تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

علت پرش های ناگهانی پلک چشم چیست و راه درمان

image علت پرش های ناگهانی پلک چشم چیست و راه درمان

پرش پلک ها واقعا آزار دهنده است و وقتی از کنترل خارج می شود دیگر نمی توان به هیچ نحوی جلوی آن را گرفت. در واقع پرش پلک تشنجی است که از طریق عصبی در عضلات چشم که تحت استرس هستند ایجاد می شود. پلک ها بسیار حساس هستند بنابراین نسبت به انواع تاثیرات مختلف سریع واکنش نشان می دهند.

معمولا این پرش ها خود متوقف می شوند اما اگر خیلی طولانی شد باید دنبال علت آن بگردید تا بتوانید آن را متوقف کنید. ۶ دلیل برای پرش پلک ها وجود دارد که در این جا آن ها را توضیح خواهم داد.

بیش از حد کافئین مصرف میکنید

ممکن است دلیل پرش پلک ها عادت قهوه خوردن های شما باشد. خاصیت محرک کافئین باعث بالا رفتن میزان ضربان قلب و متابولیسم می شود. بنابراین عضلات فعالیت بیشتری میکنند و در نتیجه پلک ها می پرند. معمولا ماهیچه هایی که نسبت به کافئین حساسیت بیشتری دارند واکنش بیشتری نشان می دهند. نمی توان گفت چه مقدار کافئین باعث پرش پلک ها می شود اما وقتی مقدار مصرف را کمتر کنید پرش پلک ها کمتر می شود

تکفارس آی آر

استرس داریدبدن ما انسان ها نسبت به استرس واکنش های متفاوتی نشان می دهد و پرش پلک یکی از این واکنش هاست. اگر علت استرس باشد باید بفهمید چه چیزی باعث ایجاد استرس در شما می شود و به روش های مختلفی آن استرس را از بین ببرید تا مشکل پرش پلک ها نیز از بین برود. یکی از این روش ها ورزش یوگاست.

آلرژی داریدوقتی به چیزی آلرژی دارید هیستامین در بدن تان آزاد می شود و باعث می شود بدن به روش های مختلفی نسبت به آن واکنش نشان دهد. یکی از این روش ها پرش پلک هاست. درست مثل پف چشم و خارش چشم. برای رفع مشکل قطره چشم آنتی هیستامین مصرف کنید.

به اندازه کافی نخوابیده اید

پلک ها یکی از حساس ترین عضلات بدن هستند بنابراین کم ترین عدم تعادل باعث باعث به ریختگی در عملکرد آن می شود. یکی از کارهایی که باعث ایجاد عدم تعادل در بدن می شود کم خوابی است. وقتی کم خواب شوید چشم ها احساس خستگی میکنند و پرش پلک ایجاد می شود. بهترین راه برای درمان این مشکل ۸ ساعت خواب در روز است.

باید شماره عینک را عوض کنیداگر احساس کردید چشم های تان هنگام کتاب خواندن و نگاه کردن به کامپیوتر می پرد ممکن است نشانه تغییر شماره چشم های تان باشد زیرا عضلات چشم بیش از حد برای تمرکز تلاش میکنند. برای حل مشکل فقط کافی است به چشم پزشک مراجعه کنید.

www.takfars.ir

ممکن است تومور داشته باشید

خیلی کم پیش می آید که علت پرش چشم ها تومور باشد اما به ندرت اتفاق می افتد. باید با پزشک مشورت کنید تا تمام دلایل بالقوه پرش پلک ها را از بین ببرد اما اگر مشکل حل نشد باید آزمایش خون بدهید. سپس چشم پزشک تان تشخیص می دهد که آیا نیاز است به یک چشم پزشک عصبی مراجعه کنید یا نه. آن ها میتوانند ارتباط بین مشکلات بینایی و مغز را تشخیص دهند و با انجام آزمایش مشکل را پیدا کنند.

آیا هنوز هم پلک ها می پرند؟اگر هنوز مشکل پرش چشم های تان رفع نشده است می توانید برای رفع آن تزریق بوتاکس انجام دهید. بوتاکس تشنج های موضعی پلک ها را از بین می برد. بوتاکس با فلج کردن عصب پرش پلک ها را متوقف میکند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر