تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

لاغر شدن به وسیله ماساژ دادن قسمت های چاق بدن

image لاغر شدن به وسیله ماساژ دادن قسمت های چاق بدن

ماساژ، لاغرتان نمیکند

کافی است تصمیم بگیرید لاغر شوید و آن وقت است که همه اطرافیان تان، نقش کارشناس و متخصص تغذیه را بازی میکنند و شیوه های جالبی به شما پیشنهاد می دهند. عده ای می گویند باید ورزش کنید (این راه حل استثنائاً درست است) و خیلی ها هم رژیم های مختلف لاغری را برایتان تجویز میکنند؛ رژیم هایی که ممکن است پایه و اساس علمی هم نداشته باشد، ولی آنها را لاغر کرده یا شاید هم نکرده باشد. عده ای هم به ماساژهای مخصوص لاغری اعتقاد دارند و چند سالی است برای آنها، این روش جایگزین قرص ها و پودرهای لاغری شده است. آنها که به ماساژهای لاغری روی می آورند معمولا تصور میکنند ماساژ، بی ضررترین شیوه کاهش وزن و لاغر شدن است. علاوه بر این، استفاده از این خدمات هم خیلی راحت تر از رژیم گرفتن و ورزش کردن خواهد بود بخصوص حالا که دسترسی به این خدمات آسان تر از قبل شده و در مکان های متفاوتی می توان از آن استفاده کرد.

اما اگر بدانید ماساژ لاغری واقعا لاغرتان نمیکند، چطور؟ دکتر ترکان با تاکید براینکه ماساژهای لاغری به هیچ عنوان تائید نمی شود، در این باره توضیح می دهد: استفاده از خدمات ماساژ با هدف لاغر شدن مورد تائید پزشکان نیست و از نظر علمی رد می شود. به عبارت دیگر، هیچ نوع ماساژی وجود ندارد که باعث سوزاندن چربی های اضافه بدن شود.

خانم محبی که مدتی برای لاغری موضعی از این ماساژها استفاده کرده بود، می گوید: بعد از جلسه اول ماساژ، هم بدنم درد می کرد و هم کبود شده بود. با این حال به من گفتند برای اینکه هرچه زودتر لاغر شوم و اثرش هم بیشتر باقی بماند، باید یک روز در میان این کار را تکرار کنم. من هم با وجود درد و کبودی رفتم و دیگر افراد هم می گفتند باید صبر داشته باشم تا کم کم آنچه می خواهم، اتفاق بیفتد. او پس از چند وقت، از درد خسته شده و کار ماساژ را نیمه تمام گذاشته است، اما دکتر ترکان هم تاکید دارد به کمک ماساژ نمی توان لاغر شد. او می گوید: شاید به کمک بعضی از انواع ماساژهای دستی یا دستگاه های سنگین، پس از چند جلسه چربی ها جابه جا شود و فرد احساس کند میزان چربی ها کاهش یافته اما در اصل، فقط جابه جا شده و بعد از مدتی دوباره به حالت قبل برمی گردد.

تکفارس آی آر

عواقب دردناک ماساژ

آنها که از ماساژهای مختلف استفاده میکنند، هدف شان هرچه باشد مسلما ایجاد درد و ناراحتی نیست. در حالی که خیلی وقت ها چنین اتفاقی می افتد و به دلیل ماساژ نادرست و غیرعلمی یا ارائه ماساژ برای کسانی که نباید از این خدمات استفاده کنند، افراد دچار دردهای عضلانی یا مشکلات دیگر می شوند. دکتر ترکان ضمن تائید این مطلب می گوید: اگر فردی که ماساژ می دهد، نسبت به عضلات و ساختار بدن آگاهی نداشته باشد ممکن است موجب درد و ناراحتی شود. این موضوع بخصوص برای کسانی که در دوران سالمندی هستند و ممکن است دچار پوکی استخوان یا ضعف عضلات باشند، بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد. چون برای این گروه حتما باید با توجه به توان عضلانی، اسکلتی فرد، شدت و فشار ماساژ تعیین شود. از طرف دیگر، کسانی که از سوی فردی ناآگاه تحت ماساژهای طولانی مدت و غیرعلمی قرار می گیرند، ممکن است با مشکلاتی مانند ضعیف شدن عضلات و ایجاد دردهای عضلانی پراکنده روبه رو شوند؛ بنابراین حتما باید به مراکز مخصوص ماساژ مراجعه شود که افراد کارآزموده و ماهر خدمات ارائه میکنند.

دکتر ترکان در نهایت توصیه میکند: برای کاهش فشارهای عضلانی از ورزش کمک بگیرید و خودتان به صورت فعال مشغول ورزش شوید. در حقیقت ماساژ برای کاهش فشارهای کاری و عضلانی، حتی در صورتی که از سوی مجرب ترین و مطمئن ترین افراد انجام شود نیز نمی تواند به اندازه ورزش کردن موثر باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر