تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

لباس های زمستانی را چطور در کمد نگهداری کنید تا خراب نشوند

لباس های زمستانی را پیش از جمع آوری حتما بشویید و هرگز لباس ها را به صورت نشسته جمع آوری ننمایید. شستن لباس ها پیش از جمع آوری آن ها در صورتیکه در محیط خشک و خنک و تمیز نگهداری شوند سبب می شود که حشرات ریز مانند بید به سراغ لباس ها نروند و دیگر مجبور به استقاده از قرص های نفتالین و … نخواهید بود.

در صورتیکه تمایل به استفاده از قرص نفتالین و یا قرص های مشابه دیگر داشتید، قبل از اینکه بخواهید لباس ها را بپوشید می توانید آن ها را مجدداً بشویید و اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شوند، این کار سبب از بین رفتن بوی نفتالین از روی لباس خواهد شد.

به جهت اینکه لباس ها بوی نا و یا در اصطلاح بوی صندوق خانه ها را نگیرند، می توانید اسپری ها و شیشه های عطر و ادوکلن خود را در لابه لای لباسهایتان بگذارید تا بوی آن ها به لباس ها نفوذ کرده و بوی بد نگیرند. حتی می توانید برای این کار از اسپری ها و شیشه های عطرهای خالی شده استفاده نمایید. اما اگر شیشه عطرتان خالی نیست و جنس لباسی که این شیشه را در لابه لای آن قرار می دهید به نوعی است که لک می شود، می توانید شیشه عطر را در دستمال نازکی بپیچید و سپس در لابه لای لباس خود قرار دهید.

اگر کمدهای دیواری بزرگی دارید که می توانید لباس ها و پالتوهای زمستانی را آویزان نمایید، حتماً آن ها را آویزان نمایید و بر روی آن ها کاور بکشید و یا می توانید از کاورهای زیپ دار استفاد نمایید. اما در غیر این صورت و در صورت نداشتن فضای کافی، لباس ها را به صورت صاف کف چمدان پهن نمایید.

خاطرتان باشد که هیچ گاه لباس های بافتنی و کشبافت را آویزان ننمایید زیرا شکل و فرم آن ها بد شکل خواهد شد .

تکفارس آی آر

لازم است حتماً کت و پالتوهای چرمی خود را به هر طریقی که شده آویزان نمایید زیرا در غیر اینصورت و با قرار دادن در چمدان، آهار و زیبایی خود را از دست خواهند داد.

هرگز لباس های پشمی یا شال های پشمی را تا نزنید. آن ها را دور یک لوله مقوایی یا استوانه پلاستیکی بپیچید تا شکل و حالت خود را از دست ندهند.

داخل کلاه های زمستانی را با تکه پارچه های تمیز پر نمایید و آن ها را در چمدان و یا ساک های مخصوص نگهداری لباس های خود، روی لباس ها قرار دهید تا بد شکل نشوند و حتی الامکان آن ها را در لابه لای لباس ها و جایی که سبب شود تغییر شکل پیدا کنند قرار ندهید.

چکمه های خود را نیز حتماً واکس بزنید و برای جلوگیری از خم شدن ساقه های آن ها، داخل آن را با روزنامه و یا مقوا و یا پارچه های اضافه پر نمایید تا ساقه آن ها خم و یا بدفرم نشود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر