تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه سالاد تند هندی با جوجه

image طرز تهیه سالاد تند هندی با جوجه

نصف پیمانه ماست (ماست بدون چربی که به دو قسمت تقسیم کرده‌اید)، سیر (خرد شده)، دو قاشق چای‌خوری زیره (کل زیره را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید برای استفاده در مرحله‌ی بعد)، یک قاشق چای‌خوری ادویه ماسالا (ادویه هندی، کل ادویه را به دو قسمت تقسیم کنید)، گشنیز (خرد شده)، زردچوبه، نصف قاشق چای‌خوری نمک (کل نمک را به دو قسمت تقسیم کنید) و فلفل را در یک کاسه متوسط ریخته و خوب هم بزنید.

ران مرغ‌ها (تمیز شده بدون استخوان و پوست) را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار داده و مخلوط ماست را به آن اضافه کنید. در کیسه را بسته و آن‌را طوری ماساژ دهید که مخلوط ماست به‌ خورد مرغ برود. آن‌گاه آن‌‌را به‌مدت حداقل یک ساعت و یا برای ۲۴ ساعت داخل یخچال بگذارید.

بیست دقیقه قبل از این‌که مرغ‌ها برای کباب کردن آماده کنید، گریل را روی حرارت نسبتا بالا گذاشته تا گرم شود. مرغ‌ها را از موادی که در آن خوابانده بودید پاک کرده و آن‌ها را دور بریزید.

مرغ و گوجه فرنگی‌ها (گوجه‌ها را خرد کنید) را داخل گریل بگذارید و روی صفحه مشبک گریل را با روغن چرب کنید. مرغ‌ها را روی گرم‌ترین قسمت گریل بگذارید. گوجه‌ها را یا به سیخ بکشید یا روی سبد گریل قرار دهید. مرغ‌ها را روی حرارت ۱۶۵ درجه فارنهایت (معادل ۷۴ درجه سانتی‌گراد) کباب کنید و آن‌ها را موقع کباب کردن زیر و رو کنید تا همه جای آن کباب شود، برای هر قسمت ۵ تا ۶ دقیقه زمان لازم است. گوجه‌ها را نیز به‌همین شکل کباب کنید تا حدی که زغالی یا نیمه سوخته شود (اگر به سیخ کشیده‌اید باید آن‌را بچرخانید). اجازه دهید تا زمانی‌که سس و باقی‌مانده سالاد خود را آماده می‌کنید مرغ و گوجه‌ها سرد شوند.

تکفارس آی آر

نصف پیمانه باقی‌مانده ماست، زیره و ادویه ماسالا (هر کدام نصف قاشق چای‌خوری) و ¼ قاشق چای‌خوری باقی‌مانده نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و مخلوظ کنید. برگ نعناع (تازه و خرد شده)، سرکه سفید، روغن زیتون و پودر فلفل قرمز را نیز به آن اضافه کرده و محکم هم بزنید. سپس خیار (خرد شده) و نخودها (یک عدد کنسرو ۴۰۰ گرمی) و کاهو (خرد شده) را نیز به آن اضافه کنید. مرغ‌ها را خرد کنید و آن‌ها را نیز به سالاد اضافه کرده و خوب هم بزنید. حالا سالاد را با گوجه ها سرو کنید.

نکات مهم

بهتر است مرغ‌ها را برای مدت ۲۴ ساعت درمخلوط ماست بخوابانید. (آن‌ها را هم می‌توانید به سیخ بکشید و هم این‌که روی سبد گریل قرار دهید)

صفحه مشبک گریل را قبل از کباب کردن با روغن چرب کنید تا موادتان به آن نچسبند. برای این‌کار، روغن را به یک دستمال کاغذی بمالید و آن‌را با انبر نگه داشته و به صفحه گریل بمالید. (اسپری پخت را برای گریل داغ استفاده نکنید). از این اسپری می‌توانید برای گریل مواد غذایی لطیفی چون تافی و ماهی استفاده کنید.

مرغ

www.takfars.ir

۵۰۰ گرم

ماست

یک پیمانه

برگ نعناع

¼ پیمانه

کاهو

۸ پیمانه

سیر

۳ حبه

گوجه فرنگی

تک فارس

۲ عدد

خیار

یک عدد

کنسرو نخود

یک عدد

روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری

سرکه سفید

۳ قاشق غذاخوری

گشنیز

T A K F A R S

یک قاشق چای‌خوری

زردچوبه

یک قاشق چای‌خوری

ماسالا

۱و ½ قاشق چای‌خوری

زیره

۲ و ½ قاشق چای‌خوری

نمک

¾ قاشق چای‌خوری

فلفل تازه

تک فارس www.takfars.ir

½ قاشق چای‌خوری

پودر فلفل قرمز

به میزان لازم

محصولات معتبر
محصولات معتبر