تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

فیلم گذشته ساخته اصغر فرهادی فیلم برتر سال

در میان فیلم‌های حاضر در این فهرست، فیلم «گذشته»، پروژه‌ی جدید اصغر فرهادی در کنار آثاری چون «استاد» و «جانگوی آزاد شده» به چشم می‌خورد.

اصغر فرهادی که با «جدایی نادر از سیمین» اسکار فیلم خارجی را گرفت، از روز هشتم اکتبر (۱۷ مهر) فیلمبرداری اثر جدیدش که به زبان فرانسوی خواهد بود را در شهر پاریس آغاز کرده است.

جدیدترین فیلم اصغر فرهادی در میان ۱۰ اثر برتر سینمای جهان در سال ۲۰۱۳ قرار گرفت.

وب‌سایت فرانسوی‌زبان «آلوسین» در گزارشی به پیش بینی ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۳ سینمای جهان پرداخته که یا در آستانه اکران در سال ٢٠١٣ قرار دارند یا در مرحله ساخت هستند.

image فیلم گذشته ساخته اصغر فرهادی فیلم برتر سال

تکفارس آی آر

فیلمبرداری این فیلم که برعهده «کمپانی ممنتو» است بر خلاف برخی اخبار نادرست به پایان نرسیده و تا ٢٢ژانویه ۲۰۱۳ ( ۳ بهمن ماه ) همچنان ادامه خواهد داشت.

علاوه بر «برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ی سزار با فیلم «هنرمند») و همچنین «طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار با فیلم «پیام‌آور»)، بازیگران دیگری چون «علی مصفا»، «پائولین بورلت»، بازیگر بلژیکی فیلم معروف «زندگی صورتی»، «الیس آگویس»، «ژان جستین» و «بابک کریمی» در این فیلم مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

کلود لنوار هفتاد و دو ساله که سابقه طراحی صحنه سه فیلم "قرمز" ،"ابی"و"سفید" کریستف کیشلوفسکی را در کارنامه خود دارد طراحی صحنه " گذشته " را انجام می‌دهد.

فیلم «استاد» ساخته پائول توماس اندرسون، «جانگوی آزادشده» ساخته کوئنتین تارانتینو، «جان‌سخت: یک روز خوب برای مرگ» ساخته جان مور، «نینفومانیاس» ساخته لارس فون تریر، «موبیوس» ساخته اریک روهانت، «منفور زمین» ساخته میشل گُندری، «مرد آهنی ۳» ساخته شان بلک، «فقط خدا می‌بخشد» ساخته «ویندینگ زمن» و «آکادمی غول» ساخته دن اسکانلن دیگر فیلم‌های برتر سال ۲۰۱۳ حاضر در این فهرست هستند.

فیلم «گذشته» ششمین ساخته اصغر فرهادی که این روزها توسط «ژولیت ولفلنگ» (تدوین‌گر غالب اثار ژاک اودیار ) در حال تدوین است طبق اعلام تهیه کننده فیلم در ماه می (اردیبهشت ماه) همزمان در کشورهای اروپایی اکران خود را آغاز کرد.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر