تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

سریال جدید پروانه با بازی حامد کمیلی ویژه دهه فجر

image سریال جدید پروانه با بازی حامد کمیلی ویژه دهه فجر

سریال «پروانه» که تولیدش چند ماهی است آغاز شده و همچنان ادامه دارد. برای رونمایی از این سریال و جزئیاتش سراغ کارگردان این مجموعه رفتیم و از او پرسیدیم ایده و طرح اصلی این داستان کی و چطور مطرح شد.

سامان در پاسخ گفت: «ایده این سریال درست زمانی مطرح شد که سریال «ارمغان تاریکی» در حال پخش بود و یکی از مخاطبان این سریال که ارتباطی با سازمان منافقین داشت، یک خاطره واقعی از آن دوران داشت. این بیننده آن خاطره را به روابط عمومی سازمان صدا و سیما گفته بود و وقتی به گوش من رسید، تصمیم گرفتم که این سریال را بسازم.»

سامان می گوید درباره این اتفاقات تحقیقات زیادی انجام داده است. به گفته او برای تک تک داستان های این مجموعه، ما به ازای خارجی وجود دارد. او یکی از ویژگی های این سریال را تعداد لوکیشن ها و فضاهای خارجی می داند و اضافه میکند: «از میدان آزادی گرفته تا خانه های مختلف در این شهر، لوکیشن های متعددی داریم. بخشی از کار در شمال و بخشی هم در قم فیلمبرداری شده است. یکی از جذابیت های داستان به تعقیب و گریزهایش است اما اینقدر پیدا کردن این لوکیشن ها کار طاقت فرسایی است که واقعا انرژی ما برای این کار تحلیل می رود.»

او در این زمینه انتقادی هم به سازمان صدا و سیما دارد چرا که معتقد است این سازمان به تعهداتش پایبند نیست: «شرایط خوبی برای ساخت این سریال به وجود نیاوردند و به آن قول هایی که دادند عمل نشد. تلویزیون می خواهد که ما کار خوب تحویل بدهیم اما متاسفانه حمایت های لازم و کافی وجود ندارد و ما با مضیقه مالی مواجه شدیم. دیگر کار خیلی برایمان سخت شده اما در همین شرایط می بینیم که سریال هایی در حال پخش است که با بودجه های کلان ساخته شده اما نتوانسته مخاطب را جذب کند.»

تکفارس آی آر

وقتی از او می پرسیم که ساختن سریال های سفارشی کاری سخت است یا آسان، سفارشی بودن سریالش را تکذیب میکند وبا خنده می گوید: «این سریال سفارشی است که من به سازمان دادم نه سازمان به من!»

این کارگردان درباره موضوع سریال «پروانه» می گوید: «داستان در سال های ۵۵-۵۴ می گذرد. سعی کردم نگاه متفاوتی به این برهه زمانی حساس داشته باشم. امیر (با بازی حامد کمیلی) دنبال گمشده ای است که در مسیر پیدا کردنش اتفاقات جالبی برایش می افتد.»

به قدرت بازیگری حامد کمیلی ایمان داشتم

جلیل سامان کارگردان مجموعه «پروانه» درباره انتخاب حامد کمیلی به عنوان بازیگر اصلی این مجموعه می گوید: «کمیلی بازیگر خوبی است و اصلا شبیه آدم های آن دوره نیست. او بازیگر طنازی است و تا به حال نقشی شبیه به امیر نداشته است. در ابتدا شاید انتخاب آرش مجیدی برای این نقش عالی بود و او اصل جنس بود اما من نمی خواستم کار تکراری تحویل بدهم به همین خاطر حامد کمیلی را انتخاب کردم که تا اینجا هم خیلی درخشیده است.»

سامان می گوید حامد کمیلی برای ایفای این نقش در ابتدا نگرانی و وسواس های زیادی داشت: «من به قدرت بازیگری او ایمان داشتم ومطمئن بودم که اونقشی متفاوت بازی خواهد کرد. اوقبل از شروع کار به خاطر شرایط تلویزیون و پخش این سریال به صورت مناسبتی حساسیت هایی داشت؛ حساسیتی که خود من هم دارم و تصورم بر این است که سریال های مناسبتی معمولا مظلوم واقع می شوند اما به مرور زمان وقتی کار پیش رفت احساس راحتی کرد.»

www.takfars.ir

از سامان پرسیدیم آیا کمیلی دستمزد زیادی بازی در این نقش طلب کرد. او در پاسخ گفت: «من در جریان موضوعات مالی نیستم اما تصور نمی کنم که او مبلغی فراتر از عرف بخواهد، چرا که او یک بازیگر حرفه ای است که بیشتر به فکر آینده کاری اش است تا پول.» سریال «پروانه» به تهیه کنندگی منصور سهراب پور ساخته شده و قطب الدین صادقی، شهرام عبدلی، سارا بهرامی و سپیده خداوردی از دیگر بازیگران آن هستند.

مهدی سلوکی هم یکی دیگر از بازیگران این سریال است که در مقایسه با کمیلی نقش کمرنگتری دارد. سامان درباره این انتخاب به «تماشا» گفت: «مهدی سلوکی بازیگر خیلی خوبی است که من از همین جا برای اینکه افتخار داد تا در این کار حضور داشته باشد، تشکر می کنم چون همانطورکه می دانید سلوکی همیشه نقش های اصلی را بازی میکند اما به خاطر اینکه از فیلمنامه خوشش آمده بود قبول کرد در این کار حضور داشته باشد.»

او درباره بازیگر زن این کار هم که یک چهره ناشناخته در عرصه تصویر است می گوید: «مگر مریلا زارعی از ابتدا معروف و چهره بود؟ اما توانست با بازی های خوبش تبدیل به ستاره شود. این بازیگری هم که من انتخاب کردم در عرصه تئاتر حضور خوبی داشته و تا اینجا هم در این سریال خوش درخشیده است.»

محصولات معتبر
محصولات معتبر