طرز پخت خوراک رژیمی نخود و سبزیجات

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

طرز پخت خوراک رژیمی نخود و سبزیجات

image طرز پخت خوراک رژیمی نخود و سبزیجات

ابتدا فر را با درجه حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کنید.

نخود را با آب ولرم خوب بشویید و به مدت ۵ تا ۶ ساعت در آب نسبتاً گرم خیس کنید.

بعد از گذشت ۵ – ۶ ساعت آب نخود را صاف کرده و با یک پیمانه آب به مدت ۱۰ دقیقه بپزید و سپس آب نخود را خالی کرده و صاف کنید.

بادمجانها را پوست گرفته و به مدت ۱۰ دقیقه در محلول آب و نمک بخیسانید تا رنگ بادمجان زود سیاه نشود و تلخی احتمالی آن نیز گرفته شود. سپس آب بادمجان را خالی کرده و خشک کنید.

تکفارس آی آر

پیازچه و سیر را بشویید و پوست بگیرید.

پوست سیب زمینی را بگیرید. گوجه فرنگی را رنده کنید و فلفل کبابی را خرد کنید.

بعد از آماده کردن سبزیجات باید سس غذا را آماده کنیم.

برای اینکار، زیتون له شده ، گوجه فرنگی رنده شده ، رب گوجه فرنگی ، فلفل قرمز و روغن زیتون را درون ظرفی خوب مخلوط کنید.

درون یک ظرف به ترتیب ، نخود و دیگر سبزیجات را بریزید و سس را اضافه کنید و سپس به اندازه ای که روی سبزیجات کاملاً پوشیده شود، آب بریزید.

www.takfars.ir

ظرف را داخل فری که از قبل گرم شده است قرار دهید و به مدت یک ساعت و نیم زمان دهید تا خوب بپزد، این غذا را به صورت کاملاً گرم سرو کنید.

مواد لازم

نخود / ۱ پیمانه

بادمجان / ۲ عدد

فلفل کبابی / ۲ عدد

سیب زمینی / ۲ عدد

پیازچه / ۵ عدد

سیر / ۳ حبه

مواد لازم برای سس

زیتون له شده / ۱ قاشق غذاخوری

تک فارس

گوجه فرنگی / ۱ عدد

رب گوجه / ۱ قاشق غذاخوری

فلفل قرمز / ۱ قاشق چایخوری

روغن زیتون / ۳ قاشق غذاخوری

نمک / به میزان لازم

آموزش درست کردن تارت شکلاتی مجلسی
  1. دستور پخت خورش به مخصوص سرآشپز
  2. دستور پخت غذاهای متنوع و خوشمزه هندی
  3. آموزش پخت پیتزا پپرونی بدون نیاز به فر
  4. طرز تهیه لازانیا رژیمی
  5. آموزش پخت دال عدس گیاهی برای ورزشکاران
  6. طرز پخت خوراک کبک مناسب مهمانی های رسمی

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب