تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکسهای زیبا از جاهای دیدنی شهر بوشهر

image عکسهای زیبا از جاهای دیدنی شهر بوشهر

بوشهر دو بافت مجزا از هم دارد. یکی بافت قدیمی شهر و دیگری بافت تازه آن. اگر سری به بافت قدیمی بزنید، حتما با دیدنی هایی رو به رو خواهیدشد که جای دیگری نمی توانید آن را پیدا کنید.

منظره شهر از این بافت، آمیزه ای است از ترکیب سه رنگ سفید، زرد و قهوه ای بر زمینه آبی رنگ دریا و شاید این زیباترین تصویری باشد که از این شهر برای تان به یادگار خواهدماند.

بازارها

image عکسهای زیبا از جاهای دیدنی شهر بوشهر

تکفارس آی آر

از آنجایی که بوشهر هم یکی از شهرهای حاشیه ای کشور به حساب می آید، خیلی ها به این جا سفر میکنند تا از اجناس ارزان آن برای خود چیزی دست و پا کنند. با این همه قیمت ها در بوشهر چندان ارزان نیست و پیشنهاد ما این است که برای خرید به بازارها و مراکز تجاری ای بروید که لااقل کیفیت اجناس شان تضمین شده باشد.

موزه های خوب

image عکسهای زیبا از جاهای دیدنی شهر بوشهر

شهرستان هایی مثل بوشهر، معمولا موزه مرم شناسی خوبی دارند. این موزه ها بهترین راهنما برای یافتن هویت و ویژگی های مردمی هستند که شما به میهمانی شان رفته اید. موزه مردم شناسی بوشهر یک نمونه خوب در میان موزه هایی از این جنس است. پس از آنچه دو ساعتی را در این موزه پر از دیدنی قدم زدید، وقت آن است که سری هم به موزه دریانوردی خلیج فارس بزنید.

بافت قدیمی بوشهر

www.takfars.ir

image عکسهای زیبا از جاهای دیدنی شهر بوشهر

بسیاری از کسانی که به دیدن دیدنی های بوشهر می روند، بعد از دیدار دریا و اسلکه های ماهی گیری آن به سراغ کوچه پس کوچه های شهر می روند؛ چرا که بوشهر پر است از کوچه پس کوچه های پر از معماری. بافت تاریخی بوهش زمانی پایتخت تجارت دربایی ایران بوده است. در آن زمان، هم هلندی ها و هم انگلیسی ها در ان کنسولگری داشته اند.

شناشیرهای دیدنی

image عکسهای زیبا از جاهای دیدنی شهر بوشهر

هنوز در کوچه پس کوچه های باریک و پیچ در پیچ بوشهر که خود چون زنجیره های به هم پیوسته برای رسیدن نسیم دریا به قلب و چهارگوشه شهر به حساب می آیند، می توان قدم زد و از نزدیک شهر را با تمام ویژگی هایش حس کرد. اما این اتفاق فقط در بافت سنتی بوشهر می افتد و بس. اگر گذرتان به این بخش از شهر افتاد، لابد خواهیددید که دیوارها ،حجره ها، پنجره ها و طاقچه های همه خانه ها طوری طراحی شده اند که از جریان باد بیشترین استفاده در خنک کردن شهر بشود. بیشتر خانه ها پنج تا هفت پنجره در دیوار خود دارند که اهالی، آنها را نیم در می نامند و این پنجره ها هم نقش همان منفذها را بازی میکنند.

مجموعه حاج رییس

اگر علاقه ای به دیدن آثار معماری تاریخی دارید، حاج رییس را در برنامه های تان قرار دهید. این بنا مجموعه ای از پنج ساختمان تودرتو است که در اواسط دوره قاجاریه، توسط تاجری سرشناس به نام آقای حاج عبدالرسول طالبی معروف به حاج رییس ساخته شد و هنوز هم یکی از دیدنی های مهم این شهر است.

image عکسهای زیبا از جاهای دیدنی شهر بوشهر

موقعیت مکانی این بنا به دلیل انجام معاملات تجاری جهت خروج و ورود کالاهای تجاری از کشتی ها،نزدیک به دریا بنا شد و فاصله آن تا دریا فقط ۶ متر است.

درواقع قسمتی از این مجموعه بزرگ،محل سکونت مالک و قسمت دیگری محل کار منشی ها بوده است.

تک فارس

جاذبه های فراموش نشدنی

هوای معتدل پاییز و زمستان، چشمه های آب معدنی،سواحل دریای مشهور و زیبای خلیج فارس،جزیره های متعدد، تالاب های کم نظیر و ارزشمند،ویژگی های ژئومورفولوژی و زمین شناسی منحصر به فرد،پوشش گیاهی نواحی گرمسیری،جانوران خاص مناطق خشکی و دریایی همراه با جاذبه های تاریخی و اجتماعی در این منطقه؛همگی دست به دست هم داده و یکی از پر جاذبه ترین نواحی طبیعی کشور را به وجود آورده است.

image عکسهای زیبا از جاهای دیدنی شهر بوشهر

از میان بناهای قدیمی منطقه،کاخ کورش مربوط به دوره کورش و کاخ سنگ سیاه که آن هم از بناهای دوره هخامنشی است

از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر