تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

شب ها چه بخوریم تا آرام بخوابیم

image شب ها چه بخوریم تا آرام بخوابیم

مواد مغذی خاصی در ماهی آزاد و هم چنین نخود فرنگی، ماست و اسفناج وجود دارد که به شما کمک می‌کنند خواب بهتری داشته باشید.

ماهی آزاد حاوی چربی‌های سالمی است که اسید دوکوزاهگزائنوئیک یا DHA نامیده می‌شوند و می‌توانند سطح هورمون تنظیم کننده خواب موسوم به ملاتونین را افزایش دهند. از سوی دیگر، نخود فرنگی یا سایر حبوبات مواد غذایی غنی از ویتامین‌های گروه ب شامل B6، B12 و فولیک اسید هستند که تمام آنها به تنظیم چرخه‌های خواب در بدن کمک می‌کنند و ماده شیمیایی آرام کننده موسوم به سروتونین را تولید می‌کنند.

در واقع در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است که تقویت ذخایر ویتامین‌های گروه ب در بدن به رفع بی‌خوابی در افراد کمک می‌کند. از سوی دیگر محققان تاکید دارند که ماست منبع خوب و غنی از کلسیم و منیزیم است که هر دوی این مواد معدنی برای حمایت از پروسه خواب حائز اهمیت هستند و با همدیگر به شما کمک می‌کنند که سریعتر به خواب بروید و زمان مرحله خواب عمیق شما را طولانی‌تر می‌کند.

کمبود این دو ماده معدنی مهم در بدن منجر به انقباضات ماهیچه‌ای، افزایش سطح استرس و بدتر شدن کیفیت خواب می‌شود.

تکفارس آی آر

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که اسفناج با برگهای سبز و تیره رنگی که دارد منبع بسیار مناسب و سرشار از آهن است. آهن نیز ماده‌ معدنی مغذی است که از بدن در برابر یک سارق شناخته شده خواب موسوم به «سندرم پاهای خسته»

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر