تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه املت سبزیجات با قارچ

image طرز تهیه املت سبزیجات با قارچ

گریل را در بالاترین درجه حرارت خود روشن کنید و گوجه فرنگی را داخل فویل و زیر آن قرار دهید مرتب بچرخانید تا از سوختن پیشگیری شود. وقتی مطمئن شدید گوجه ها کمی پخته شده اند آنها را در بیاورید کمی با گوشت کوب لهشان کنید تا آب گوجه ها گرفته شود.

تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و با چنگال همشان بزنید. مقداری آب اضافه کنید و با تخم مرغ ها مخلوطش کنید. پیازچه و کمی فلفل سیاه اضافه کنید. و کمی دیگر ترکیب را بهم بزنید. این ترکیب را کنار بگذارید و شروع به آماده کردن قارچ ها کنید.

در یک ماهی تابه نچسب، کره را روی حرارت متوسط قرار دهید تا ذوب شود، قارچ ها را اضافه کنید و به مدت ۵ تا ۸ دقیقه تقت دهید تا نرم شوند. هر چند دقیقه محتویات ماهی تابه را هم بزنید، سپس از ماهی تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

میکس تخم مرغ را خوب بهم بزنید و سپس به ماهی تابه داغ اضافه اش کنید. ۱۰ ثانیه یا تا زمانی که کفِ تخم مرغ ها بگیرد صبر کنید سپس با چنگال آرام تخم مرغ ها را از این طرف به آن طرف ببرید تا تمام آن بپزد. در حالی که میکس تخم مرغ همچنان کمی شُل است با قاشق قارچ ها را یک سمت املت بچینید، و رویشان پنیر خامه ای و برگ های ریحان قرار دهید. سمت دیگر املت که چیزی نگذاشته اید را روی این سمت بیندازید تا رویش را بپوشاند. اجازه دهید یک دقیقه دیگر و یا تا زمانی که از پختنش مطمئن شدید روی حرارت بماند. سپس از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و هر کدام از نیمه ها را در یک بشقاب قرار دهید. بلافاصله در حالی که گوجه را کنارش گذاشته اید سرو کنید.

تکفارس آی آر

مواد لازم برای املت قارچ و ریحان

۲ عدد گوجه فرنگی که از وسط به دو نیم تقسیم شده باشند

۳ عدد تخم مرغ متوسط

یک قاشق غذا خوری پیازچه خرد شده

۳۰۰ گرم قارچ، خرد دشه

www.takfars.ir

یک قاشق چای خوری کره

دو قاشق غذا خوری پنیر خامه ای کم چرب

یک قاشق غذا خوری برگ تازه ریحان که به خوبی خرد شده باشد

محصولات معتبر
محصولات معتبر