علیرضا اصغریان ( دیر کل نظارت بر سرویس‌های فن‌آوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ) در زمینه کندی و مشکلات اینترنت در روزهای اخیر اعلام کرد :طی این مدت اگرچه با اختلالاتی مواجه بودیم اما قطعی سرویس نداشتیم. البته در بخش‌هایی ممکن است به دلیل اختلالات ایجاد شده کیفیت خدمات کاهش پیدا کرده باشد که بر اساس مستندسازی‌هایی منطبق با SLA ، شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت ملزم به پرداخت خسارت به کاربران می‌شوند که البته به دلیل آنکه این شرکت‌ها هم پهنای باند مورد نیازشان را از شرکت ارتباطات زیرساخت تامین می‌کنند ، می‌توانند از این شرکت خسارت بگیرند. به هر حال ما جنبه‌های سخت‌گیرانه‌ای را در نظارت‌های خود اعمال می‌کنیم اما سخت‌گیری‌های ما بر اساس قوانین است و در این میان لازم است خود کاربران هم سطح آگاهی خود را ارتقاء داده و در نوع سرویسی که می‌گیرند دقت کنند تا بدانند چگونه می‌توانند اعلام خسارت کرده و خسارت خود را دریافت کنند.علاوه بر این لازم است مشترکان پیش از عقد قرارداد از اپراتور خود بخواهند توضیحات لازم را ارائه کنند تا در مواقعی که حس می‌کنند ممکن است ‌آسیب ببینند حقوق خود را پیگیری کنند.

تک فارس » اخبار روز » علت اختلالات اینترنت و قطع شدن آن دی ۹۱