رژیم غذایی فیبردار چیست و معرفی غذاهای مربوطه

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

رژیم غذایی فیبردار چیست و معرفی غذاهای مربوطه

image رژیم غذایی فیبردار چیست و معرفی غذاهای مربوطه

▪هدف از دادن رژیم پرفیبر:

افزایش وزن و حجم مدفوع و کاهش زمان تخلیه روده

رساندن لیپیدهای سرم به حد طبیعی

تعدیل واکنش افزایش قند خون، پس از صرف غذا

▪ مشخصات رژیم پر فیبر:

تکفارس آی آر

افزایش فیبر خوراکی به میزان ۲۰ تا ۳۵ گرم در روز توصیه می شود که از راه افزایش مصرف غلات سبوس دار، میوه ها، سبزی ها و حبوبات در رژیم غذایی روزانه میسر می شود.

▪نمونه رژیم غذایی پر فیبر (این رژیم حاوی ۱۴۰۰ کیلو کالری انرژی، ۲۲۵ گرم کربوهیدرات، ۶۶ گرم پروتئین، ۳۳ گرم چربی و ۲۵ گرم فیبر است)

صبحانه:

نان سبوس دار ۲ برش + پنیر لیقوان ۳۰ گرم یا ۱ قوطی کبریت +‌شیر کم چرب ۱ لیوان + میوه ۱ عدد

میان وعده:

www.takfars.ir

بیسکویت گندم کامل ۲ عدد

عدس پلو با کشمش و خرما (برنج پخته ۱۵ ق غ + عدس پخته نصف لیوان + کشمش ۲ ق غ + خرما ۲ عدد) + سالاد شیرازی ۱ کاسه متوسط

میان وعده:

میوه ۲ عدد

شام:

نان سبوس دار ۲ برش + سوپ جو ۱ لیوان + جوجه کباب ۹۰ گرم + لوبیا سبز پخته نصف لیوان + هویج پخته نصف لیوان + سبزی خوردن

قبل از خواب:

میوه ۱ عدد (نوع، درجه رسیدگی و تازگی سبزی و میوه در میزان فیبر آن ها موثر است. میوه ها و سبزی هایی که کمتر رسیده اند، فیبر بیشتری دارند)

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

چه چیزهایی را باید و نباید قبل از خواب خورد
  1. خوردن و مصرف روغن ماهی چه اثراتی برای سلامتی دارد
  2. عدم رعایت بهداشت لوازم آرایشی چه عواقبی دارد
  3. مشکل نفخ معده واقعا اذیتم میکند درمان ساده آن چیست
  4. چه خوراکی های کمک میکنند سریع تر لاغر شویم
  5. چرا با وجود تمرین زیاد در بدنسازی حجم نمی آورید
  6. خوردن مکمل ها در بدنسازی لازم است یا نه

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب