تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

علت اینکه بعضی زن و شوهر ها این قدر با هم خوب هستند

image علت اینکه بعضی زن و شوهر ها این قدر با هم خوب هستند

۱- صحبت میکنند: این نسخه ظاهرا خیلی ساده است. آن ها قبل از ازدواج، توقعاتی را که از یکدیگر دارند با صراحت مطرح میکنند، اگر توافق اساسی با هم ندارند، میتوانند به شروع و یا خاتمه ازدواج به طور جدی فکر کنند. بعد از ازدواج، زوج های موفق به طور منظم در مورد توقعات و انتظارات شان با هم صحبت میکنند و اگر اختلافی پیش آمد، آن را به زمان دیگری موکول میکنند تا همدیگر را درک کرده و به توافق برسند.

۲- فردیت خود را قربانی تاهل نمیکنند: درست است که بعد از تاهل سبک زندگی مجردی جای خود را به زندگی متاهلی می دهد اما زوج های موفق آنهایی هستند که بعد از ازدواج،استقلال فردی شان را حفظ میکنند و باری بر دوش یکدیگر نمی شوند. هر فردی نیاز دارد زمانی را هم برای خود داشته باشد و به کارهای مورد علاقه خود بپردازد. بدین ترتیب زوج فردیت خود را حفظ میکند و زندگی، شاداب می شود.

۳- به یکدیگر توجه دارند: معمولا افراد چند سال پس از ازدواج مانند سال های اول به هم توجه نمیکنند. ولی زوج های موفق، کارهای کوچک نظیر در اولویت قرار دادن نیازها و کارهای همسر و کارهای بزرگ نظیر احترام و گوش کردن به حرف های یکدیگر را مدنظر قرار می دهند. آن ها یکدیگر را دست کم نمی گیرند و همیشه به فکر خوشبختی همسر خود و خانواده هستند. اگر میخواهید در آینده زوج خوشبختی باشید، سپاسگزار بودن را از همین امروز تمرین کنید. برای هر کار کوچکی که نامزدتان برای حفظ رابطه و رضایت شما انجام می دهد از او تشکر کنید. به این ترتیب، خواهید دید که کمتر بد خلق می شوید و درباره مسائل جزئی زیاد سخت نمی گیرید.

۴- حل مساله بلدند: این شاید مهم ترین شرط موفقیت ازدواج باشد. زوج ها باید مهارت های زندگی مشترک را بدانند و از همه مهم تر، حل مساله بلد باشند. به جرات می توان گفت که عامل اصلی موفقیت یا شکست ازدواج، توانایی، یا عدم توانایی حل اختلافات است.

تکفارس آی آر

اختلاف وجود دارد و مساله مهم این است که بلد باشید آن را حل کنید، بدون جنگ و جراحت. زوج های موفق با هم صحبت میکنند، حتی اگر احساس بدی نسبت به هم دارند. آن ها در مورد اختلافات و مخالفت ها با هم مذاکره میکنند تا به نتیجه عادلانه برسند. آن ها از یکدیگر حمایت میکنند و غر نمیزنند و می پذیرند در مواردی عشق، برتر از پیروزی است.

۵- با هم رشد میکنند: مسلما فردی که امروز با او ازدواج میکنید۱۰ سال آینده متفاوت خواهد بود. شما هر دو تغییر میکنید، به ویژه در شرایط سخت زندگی مانند از دست دادن والدین. زوج های موفق می دانند که یکی یا هر دو در طول زندگی تغییر میکنند و قواعد عوض می شود. پس لازم است تغییر کنید تا بتوانید روابط در حال تغییر را عوض کنید.

۶- از زندگی شان مراقبت میکنند: زوج های موفق به طور منظم وضعیت زندگی خود را بررسی کرده و با هم صحبت میکنند تا از شادی و رضایت هر دو از زندگی مشترک مطمئن شوند. اگر یکی، یا هر دو از زندگی مشترک ناراضی هستید، مشکل تان را حل کنید . آنها اگر به مشکلی برخوردند که خودشان از پس حل آن بر نمی آمدند، به مشاور مراجعه میکنند تا از راهنمایی او برای حل اختلافاتشان کمک بگیرند.

۷- رابطه گرمی دارند: بدون شک، زندگی مشترک بدون یک رابطه پرشور، موفق نمی شود. داشتن اشتیاق و انرژی جنسی و زنده نگه داشتن آن در طول زندگی کاری است که زوج های موفق انجام می دهند. برای آنها، بالا رفتن سن ازدواجشان با سردی رابطه همراه نیست و سعی میکنند همیشه برای یکدیگر جذابیت داشته باشند و رضایت یکدیگر را در روابط نزدیک شان جلب کنند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر