تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکس های دیدنی سرزمین های رویایی دریا و رودخانه آبی

قایق ها و کشتی ها بهترین و گاهی تنها وسیله ی سفر برای گشت و گذار در جهان بی نظیر هستی می باشد:

۱. رودهای کشور نروژ

بیش از یک قرن است که مسیر دریایی افسانه ای Hurtigruten، انواع دهکده ها و شهرهای ساحلی را به یکدیگر متصل نموده است. همه ساله حدود ۱۱ کشتی مدرن از Bergen به سمت شمال حرکت میکنند و پس از توقف در Kirkenes دوباره باز می گردند. طی مدت این سفر ۱۱ روزه از ۳۴ بندر عبور میکنید و حتی موقعیت تورهای سیاحتی دیگری برایتان فراهم می شود. از محبوب ترین قسمت های این سفر می توان به دیدن خورشید نیمه شب در جزایر فوق العاده زیبای اطراف رودخانه اشاره کرد. همچنین بازدید از صومعه های متعلق به قرون وسطی و شهرهای Art Nouveau را نیز نباید فراموش کنید.

image عکس های دیدنی سرزمین های رویایی دریا و رودخانه آبی

۲. خلیج هالونگ در ویتنام

تکفارس آی آر

این خلیج که در کناره ی آب های نیلفام جای گرفته، بیش از ۳۰۰۰ جزیره ی ساخته شده از سنگ آهک دارد که این خود فوق العاده شگفت انگیز است. جزایر کوچک آن تنها دارای ساحل می باشند و تمامی غارهای ناحیه توسط باد و موج ساخته شده است. جنگل های جزایر نیز مملو از نوای زیبای پرندگان مختلف می باشد. در اینجا بیش از ۳۰۰ قایق منتظرند تا مسافران علاقه مند را از منطقه ی توریستی Bai Chay جمع آوری کرده و به درون آب های زیبایی ببرند که در میراث جهانی هم به ثبت رسیده. تورهای روزانه بین ۴ تا ۸ ساعت طول می کشد اما در صورت درخواست، تورهای شبانه نیز در دسترس هستند.

image عکس های دیدنی سرزمین های رویایی دریا و رودخانه آبی

۳. رودخانه ی آمازون در آمریکای جنوبی

طول این رودخانه از سرمنشاء نامعلومش در ارتفاعات Peruvian تا دهانه ی آن در نزدیکی Belém در برزیل حدود ۶۲۰۰ کیلومتر می باشد. جریان این رودخانه ۱۲ برابر تندتر از رودخانه ی می سی سی پی بوده و حدود یک پنجم آب تازه ی سراسر جهان را با خود حمل میکند. می توانید بر روی یک قایق کوچک و آرام قرار گرفته و بین Manaus تا Belém در برزیل و یا بین Trinidad تا Guayaramerín در بولیوی سفر نموده و از مناظر اطراف لذت ببرید. راستای رودخانه در این مسیرها با جنگل و دهکده های کوچکی احاطه شده و سفر شما بین ۴ تا ۶ روز به طول می انجامد.

image عکس های دیدنی سرزمین های رویایی دریا و رودخانه آبی

www.takfars.ir

۴. رودخانه ی فرانکلین در استرالیا

قایقرانی در میان رودخانه ی ترسناک فرانکلین برای افراد جسور یک چالش دلپذیر و حرکت خطیر وسوه انگیز می باشد. این محیط وحشی واقع در منطقه ی میراث جهانی Tasmania محیطی حافظت شده برای گیاهان بسیار قدیمی و جانوران فراوان آن می باشد. تنها در ماه های دسامبر تا مارچ می توان از طریق رودخانه به اینجا دسترسی پیدا کرد. این سفرها حدود ۸ تا ۱۴ روز به طول می انجامند و مختص قایقرانان حرفه ای می باشد. با وجود طغیان های گاه و بیگاه رودخانه، قایقرانان علاقه مند میتوانند از رودخانه ی Collingwood واقع در ۴۹ کیلومتری پل Derwent سفر خود را آغاز و در رودخانه ی Gordon به اتمام برساند. همچنین از قبل باید اطلاع دهند تا در اینجا به دنبال آنها بیایند.

image عکس های دیدنی سرزمین های رویایی دریا و رودخانه آبی

۵. پارک استانی کیتیکو (Quetico) در کانادا

پارو زدن بر روی آب های پاک و زلال اونتاریوی شمالی ناخواسته شما را در دل طبیعت وحشی و دست نخورده ی کانادا غرق خواهد کرد. می توانید علاوه بر قایقرنی، در دل طبیعت کمپ برپا کنید و شاهد تردد گوزن های شمالی در کنار آب باشید یا حتی ماهیگیری کنید. این پارک با وسعت ۴۸۰۰ کیلومتر مربع بدلیل داشتن این مسیر قایقرانی ۱۵۰۰ کیلومتری بسیار معروف است. می توانید از تورهای همراه با راهنما نیز در داخل و خارج از پارک استفاده نمایید.

image عکس های دیدنی سرزمین های رویایی دریا و رودخانه آبی

۶. تالاب های کلارا در هندوستان

شبکه ای از تالاب ها، دریاچه ها، رودخانه ها و کانال ها در ساحل کلارا جمع شده و برای علاقه مندان مکانی مهیج می باشد. می توانید با قایق های ساده ی چوبی از دریاچه های کم عمق احاطه شده با درختان عظیم نخل عبور کنید و در راستای کانال های خنک و سایه به مسیر خود ادامه دهید. کرویزهای ۸ ساعته نیز بیشتر مورد توجه مسافران می باشد که از Alappuzha تا Kollam ادامه دارد و در یکی از معدود صومعه های مادران روحانی به نام Matha Amrithanandamayi توقف خواهد داشت.

image عکس های دیدنی سرزمین های رویایی دریا و رودخانه آبی

۷. رودخانه ی میلفورد در نیوزیلند

تک فارس

نیازی نیست زیاد در این رودخانه پیشروی کنید تا بدانید که چرا تا این حد محبوب است. دیواره های ساییده شده ی این رودخانه توسط باران، به تنهایی نشان گر متروکه بودن و دست نخورده بودن طبیعت زیبای منطقه است. کرویزهای این رودخانه حدود ۱ تا ۲ ساعت به طول می انجامند و از یک بندر که حدود ۵ دقیقه با پارکینگ ماشین ها فاصله دارد، عازم سفر می شوند. می توانید از قایق های پارویی یا موتوری استفاده کنید و در میان دره های تماشایی و فوق العاده زیبای این منطقه در جست و جوی دیدن حیات وحش آن باشید… مانند پنگوئن زرد چشم. کرویزهای شبانه نیز ارزش امتحان دارند. این نوع تورها تمام مصافت ۲۲ کیلومتری رودخانه را در می نوردند و در انتها می توانید توسط قایق پارویی به ساحل دسترسی بیابید.

image عکس های دیدنی سرزمین های رویایی دریا و رودخانه آبی

۸. جزایر یونان

یونان با داشتن بیش از ۱۴۰۰ جزیره ی گوناگون، بیش ترین خط ساحلی را در میان سایر کشورهای اروپایی دارد بنابراین عجیب نیست اگر بین جزایر مختلف تردد کنیم و از مناظر تماشایی آنها لذت ببریم… همانند جزیره ی سرسبز نیمه گرمسیری Ionian، جزایر شمالی دریای اژه و صخره های Cyclades که در مقابل نور خورشید پخته شده اند! هر جزیره دارای سرویس قایقرانی مخصوص به خود می باشد که از قایق های بسیار بزرگ برای تردد در مسیرهای اصلی و از قایق های کوچک برای مناطق متروکه و دنج استفاده میکنند.

image عکس های دیدنی سرزمین های رویایی دریا و رودخانه آبی

۹. خلیج دسکو در گرینلند

شهر Ilulissat بر روی ۴۰ کیلومتر خط ساحلی یک رود یخی جای گرفته که همه ساله حدود ۲۰ میلیون تن یخ تولید میکند. کرویز در میان یخ حقیقتا تجربه ای متفاوت و بی نظیر است. کشتی های آبی رنگ غول پیکر در اطراف این خلیج تردد میکنند و بیش از نصف بدنه ی آنها در دل آب و یخ فرو رفته است (تقریبا هفت هشتم این کشتی ها خارج از دید می باشند!!) می توانید همراه با تورهای سیاحتی مختلف که تجیزات کامل دارند در اطراف این خلیج یخ زده به گردش بپردازید.

image عکس های دیدنی سرزمین های رویایی دریا و رودخانه آبی

۱۰. جزیره ی گالاپاگوس در اکوآدور

سیاحت در این جزیره که در فاصله ی ۱۰۰۰ کیلومتری از جزیره ی اکوآدور قرار گرفته، تجربه ای بی نظیر از حیات وحش به شما خواهد داد و می توانید لحظه های زیبایی را شکار کنید. می توانید با شیرهای دریایی شنا کنید و پنگوئن ها را از نزدیک مشاهده کنید یا درست در کنار "غازهای پا آبی" بایستید. از قایق های کوچک پاروئی گرفته تا کشتی های کرویز عظیم آماده اند تا مسافران را برای دیدن جاذبه های این ناحیه همراهی کنند. مدت زمان آنها نیز از ۳ روز تا ۳ هفته متغییر است.

T A K F A R S

image عکس های دیدنی سرزمین های رویایی دریا و رودخانه آبی

محصولات معتبر
محصولات معتبر