تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

زندگی برایم خسته کننده شده باید چه کنم

image زندگی برایم خسته کننده شده باید چه کنم

ممکن است خیلی ها به شما بگویند برای اینکه زندگی تان از یکنواختی خارج شود باید عادت های تان را تغییر دهید یا کنار بگذارید، چون عقیده دارند تنوع، نقطه ی مقابل روتین و عادت هاست و تا حدودی هم درست است.

اما درست مانند هر چیز دیگری در زندگی، شما به یک تعادل سالم از عادت ها و تنوع ها نیاز دارید تا بیشترین بهره را از هردو ببرید؛ مانند یین و یانگ، خوب و بد، سیاه و سفید. هیچکدام از اینها نباید از بر وجود شما تسلط پیدا کنند.

یک زندگی بدون نظم و روتین می تواند دچار آشفتگی و هرج و مرج بشود، در حالیکه زندگی امروزه به خودی خود، توده ای بهم ریخته است. درست به همین دلیل است که برای پیشگیری از فراتر رفتن از حد و مرزها ما به نظم و قاعده نیاز داریم تا هر چیزی را سر جای خودش نگه داریم. آلارم ساعت را تنظیم نمی کنیم تا خواب مان را بهم بزنیم، بلکه می خواهیم سر ساعت بیدار شویم، سر ِ کار می رویم نه به این دلیل که خودمان را اسیر و دربند کنیم، بلکه می خواهیم نیازهای مان را برآورده کرده و بیشتر احساس رضایت داشته باشیم و ضمنا کسب درآمد کنیم.

بدون نظم و روتین، خودمان را گم خواهیم کرد و بی انگیزه خواهیم شد. شاید ناخوشایند به نظر برسد اما در واقع این چیزی است که برای بقا به آن نیاز داریم. متاسفانه فقط کار کردن و تفریح و استراحت نداشتن از شما یک انسان خسته و دلزده خواهد ساخت و احساس اندوه خواهید کرد. ما راههای ساده ای را به شما پیشنهاد می کنیم که بتوانید کمی تنوع به زندگی تان وارد کرده و بدون اینکه مجبور شوید نظم زندگی تان را بهم بزنید، از دلزدگی و کسالت خارج شوید.

تکفارس آی آر

رخت و لباس تان را نو کنید

وقت آن رسیده که لباس هایی را که چند سال است دست از سرشان برنمی دارید دور بیندازید (یا احتمالا به کسی بدهید). نو کردن لباس ها، یک راه ساده برای نو کردن ظاهر خودتان است که مطمئنا تاثیر بسیار خوبی بر حس و حال تان نیز میگذارد و به شما یادآوری میکند که چقدر خودتان را دوست دارید. گاهی مراقبت از جسم و بدن و رسیدن به وضعیت ظاهری، بهترین راه پاکسازی ذهن و آرامش روحی است.

ما اغلب احساس می کنیم در یکنواختی گیر کرده ایم و راه بیرون آمدن نداریم، دلیلش این است که خودمان را فراموش کرده ایم. اگر بدون علت خاصی احساس دلزدگی و کسالت میکنید، شاید وقت آن باشد که نگاهی به خودتان بیندازید و ببینید چه اتفاقی در حال روی دادن است. سر فرصت و با فراغ خاطر برای دل خودتان به خرید بروید، کفش های جدید بخرید، به فروشگاه بروید و لباس کار جدیدی برای خود تهیه کنید، در سبک زیورآلات تان تغییر ایجاد کنید و نوع جدیدشان را بخرید، شما برای بهتر به نظر رسیدن نیاز به هیچ دلیل خاصی ندارید.

از فرصت خرید کردن برای ایجاد تغییرات ریز هم می توانید استفاده کنید، مثلا کمی مدل لباس پوشیدن تان را تغییر دهید و مدل های دیگر را هم امتحان کنید. شاید همین تغییرات جزئی، ناخوداگاه جرقه ی تغییراتی بزرگ تر، مثلا تغییر هدف در زندگی، را در ذهن شما روشن کند.

شاید دلیل خستگی و دلزدگی شما از روتین زندگی تان این باشد که دیگر به هدف هایی که دنبال میکنید اعتقادی ندارید. پس اگر با این هدف ها شاد و راضی نیستید، تغییر و تحول از این لحاظ می تواند کمک اساسی به شما بکند. به سمت اهداف جدیدتان گام های کوچکی بردارید تا با ریتم جدید زندگی کم کم آشنا شوید.

www.takfars.ir

به موسیقی های متفاوت گوش دهید

بله درست است؛ شما با گوش دادن به آهنگ های قدیمی دچار نوستالژی مطبوعی می شوید. اما این کار شما را کسل هم خواهد کرد زیرا هیچ ریتم و آهنگ و سبک جدیدی در لیست موسیقی های تان ندارید. باور کنید آهنگ های جدید میتوانند روحیه ی شما را عوض کنند، مخصوصا اگر از آنها خوش تان هم بیاید.

اگر ژانرهای قدیمی دیگر برای تان جذاب نیستند، ژانرهای جدید را امتحان کنید. اگر حافظه ی کافی در گوشی تان ندارید می توانید تِرک هایی را که همیشه ردشان میکنید پاک کنید تا فضای بیشتری برای آهنگ های جدید باز شود. علاوه برموسیقی های جدید می توانید چیزهای جدید دیگری هم وارد زندگی تان کنید؛ یک مهارت جدید یاد بگیرید، یک گیم متفاوت انتخاب کنید و بازی کنید یا یک سرگرمی جدید پیدا کنید. اگر هم احساس میکنید باید این کارهای جدید را تدریجا انجام دهید هیچ ایرادی ندارد، برای هر هفته فقط یک کار جدید در نظر بگیرید.

به دیدار همسایه های تان بروید

منظور ما از همسایه فقط آنهایی نیست که در یک محله یا ساختمان با آنها زندگی میکنید، بلکه توصیه می کنیم به شهرها یا کشورهای همسایه مسافرت کنید، حتی ممکن است یک شهر بسیار کوچک در نزدیکی شهر شما باشد که تا به حال از نزدیک آنجا را ندیده باشید. دنیا جای بسیار بسیار بزرگی است که همیشه جاهایی برای دیدن و افرادی برای ملاقات کردن دارد که برای تان جذاب و جالب باشند. لازم نیست زیاد سفر کنید، هر وقت که پول و وقت کافی برای این کار داشتید اقدام کنید. یادتان باشد هر ماجراجویی کوچکی در زندگی، تجربه ای جدید است که می تواند نگرش شما را نسبت به پیرامون تان متحول کند. پس این فرصت های زیبا را از خود دریغ نکنید.

حتی شاید با اشخاصی دیدار کنید که بتوانید حلقه ی دوستان خود را گسترش بدهید. خودتان را با فضایی که هم اکنون در آن هستید محدود نکنید و اگر سفر کردن واقعا برای تان سخت و چالش برانگیز است، به همین همسایه های نزدیک خودتان سری بزنید و با آنها آشنا شوید.

محدودیت های خود را کنار بزنید

گاهی اوقات بهترین راه مقابله با دلزدگی و یکنواختی، کنار زدن محدودیت هاست، به آنها نشان ندهید رئیس چه کسی است. شما می توانید هر طور که دوست دارید محدودیت های تان را تغییر بدهید. اگر واقعا برای تان ممکن و خوشایند نیست، دست کم در خود این محدودیت ها کمی تغییر و تنوع ایجاد کنید یا کمی چالش برانگیزترشان کنید.

اگر کارتان کسل کننده است شاید لازم باشد مثلا ضرب العجل های کاری تان را به بیشتر از یک هفته برسانید. یا اگر انجام کارهای یکنواخت روزمره دل تان را زده، سعی کنید تا جایی که امکان دارد حداقل زمان انجام شان را کمی جابجا کنید. یا اگر مثلا انجام کارهای روزانه به دلیل بسیار ساده بودن برای تان خسته کننده شده، کمی سخت ترشان کنید. مغز شما عاشق چیزهای آشناست اما از یکواختی هم بیزار است. برای دل خودتان کاری بکنید و زندگی در پیش بگیرید که کمی بیشتر غافلگیرکننده باشد. لازم نیست زیاده روی کنید، فقط کافیست تعادل بین نظم و تنوع را حفظ کنید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر