تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

روغن آرگان چیست و تایر جالب آن روی پوست

image روغن آرگان چیست و تایر جالب آن روی پوست

موارد استفاده ی روغن آرگان در طول تاریخ

استفاده از روغن آرگان تنها به کشور مراکش محدود نمی شد . مردم در سراسر دنیا برای سال ها از فواید این روغن ، از جمله بهبود عفونت های پوستی ، بهبود جای نیش حشرات و حساسیت های پوستی ، بهره بردند . اکنون نیز مردان و زنان در جای جای دنیا دنبال تاثیرات مثبت این روغن بر پوست و مو هستند .

میوه ای بسیار مغذی را در نطر بگیرید که بز های کوهی برای یافتن آن کیلومتر ها کوهنوردی میکنند ! درون این میوه ، دانه ای در دسته ی آجیل ها وجود دارد که روغن آرگان از آن گرفته می شود .

برای نسل ها ، بومیان مراکشی عصاره ی این دانه را برای تهیه روغن گرانبهای آرگان می گرفتند و آن را به عنوان مکمل غذایی ، برای بهبود زخم و تغذیه ی پوست و مو مورد استفاده قرار می دادند . درخت های آرگان که رشد بسیار آهسته و کمی نیز دارند ، از چنان ارزشی برخوردار هستند که در سال ۱۹۸۸ جنگلهای آرگان در مراکش به عنوان یکی از مهمترین منابع زیستی روی کره ی زمین در یونسکو به ثبت جهانی رسید .

تکفارس آی آر

یکی از عواملی که روغن آرگان را تا این حد موثر ساخته ، میزان ویتامین A و E موجود در این روغن است . در این روغن همچنین میزان زیادی آنتی اکسیدان ، اسید چرب امگا ۶ و لینولئیک اسید وجود دارد . محققان کشف کرده اند ، در صورت استفاده ی موضعی از این روغن ، التهابات پوستی از بین رفته و به رطوبت رسانی نیز کمک میکند .

توکوفرول گرفته شده از ویتامین E به تولید سلول های جدید و جوان کمک میکند و به بهبود سلامت پوست و مو می پردازد . به همین دلیل هم بسیاری از شرکت های تولید کننده ی محصولات زیبایی امروزه از این روغن استفاده های فراوانی میکنند .

البته برای بهره بردن از خواص ضد سالخوردگی این روغن ارزشمند ، نیاز نیست سراغ محصولات گران قیمت این شرکت ها بروید . کافی است استفاده از روغن خالص را در برنامه ی مراقبت از پوست و موی خود بگنجانید . البته روغن آرگان گران است ، اما خوشبختانه تنها یک یا دو قطره از این روغن برای رساندن مواد مغذی به پوست و مو کافی می باشد .

چگونگی استفاده از روغن آرگان

استفاده از روغن آرگان برای مراقبت از پوست و مو بسیار ساده است . اما برای بهره بردن از تمام فواید آن ، این روغن را به صورت روزانه برای درمان خشکی پوست صورت و سر ، به عنوان محصولات حالت دهنده ی مو ، به تعویق انداختن پیدایش چین و چروک ها و درمان آکنه ، مورد استفاده قرار دهید . روغن آرگان به آبرسانی پوست کمک میکند و به موها ظاهری جوان و شاداب می بخشد .

www.takfars.ir

ظرف روغن آرگان را دور از نور آفتاب نگه دارید و در ظرف را هم محکم ببندید. همچنین ماندگاری یک شیشه روغن بیشتر از شش ماه نیست . پس همیشه کم کم و به اندازه ی نیاز خود خریداری نمایید تا روغن کیفیت و فواید خود را از دست ندهد .

عوارض جانبی استفاده از روغن آرگان

اگر به هر نوعی از آجیل حساسیت دارید ، در استفاده از روغن آرگان احتیاط به خرج دهید . تا کنون مواردی از حساسیت به این روغن مشاهده شده است . می توانید کمی از روغن را روی قسمت داخلی پوست بازو امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید .

روغن آرگان تماما طبیعی است و همیشه بهترین گزینه در مقایسه با تولیدات شیمیایی به حساب می آید . آنتی اکسیدان و اسید چرب امگا ۶ موجود در این روغن با پیدایش چین و چروک ها مبارزه میکند ، التهاب را کاهش می دهد ، آکنه را درمان میکند و لکه ها و پارگی پوست را به حداقل می رساند .

روغن آرگان به سرعت جذب پوست می شود و از خود چربی بر جای نمیگذارد . وقتی پوست خود را با یک پاک کننده ی طبیعی پاک کردید ، کافی است یک قطره از این روغن را کف دستان خود بریزید تا گرم شود . سپس روغن را به حالت دورانی به پوست صورت و گردن خود بزنید .

در ماه های سرد زمستان و یا آب و هوای خشک ، احتمالا به بیشتر از یک قطره روغن احتیاج خواهید داشت . اما به خاطر داشته باشید میزان روغن باید همیشه کم باشد . روغن آرگان بسیار ملایم است و استفاده از آن در نواحی اطراف چشم نیز مانعی ندارد .

تونر مناسب برای انواع پوست

رساندن مواد مغذی به پوست یکی از مهمترین بخش های مراقبت از این اندام مهم بدن محسوب می شود . برای درخشندگی

بیشتر ، معمولا باید ۲ تا ۴ قطره از تونر محبوب خود استفاده کنید . اما بهتر است یک تونر خالی از مواد شیمیایی و کاملا طبیعی در منزل بسازید .

تنها کافی است یک فنجان آب جوش را روی یک تی بگ چای سبز بریزید و اجازه دهید ۷ تا ۱۰ دقیقه بماند . بعد تی بگ را برداشته و اجازه دهید محلول به دمای اتاق برسد . دو قطره از روغن مورد علاقه ی خود ( روغن پرتغال ، لیمو و یا درخت چای بهترین هستند ) و ۲ تا ۴ قطره از روغن آرگان را به چای اضافه نمایید و محلول را در یک شیشه ی در دار بریزید و آن را ببندید . صبح و شب ، بعد از پاکسازی و قبل از مرطوب کننده ، از تونر خانگی خود استفاده نمایید .

تک فارس

لایه برداری

تهیه یک لایه بردار خانگی هم کار چندان سختی نیست . در ضمن لایه بردارهای خانگی بسیار بی خطر تر وارزان تر از نمونه های موجود در بازار هستند .

برای بهره بردن از خواص ضد سالخوردگی روغن آرگان ضمن لایه برداری ، یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با چند قطره از روغن آرگان کف دست خود ترکیب نمایید . ترکیب را برای مدت ۲ تا ۴ دقیقه روی پوست به صورت دورانی ماساژ دهید . روی نواحی آکنه دار و یا مستعد آکنه تاکید بیشتری داشته باشید . حال می توانید پوست را با آب گرم شست و شو دهید .

این لایه بردار را می توانید به جز پوست صورت روی دیگر نواحی خشک بدن نیز استفاده نمایید . اگر آرنج و یا پاشنه ی پای شما خشک است ، ترکیب بیشتری برای لایه بردای این نواحی بسازید .

لایه برداری منظم ، سلول های مرده پوست را از آن جدا میکند و با کاهش چین و چروک ها ، ظاهری جوان تر به آن می بخشد . با کمک شکر قهوه ای ، مواد مغذی موجود در روغن آرگان هم راحت تر جذب پوست می شود .

آکنه

خبر خوب برای افرادی که از آکنه صورت رنج می برند ! روغن آرگان قادر به کاهش چربی در پوست های بسیار چرب می باشد . حتی در خانم هایی که قبلا هرگز مشکل آکنه و جوش صورت را نداشته اند ، معمولا با ورود به سی سالگی آکنه های مزاحم روی پوست صورت آنها پدیدار می شوند و در این سن درمان آنها به مراتب مشکل تر خواهد بود .

کرم های شیمیایی علاوه بر قیمت بسیار زیاد ، گاها به جای منفعت ، به پوست ضرر هم می رسانند . اما روغن آرگان با کمک اسید لینولئیک در خود ، التهاب ناشی از آکنه را از بین می برد و به پوست برای بازسازی کمک میکند .

اگر از این روغن به عنوان مرطوب کننده استفاده میکنید اما هنوز هم با آکنه ها مشکل دارید ، یک قطره روغن اضافه کف دست خود بریزید و به نواحی آکنه دار بزنید . برای جوش های سر سفید و سرسخت هم ، به تونری که در بالا روش ساخته آن توضیح داده شد ، حتما روغن درخت چای اضافه نمایید .

خطوط کشیدگی و پارگی پوست

T A K F A R S

روغن آرگان از پارگی پوست ، با افزایش انعطاف پذیری آن ، جلوگیری می نماید . تنها دو تا سه قطره از این روغن را گرم کنید و به شکم ، ران پا و هر قسمت دیگر پوست که مستعد پارگی است بزنید .

جوش های پس از اصلاح و سوختگی

جوش های بعد از اصلاح علاوه بر ایجاد ظاهری ناخوشایند ، بسیار آزاردهنده هستند . روغن آرگان با خاصیت آرامبخشی خود به درمان این جوش ها ، چه در مردان و چه در زنان ، کمک میکند .

یک یا دو قطره از روغن را کف دست خود گرم کنید و به آرامی روی پوست آسیب دیده ماساژ دهید . قدرت شفابخشی روغن آرگان در این مورد شما را شگفت زده خواهد کرد . برخی از افراد معتقدند این روغن همچنین موجب کاهش رویش موهای زیر پوستی می گردد .

حالت دهنده و نرم کننده

فواید روغن آرگان تنها به پوست اختصاص نمی یابد . این روغن یکی از بهترین نرم کننده ها محسوب می شود و علاوه بر درمان موثر موخوره ها ، به مو حالت می دهد . روغن آرگان موهای خشک و بی حالت را بهبود می بخشد و از مو در برابر گرمای وسایل حالت دهنده ی برقی مثل سشوآر و اتو محافظت می نماید .

شواهدی مبنی بر افزایش رشد مو توسط این روغن نیز وجود دارد . پس بهتر است روغن را روی پوست کف سر هم ماساژ دهید . با توجه به جنس ، نوع و طول موها ، احتمالا به ۱ تا ۳ قطره روغن آرگان نیاز دارید .

البته بدست آوردن اندازه مناسب روغن به کمی تجربه نیاز دارد . از یک قطره شروع کنید ( برای موهای کوتاه احتمالا نصف قطره ه کافی است ) روغن را کف دست خود گرم کنید و سپس با انگشتان به موهای خود بزنید . روی نوک موها تاکید بیشتری داشته باشید . بعد از موها ، کف سر را نیز با یک دوم قطره روغن ماساژ دهید .

نرم کننده ی لب

روغن آرگان را می توانید برای درمان لب های خشک استفاده کنید و این روغن جایگزین بسیار مناسبی برای محصولات موجود در بازار بشمار می رود . روغن آرگان با درمان لب های ترک خورده آنها را نرم نگه می دارد . در روز های سرد زمستان روغن آرگان را همیشه در کنار خود داشته باشید .

تک فارس www.takfars.ir

ناخن ها

روغن آرگان بدون چربی اضافی ، رطوبت مورد نیاز برای درمان ریشه ها و خود ناخن را فراهم می آورد . ابتدا لاک را از روی ناخن پاک کنید . تنها کسری از قطره روغن را مستقیما به ناخن بزنید و روی ناخن و ریشه ی آن پخش کنید و ماساژ دهید . اجازه دهید روغن روی ناخن بماند تا ناخن ها درمان شوند . سپس می توانید دست ها را شسته و دوباره لاک بزنید . با این کار از کنده شدن و پیشرفت ریشه ی ناخن ها نیز پیشگیری می شود .

درمان خشکی و ترک پا

اگر دنبال درمانی برای خشکی و ترک پا می گردید ، دو قطره از این روغن را به پاهای خود بزنید . با توجه به میزان خشکی پا ، ممکن است به روغن بیشتری احتیاج داشته باشید تا رطوبت مورد نیاز پوست کف پا را تامین نمایید .

یک جوراب راحت بپوشید و اجازه دهید روغن برای مدت حداقل ۲۰ دقیقه جذب پوست شود . البته اگر تمام طول شب روغن را روی پوست نگه دارید بهتر است .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر