنگ پر بار ایران اسلامی خجسته زاد روز بانوی گرانقدر اسلام ، دختر حضرت محمد (ص) روز مادر نام گرفته است.

اگر چه هر کشوری با فرهنگ خاص خود برای انتخاب روز مادر سمبل و دلیلی دارد اما آنچه اهمیت دارد قدردانی و تشکر از مقام مادر است و این مراسم بهانه ای است تا توجه بیشتری به مادران داشته باشیم و به آنها ثابت کنیم که چقدر دوستشان داریم.

مادر کلمه ایست که هر انسان آگاه به آن آشنایی کامل دارد. هر انسان از لحظه تولد در فکر و اندیشه این گوهر زیبا و گرانبها می باشد.

تکفارس آی آر

زمانیکه انسان پا به عرصه حیات و زندگی میگذارد همین مادر است که طفل خویش را با مشکلات فراوان در زندگی تربیت و پرورش داده تا فرد مفیدی برای خود و جامعه خویش گردد.

مادر مقدس ترین موجود روی زمین به شمار رفته و مادر زیبا ترین و گرانبها ترین هدیه الهی است که برای هرکس به ارمغان آورده است و هرکس اگر خواهان کسب رضای خداوند متعال باشد باید به بهترین صورت اطاعت و احترام مادر را داشته باشد.

پیامبر اکرم (ص) می فرماید که اگر من مادر خودرا به آغوش خود گرفته هفتاد دور خانه خدا را طواف کنم باز هم ناچیز خواهد بودو یک شب بیخوابی مادر جبران نمیشود، یعنی زحماتی که مادر برای فرزندان خویش می کشد جبران ناپذیر است.

چه خوش گفته اند که بهشت زیر پای مادران است. پس بر ما لازم است تا همیشه به این گوهر زیبا و مقدس احترام داشته و عملی را انجام ندهیم که باعث رنجش ایشان گردد.

پس به سلامتی مادر به خاطر زندگی ای که همراه با شادی و امید و مهربانی به ما هدیه می دهد.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر