تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکس و توضیحات جاهای دیدنی بورسا چهارمین شهر بزرگ ترکیه

image عکس و توضیحات جاهای دیدنی بورسا چهارمین شهر بزرگ ترکیه

یِشیل کامی

این بنای زیبا با معماری متفاوت، ریشه در زیبایی‌شناسی دوران سلجوقی دارد. یشیل کامی در بین سال‌های ۱۴۱۲ تا ۱۴۱۹میلادی با وقف سلطان محمد چلپی بنا شد و به‌خاطر کاشی‌‌های سبزش به یشیل که در زبان ترکی به معنای سبز است، معروف شد. این مسجد زیبا با سنگ‌های مرمر و خطاطی آراسته شده است.

عمارت مرادیه

باغ عمارت مرادیه و قبرستانِ واقع در آن، یکی از آرام‌ترین مکان‌هایی است که می‌توان در بورسا ترکیه از آن دیدن کرد. مسجد سلطان مرادِ دوم که در سال ۱۴۲۶ میلادی تأسیس شد، بخشی از عمارت مرادیه به شمار می‌رود و ظاهر و زیبایی آن تقریبا شبیه به مسجد یشیل کامی است.

تکفارس آی آر

اولو کامی

مسجد بزرگ اولو کامی نیز بی‌تردید یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد بورسا ترکیه است. این بنا نیز که دارای ۲۰ گنبد کوچک و ۲ مناره‌ی بزرگ است، در سال ۱۳۹۹ میلادی به سبک سلجوقی ساخته شد. اولو کامی دارای کنده‌کاری‌ها و خطاطی‌های ظریف و پیچیده است و ایوان‌ها و ستون‌های مربعی چشم‌نوازی دارد.

کوزا هان

بایزید دوم دستور راه‌اندازی این کاروانسرا را در قرن ۱۵ صادر کرده بود. شهرت این کاروانسرا به‌خاطر فروش پیله‌های ابریشم بود. واژه‌ی کوزا نیز به‌معنای پیله است. در روزگاران قدیم، از طبقات پایینی کاروانسرا به‌عنوان انبار اجناس و از طبقات بالای آن به‌عنوان مکانی برای خواب و استراحت تجار استفاده می‌شد.

کومالیکیزیک

www.takfars.ir

این روستا تقریبا در فاصله‌ی ۱۰ کیلومتری از مرکز شهر بورسا قرار دارد. بافت قدیمی این روستا که به زمان امپراتوری عثمانی بازمی‌گردد، به‌شکل نسبتا خوبی حفظ شده است. گردشگران می‌توانند با قدم زدن بر سنگفرش‌های این منطقه، از ۲۷۰ بنای قدیمی مربوط به دوره‌ی عثمانی در اطراف این محل دیدن کنند. مسجدی قدیمی، دستگیره‌های آهنی تاریخی که هنوز از زمان‌های گذشته روی درها خودنمایی می‌کند و… از دیدنی‌های این روستا هستند.

بورسا هیساری

تنها چند دیوار دفاعی از قلعه‌ی باستانی بورسا باقی مانده‌اند که قدیمی‌ترین منطقه‌ی شهر یعنی توفان (اسلحه‌خانه) را در برمی‌گیرند. در این مکان باید حتما از برج ساعت ۶۰ طبقه و مقبره‌ی بنیان‌گذاران امپراتوری عثمانی یعنی سلطان اورهان و سلطان عثمان هم دیدن کنید.

اولوداغ

اگر از بورسا صحبت کنیم و از الوداغ حرفی نزنیم، به‌راستی دچار اشتباه شده‌ایم. زیرا اولوداغ یکی از مشهورترین کوهستان‌ها و مراکز اسکی ترکیه است. در زمستان‌ها، مردم از سراسر ترکیه برای اسکی و تجربه‌ی سایر تفریحات زمستانه به این کوهستان می‌آیند.

پل ایرگاندی

image عکس و توضیحات جاهای دیدنی بورسا چهارمین شهر بزرگ ترکیه

پل ایرگاندی در سال ۱۴۲۲ میلادی در زمان سلطنت مراد دوم بنا شد. این پل بسیار خیره‌کننده و جالب‌توجه است زیرا از یک طاق و بازاری روی آن تشکیل شده است. رنگ زردی که در بازسازی این پل مورداستفاده قرار گرفته است کاملا با فضای پل همخوانی دارد و در بازدید از بورسا حتما باید از آن دیدن کرد.

زیارتگاه یسیل

مقبره‌ی سلطان محمد عثمانی نخست، بنایی بسیار زیباست که با کاشی‌های فیروزه‌ای تزئین شده است. درون بنا نیز کاشی‌کاری‌های ایزنیکی (ایزنیک یکی از شهرهای ترکیه است)، با زیبایی هرچه تمام‌تر می‌درخشند. علاوه‌بر طرح‌های زیبای این کاشی‌ها، درهای چوبی کنده‌کاری‌شده و کتاب مقدس زینت‌شده‌ی این زیارتگاه نیز جالب توجه هستند.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر