تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا شارژرها موقع شارژ نکردن هم برق مصرف میکنند

image آیا شارژرها موقع شارژ نکردن هم برق مصرف میکنند

وقتی از شارژری استفاده نمیکنید آن را از برق خارج کنید، نیازی نیست! مقدار مصرف برق ۰٫۰Wیا صفر وات می باشد. اما آیا واقعا صفر است؟

اگر دستگاه مصرف سنج را به یکی از پریز ها متصل کنیم و شارژر ها را هم به همان پریز آیا تغییری حاصل می شود؟ خیر، حتی با خروج و ورود چند شارژر بی کار دیگر نیز تغییری حاصل نشد.

اما وقتی یک شارژر آیفون ۶، آیپد ایر، مک بوک ایر (۲۰۱۳)، سرفیس پرو ۲، کروم بوک سامسونگ و یک شارژر نکسوس ۷ را وارد کردیم، ۰٫۳ وات را بالاخره نشان داد!

اگر ۲۴ ساعت روز، ۷ روز هفته، و همینطور ۳۶۵ روز سال، تمامی این شارژر ها را بدون استفاده به برق متصل کنید، اگر مشترک پر مصرف برق باشید، ۷۶۲ هزار تومان، نه! ۷۶۲ تک تومان، و اگر کم مصرف باشید حدود ۱۰۳٫۹۴ تومان برایتان هزینه به همراه خواهد داشت

تکفارس آی آر

با از برق خارج کردن شارژر در طول یک سال می توانید حدود ۱۰۰-۱۰۰۰ تومان سود کنید!

اما بهتر نیست به جای این کار از سیستم ها و روش های بهتری برای نگهداری بیشتر انرژی استفاده نمایید؟ روشنایی، پنجره های دوجداره، مصرف رایانه و … می تواند به حد بسیار چشمگیری در کاهش مخارج تان ناجی باشند.

البته این را هم در نظر داشته باشید که این شارژر ها متعلق به سال ۲۰۱۲ و بعد هستند و اگر از سیستم هایی استفاده میکنید که برای دهه ۹۰ و شاید هم قدیمی تر هستند، ممکن است مصرف بسیار بیشتری داشته باشند. اما باز هم این مقدار مصرف تاثیر بسزایی در قبض برق شما نخواهد داشت.

محصولات معتبر
محصولات معتبر