تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکس و توضیحات جاهای دیدنی شهر حلب سوریه

image عکس و توضیحات جاهای دیدنی شهر حلب سوریه

شهر حلب نام بزرگ‌ترین شهر و پایتخت تجاری سوریه است. این شهر یکی از کهن‌ترین شهر‌های منطقه‌ی خاورمیانه است و در روزگاران قدیم نام آن خلپه بوده است.

همچنین یونانیان قدیم آن را با نام برویا می‌شناختند. این شهر در ۳۵۵ کیلومتری شمال دمشق، پایتخت سوریه، قرار دارد و پایتخت تجاری و فرهنگی این کشور به شمار می‌رود.

image عکس و توضیحات جاهای دیدنی شهر حلب سوریه

اقوام و پیروان مذاهب گوناگون طی هزاره‌های گذشته در حلب ساکن شده و در کنار یکدیگر زندگی می‌کرده‌اند. حلب یکی از گذرگاه‌های مهم بین شرق و غرب بوده است.

تکفارس آی آر

نشانه‌هایی از معماری دوران هیتی، رومی، بیزانسی و ایوبی در خیابان‌های شهر حلب دیده می‌شود. خیابان‌هایی با که با تاریخی از دوره‌های روم و یونان ساخته شده‌اند و بقایایی از بنای کلیسا‌های سده‌ی ششم میلادی، دیوار‌ها و دروازه‌هایی از قرون وسطی، مساجدی مربوط به دوره‌ی ایوبیان و مملوکان و نیز مساجد و کاخ‌هایی از دوران حکومت عثمانی و معماری عربی در این شهر به چشم می‌خورند.

image عکس و توضیحات جاهای دیدنی شهر حلب سوریه

اتاق حلب، اتاقی‌ است مملو از نماد‌های هنر اسلامی, که به سال ۱۶۰۰ میلادی باز می‌گردد و در حال حاضر در موزه‌ی پرگامون نگهداری می‌شود. این اثر یکی از صد‌ها اثر سوری است که در موزه‌های معتبر جهان قرار دارد.

شهر حلب از پایگاه‌های مهم رشد تمدن اسلامی بوده است. همچنین دانشگاه این شهر یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های سوریه است.

مسجد اموی حلب یکی از معروف‌ترین مساجد سوریه است. این مسجد توسط سازمان یونسکو، به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر