تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکس های جدیدترین مدل BMW برق سوز

image عکس های جدیدترین مدل BMW  برق سوز

ترکیب بی نظیر زیبایی و راحتی

ب ام و اکتیو تورِر کانسپت، با داشتن ابعاد جمع و جور، طراحی اسپرت و جذابی از ژن ب ام و دارد. این کانسپت با طول، عرض و ارتفاع ۴۳۵۰، ۱۸۴۳ و ۱۵۶۰ میلی متر دارای فضایی بزرگ در کابین، صندلی با ارتفاع بالا و آسایش فوق العاده ای است. فاصله زیاد بین اکسل ها که ۲۶۷۰ میلی متر است در کنار خط سقف بلند، باتری های جاسازی شده در کف بدنه و نیروی محرکه ای کوچک که چرخ های جلو را به حرکت در می آورد باعث شده تا فضای بزرگی در کابین به وجود آید.

طراحی: دینامیک و کوچک

تناسبات اکتیو تورِر کانسپت، ظرافت و زیبایی آن را از هر زاویه ای به رخ بیننده می کشد. این کانسپت مهارت طراحان ب ام و را اثبات میکند که چگونه زیبایی و پویایی را می توان در ابعاد کوچک بدنه اتومبیل دمید. رنگ خاص بدنه با انعکاس بالا در کنار سطوح و زهواره های براق در جلو، کناره ها و عقب، جلوه ای خاص به بدنه اکتیو تورِر بخشیده است. جلو پنجره دو تکه اکتیو تورِر در کنار چراغ های تهاجمی که به کناره ها هم کشیده شده است و نوار LED بالای چراغ، از آن یک ب ام و اصیل ساخته است. سطوح برجسته و فرورفته بدنه، باعث شده تا اکتیو تورِر حتی در حالت سکون هم حس حرکت را به بیننده القا کند؛ موردی که در این کلاس به ندرت دیده می شد. دستگیره های یکپارچه با درها، نوارهای براق کنار بدنه و برجستگی روی درها که با حرکت به سمت عقب اوج می گیرد، ظرافت هایی هستند که با چشم کمتر بیننده ای دیده می شود. خط سقف مرتفع و درهای بزرگ، فضای مناسب برای تمام سرنشینان را تضمین میکند. چراغ های بزرگ عقب در کناره ها به برجستگی بالای گلگیرها می رسد که باعث به وجود آمدن یکپارچگی در نمای عقب و جانبی شده است. درِ بزرگ عقب در کنار ارتفاع بارگیری پایین، باعث سهولت در بارگیری شده است.

تکفارس آی آر

image عکس های جدیدترین مدل BMW  برق سوز

کابین: ظرافت در کنار وسعت

طراحی کابین اکتیو تورِر کاملأ جدید و نوآورانه است. پنل چوبی لایه لایه داشبورد از یک بلوک کامل چوب به این شکل تراشیده شده است. پنل های درها و صندلی ها از جیر رنگ روشن پوشیده شده اند که علاوه بر روشن جلوه دادن کابین، حس لوکس بودن را به سرنشینان القا میکند. صفحه نمایش و تمامی کنترل ها در تکنولوژی پنل مشکی در میدان دید راننده و بهترین حد دسترسی وی قرار دارند. یک صفحه هدآپ دیسپلی به عنوان آپشن برای اکتیو تورِر نصب می شود که در کلاس اتومبیل های کامپکت اولین بار است. ارتفاع صندلی راننده برای اتومبیلی در این کلاس بیش از آن چه باید باشد بوده که دید فوق العاده ای از محیط بیرون را برای راننده به ارمغان می آورد.

سایه سرد برای تغییر محیط و دما

ب ام و اکتیو تورِر دارای یک سقف پانورامای نوآورانه است که از ابتدا تا انتهای کابین کشیده شده است. این سقف کامپوزیتی از تکنولوژی ذرات معلق (SPD) بهره می برد که شفافیت و ماتی آن را می توان تنظیم کرد. این سقف می تواند به میزان یک عینک آفتابی تیره، یا به اندازه کریستال شفاف شود. شوک های الکتریکی باعث می شوند که مولکول های ساختار شیشه، بین تیرگی و روشنایی تغییر پیدا کنند. می توان با افزودن یک صفحه با طرح های اورگانیک برگ مانند به سقف، یک نورپردازی منحصر به فرد را در کابین ایجاد نمود.

www.takfars.ir

image عکس های جدیدترین مدل BMW  برق سوز

سیستم سفر و آسایش

سرنشینان عقب به لطف فاصله زیاد بین اکسل ها نه تنها از فضای پای کافی بلکه از فضای سر خوبی هم برخوردار هستند که این مورد، سوار و پیاده شدن را سهولت بخشیده است. صندلی عقب به نسبت ۴۰ : ۲۰ : ۴۰ تقسیم شده است. علاوه بر این، اکتیو تورِر جزئیاتی منحصر به فرد از سیستم “سفر و آسایش” را به سرنشینان عقب پیشنهاد میکند. یک ریل به صورت عمودی در پشت صندلی های جلو قرار گرفته است که می توان میز تاشو را در ارتفاع مورد نیاز قرار داد یا آن را به سرعت نصب کرد یا از روی صندلی برداشت. همچنین می توان کیفی را از آن آویخت. همچنین تمامی تبلت ها (نظیر iPad) قابلیت نصب شدن به صورت عمودی و افقی را بر روی این ریل دارند تا نیازی نباشد که سرنشینان برای طولانی مدت، آن را در دست بگیرند.

تجربه جدید دریافت اطلاعات

یکی از جزئیات منحصر به فرد اکتیو تورِر، صفحه نمایش اطلاعات آن در پشت فرمان است که به جای چهار نشان دهنده آنالوگ دوار، یک صفحه دیجیتالی ۱۰٫۲۵ اینچی قرار دارد. با استفاده از تکنولوژی پنل مشکی، حالات مختلف رانندگی که شامل comfort، اسپرت و اکو پرو می شود با رنگ های خاص بر روی این صفحه نمایش داده می شوند.

برنامه Seismic Surf: بازی به سبک ب ام و

سرنشینان عقب میتوانند در طول سفر از برنامه Seismic Surf بر روی iPad خود لذت ببرند. این برنامه یک بازی را به صورت real time با توجه به سرعت موتور، اطلاعات شتاب گیری و دیگر اطلاعات دریافتی از اکتیو تورِر ایجاد میکند. هر موقعیت رانندگی، توسط این بازی تعریف شده و چالش های مختلفی را به ارمغان می آورد. هدف این بازی آن است که در طول مسیر مجازی تا حد ممکن امتیاز جمع شود تا نهایتا اقتصادی ترین روش رانندگی برگزیده شود و راننده اکتیو تورِر هم مستقیما در سختی یا سهولت بازی تأثیر گذار است. رانندگی سریع و اسپرت باعث وزش باد در بازی می شود و شرایط سخت تری را فراهم میکند. رانندگی معقول راننده و بازی کننده ماهر بازی در عقب، می تواند سرنشینان اکتیو تورِر را بر روی جایگاه نخست بنشاند.

image عکس های جدیدترین مدل BMW  برق سوز

هدآپ دیسپلی با طیف کامل رنگی

این کانسپت از سامانه هدآپ دیسپلی با طیف کامل رنگی بهره می برد. تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده، به صورت رنگی و با کیفیت بالا روی صفحه شیشه ای در دید مستقیم راننده نمایش داده می شود. نور اطلاعات نمایشی هدآپ دیسپلی با توجه به نور محیط به صورت اتوماتیک تنظیم می شود. همچنین بر روی هدآپ دیسپلی اطلاعات ناوبری و برخی از اخطارها نمایش داده می شود. اما به دلیل تعدد سیستم های کمکی اکتیو تورِر، همه اطلاعات نمیتوانند به نمایش درآیند و تنها اطلاعات ضروری نمایش داده می شوند.

تک فارس

صفحه نمایش مرکزی

صفحه نمایش ۸ اینچی وسط داشبورد، عملکرد منوها و انتخاب مسیرها را سازماندهی میکند. علاوه بر این، این صفحه، شرایط سامانه هیبریدی را به تصویر می کشد. این امر به راننده کمک میکند تا متوجه شود به چه میزان از انرژی موتور احتراقی و به چه میزان از انرژی موتور الکتریکی استفاده میکند. این صفحه، راننده را از آخرین اطلاعات موتور احتراقی و موتور الکتریکی مطلع می سازد تا راننده بتواند انرژی مورد نیاز اتومبیل را با شرایط رانندگی اش تنظیم کند. قطعات الکترونیکی سیستم هیبریدی اکتیو تورِر با سیستم ناوبری آن در ارتباط است که با توجه به اطلاعات مسیر، محدودیت سرعت، ترافیک و موارد دیگر، بهترین حالت را برای استفاده از انرژی بر می گزیند.

سیستم حرکتی اکتیو تورِر: آغازگر راه آینده

نیروی محرکه این کانسپت پیرو فلسفه ب ام و مبنی بر حرکت پایدار است. سیستم eDrive در تمامی مدل های هیبرید پلاگ این و مدل های الکتریکی i این برند به کار می رود. ب ام و اکتیو تورِر هم یک پلاگ این هیبرید است که موتور احتراقی را با موتور الکتریکی ادغام میکند. این نوع از اتومبیل های هیبریدی در آینده نقش مهمی را ایفا خواهند کرد. دلیل استفاده از پیشرانه احتراقی آن است که وقتی هیبریدی ها به تنهایی با موتور الکتریکی حرکت میکنند ۲۰ کیلومتر را بیشتر نمیتوانند بپیمایند، به همین دلیل اکتیو تورِر به یک پیشرانه احتراقی ۱٫۵ لیتری از خانواده ب ام و Efficient Dynamic تجهیز شده است که به خوبی با موتور الکتریکی همگام می شود.

image عکس های جدیدترین مدل BMW  برق سوز

سامانه PHEV با عملکردی استثنایی

ب ام و با کانسپت اکتیو تورِر سیستم حرکتی جدیدی را معرفی کرده است. پیشرانه احتراقی۱٫۵ لیتری بر خلاف مدل های اسبق ب ام و، چرخ های عقب را به حرکت در نمی آورند بلکه نیروی آن به چرخ های جلو منتقل می شود و موتور الکتریکی وظیفه به حرکت درآوردن چرخ های عقب را دارد که در صورت امکان، اکتیو تورِر متکی بر این موتور الکتریکی حرکت میکند. قدرت ترکیبی موتور احتراقی و الکتریکی، قدرتی معادل ۱۹۰ اسب بخار را تولید میکند که نه تنها سرعت و شتاب مناسبی را به اکتیو تورِر ارزانی داشته بلکه مصرف سوخت و انتشار آلاینده های مناسبی دارد. اکتیو تورِر در کمتر از ۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت می رسد و می تواند تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد که برای اتومبیلی هیبریدی در این کلاس بی نظیر است. ضمن اینکه در یکصد کیلومتر حدود ۲٫۵ لیتر می سوزاند و کمتر از ۶۰ گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر تولید میکند.

موتور احتراقی ب ام و

موتور احتراقی سه سیلندر اکتیو تورِر به حجم ۱٫۵ لیتر با توربوشارژر از تکنولوژی های موتور ۶ سیلندر توئین پاور توربو ب ام و که بارها جوایز متعددی را دریافت کرده، استفاده کرده است. این موتور دارای سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها، تزریق دقیق سوخت و توربوشارژینگ بسیار مدرن و پیشرفته ای است. سیستم توربوشارژر در آینده در تمامی مدل های ب ام و Efficient Dynamic استفاده خواهد شد. موتور سه سیلندر خطی این کانسپت عملکرد و اقتصادی بودن را یک جا ارائه میکند. این موتور سه سیلندر، دارای عملکردی نرم، دورگیری بالای موتور، واکنش آنی و صدای اسپرت است. ضمن اینکه لرزش و صدای ناخواسته بسیار کمی تولید میکند.

image عکس های جدیدترین مدل BMW  برق سوز

T A K F A R S

موتور الکتریکی همگام با موتور احتراقی

موتور الکتریکی اکتیو تورِر کاملا در گروه ب ام و طراحی و ساخته شده است. با شارژ کامل باتری ها، این موتور می تواند مسافت ۳۰ کیلومتر را بپیماید. این موتور الکتریکی می تواند گشتاوری معادل ۲۰۰ نیوتن متر تولید کند. به یاری سیستم بوستینگ، در شرایطی همچون مانوردهی سریع، موتور الکتریکی با تمام بازده کار میکند. باتری لیتیوم یون اکتیو تورِر به وسیله خروجی ۲۲۰ ولت برق شارژ می شود. علاوه بر این به هنگام ترمز گیری نیروی الکتریسیته تولید می شود. یک ژنراتور ولتاژ بالا که به موتور احتراقی متصل شده است، در زمان های ضروری باتری ها را شارژ میکند.

سیستم حرکتی هیبرید با مدیریت انرژی

به عنوان بخشی از استراتژی ب ام و Efficient Dynamic، این کانسپت به سیستم مدیریت انرژی تجهیز شده است. این سیستم، اطلاعات سیستم ناوبری را استخراج کرده و محاسبات پیچیده ای را انجام می دهد و بهترین شرایط را برای درگیر کردن موتور الکتریکی یا شارژ کردن باتری ها انتخاب میکند. این سیستم تا ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی میکند که در نتیجه اکتیو تورِر می تواند مسافت بیشتری را بپیماید.

image عکس های جدیدترین مدل BMW  برق سوز

اکو پرو برای صرفه بیشتر

ب ام و اکتیو تورِر دارای حالت اکو پرو (Eco Pro) است که در مدل های تولیدی فعلی این برند نیز دیده می شود. این سامانه نوین کاهش مصرف انرژی، در برخی شرایط انرژی منتقل شده به سیستم تهویه و دیگر سیستم های رفاهی نیازمند به انرژی را کاهش می دهد. این سامانه بر اساس اطلاعات دریافتی از مسیر پیش رو و سبک رانندگی راننده، و همچنین ارتباطی که به سیستم ناوبری دارد، اطلاعات سودمندی را در اختیار راننده میگذارد. برای مثال هنگامی که راننده به یک پیچ یا ناحیه محدودیت سرعت نزدیک می شود، پیش از آنچه راننده متوجه شود، اکو پرو به راننده اطلاع می دهد که از سرعتش بکاهد. علاوه بر این، این سامانه اطلاعات پیچ ها، میادین، تقاطع ها و خروجی بزرگراه ها را در اختیار راننده میگذارد. اکو پرو حالت coasting را بین سرعت های ۵۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت فعال میکند که در سرعت ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت، موتور احتراقی را از مدار خارج میکند. همچنین تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت موتور الکتریکی را از نیروی محرکه جدا میکند که یک رانندگی راحت را به ارمغان می آورد در حالی که از انرژی جنبشی حداکثر بهره وری را به عمل می آورد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر