تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

قرص مونته لوکاست عوارض جانبی موارد مصرف منع دارویی

موارد مصرف مونته لوکاست

مونتلوکاست یک آنتاگونسیت انتخابی گیرنده لوکوترین با عملکرد و کاربردهای مشابه با زافیرلوکاست است اگر چه گزارش شده است که طول مدت فعالیت آن طولانی تر است و به صورت نمک های سدیم تجویز می شود ولی دوزها بر اساس پایه بیان می شوند به طوری که mg10/37 مونتلوکاست سدیم تقریباً معادل با ۱۰ میلی گرم مونتلوکاست می باشد. در درمان آسم مزمن مونتلوکاست سدیم با دوزهای معادل ۱۰ میلی گرم مونتلوکاست و یکبار در روز داده می شود و مصرف ان باید در بعدازظهرها صورت گیرد. در مورد بچه های ۶ سال تمام تا ۱۴ سال می توان دوز معادل با ۵ میلی گرم مونتلوکاست تجویز کرد و در کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله دوز معادل با ۴ میلی گرم. نکته اینکه نباید از آن در درمان حملات حاد آسم استفاده کرد. در برخورد با رینیت آلرژیک فصلی دوزهای مشابه با آسم در بالغین و کودکان ۲سال به بالا تجویز می شود.

فارماکوکینتیک مونته لوکاست

اوج غلظت پالاسمایی مونتلوکاست ۲ تا ۴ ساعت بعد از تجویز خوراکی حاصل می شود. زیست دستیابی متوسط ۶۴% می باشد. مونتلوکاست بیش از ۹۹% به پروتین های پلاسما متصل می شود و به طور وسیع در کبد توسط سیتوکروم ۴۵۰p- و ایزوآنزیم های ۴A3CYP، ۶A2CYP و ۹C2CYP متابولیزه می شود و عمدتاً از طریق مدفوع و از راه صفرا دفع می گردد. در بیماران مبتلا به اختلالات ملایم تا متوسط کبدی متابولیسم کاهش می یابد و نیمه عمرحذف دارو طولانی تر می شود.

عوارض جانبی مونته لوکاست

تکفارس آی آر

همانند آنچه در مورد Zafirlukast گفته شد.

تداخلات دارویی مونته لوکاست

تولیدکنندگان توصیه میکنند هنگام تجویز همزمان تحریک کننده های قوی آنزیم کبدی مثل فنی توئین، فنوباربیتال یا ریفامپین با مونتلوکاست، مانیتور کردن بالینی صورت پذیرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر