تک فارس

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

محصولات جدید

محصولات معتبر قیمت ۱۰۹۰۰۰ تومان

رینگ لایت سلفی موبایل

محصولات معتبر قیمت ۷۹۰۰۰ تومان

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل MG2

محصولات معتبر قیمت ۲۹۰۰۰ تومان

کیف رولی لوازم آرایش Roll N Go

محصولات معتبر قیمت ۶۹۰۰۰ تومان

کیف پول و موبایل میلانو

تک فارس
پزشکی سلامتی

روش های طبیعی و سالم برای افزایش تستوسترون در مردان

image روش های طبیعی و سالم برای افزایش تستوسترون در مردان

۱. به اندازه‌ی کافی بخوابید

جورج یو، استاد اورولوژی در مرکز پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن می‌گوید که: بسیاری از مردانی مشکل کمبود تستوسترون دارند، مهم‌ترین علتش فقدان خواب با کیفیت است. کمبود خواب، بر روی هورمون‌ها و مواد شیمیایی مختلفی در بدن شما تاثیر خواهد گذاشت. این موضوع به نوبه‌ی خود می‌تواند تاثیر بسیار مضری بر سطح تستوسترون شما داشته باشد.

به خوابتان اولویت دهید، سعی کنید هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید، حتی اگر به قیمت تغییر برنامه‌هایتان و حذف تلویزیون دیدن‌های آخر شبتان باشد. دقیقا مانند یک رژیم غذایی یا یک سبک زندگی پر جنب و جوش، برای خواب هم ارزش زیادی قائل شوید. خواب خیلی مهم است. اگر به طور منظم دارای مشکلات خواب هستید، با پزشکتان در این مورد صحبت کنید.

۲. وزنتان را متعادل نگه دارید

تکفارس آی آر

دکتر آلوین متسوموتو از دانشگاه پزشکی واشنگتن می‌گوید: مردهایی که اضافه وزن داشته یا چاق هستند، معملا سطح تستوسترون پایینی دارند. برای آن دسته از مردها، کاهش مقدار قابل توجهی وزن، کمک خواهد کرد تا سطح تستوسترونشان دوباره افزایش یابد. همچنین مردهایی که کمبود وزن هم دارند، اگر سعی کنند وزنشان را تا اندازه‌ای متعادل افزایش دهند، بر روی تستوسترونشان تاثیر مثبت خواهد داشت.

۳. فعال باشید

تستوسترون با نیاز بدن شما خودش را سازگار می‌کند. اگر اغلب اوقات روی کاناپه لم داده باشید، مغز شما پیام می‌دهد که برای تقویت عضلات و استخوان‌ها به مقدار بیشتری از این هورمون احتیاج ندارد. اما زمانی که از نظر فیزیکی فعال باشید، مغزتان دائم سیگنال‌هایی مبنی بر نیاز بیشتر به تستوسترون صادر می‌کند. اگر در حال حاضر کمی ورزش می‌کنید، پیشنهاد ما این است:

حداقل ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در روز تند پیاده روی کنید

چند جلسه در هفته به باشگاه بروید یا توسط کش‌های مقاومتی تمریناتی برای تقویت عضلاتتان انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم با یک مربی تمرین کنید تا به بدنتان آسیب نزنید.

www.takfars.ir

البته همیشه یادتان باشد که در هیچ چیزی زیاده روی نکنید. میزان سنگینی ورزش‌های سخت، یعنی در حد ورزشکاران المپیکی تمرین کردن، می‌تواند سطح تستوسترون شما را کاهش دهد.

۴. استرس‌تان را کنترل کنید

اگر دائما استرس داشته باشید، بدن شما از هورمون کورتیزول صدمه می‌خورد. در چنین شرایطی امکان ساخته شدن تستوسترون کمتر فراهم می‌شود. پس کنترل استرس هم برای بالا نگه داشتن سطح تستوسترون اهمیت دارد. اگر جزو آن دسته از مردهایی هستید که محیط کار پر استرسی دارید پیشنهاد می‌کنیم:

ساعت‌های کارتان را کاهش دهید. اگر جزو آن دسته از مردهایی هستید که خیلی کار می‌کنند، ساعت کارتان در روز را به ۱۰ ساعت یا کمتر کاهش دهید.

۲ ساعت در روز را به فعالیت‌های غیر کاری که دوست دارید اختصاص دهید. مانند مطالعه یا گوش دادن به موسیقی.

۵. درمان‌های جاری‌تان را بررسی کنید

برخی از درمان‌های پزشکی ممکن است باعث کاهش سطح تستوسترون شوند. از جمله:

مخدرها، مانند fentanyl, MS Contin, and OxyContin

داروهای گلوکوکورتیکوئید، مانند prednisone

استروئیدهای آنابولیک مورد استفاده برای ساخت عضلات و بهبود عملکرد ورزشی

تک فارس

برای افزایش تستوسترون باید درمان‌های دیگر را متوقف کنید. اگر نگران سطح تستوسترون خود هستید، در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشکتان صحبت کنید تا مطمئن شوید که مشکل و ناسازگاری وجود نداشته باشد.

۶. مکمل‌ها را فراموش کنید

در آخر، با وجود اینکه می‌دانم به طور مداوم در معرض تبلیغات مکمل‌های افزایش دهنده‌ی تستوسترون هستید، احتمالا چیزی پیدا نخواهید کرد که اقدام خوبی در این زمینه برایتان انجام دهد. بدن شما به طور طبیعی هورمونی به نام DHEA می‌سازد که می‌تواند به تستوسترون تبدیل گردد. DHEA هم بصورت مکمل وجود دارد. اما هیچ پزشکی استفاده از مکمل‌های DHEA را پیشنهاد نمی‌کنند، چرا که این مکمل‌ها کار آنچنانی برای افزایش سطح تستوسترون ازشان ساخته نیست.

هشدار مهم: موارد توصیه شده درمانی در این نوشته صرفا برای مشکلات ساده می باشد، در صورت داشتن مشکل پزشکی جدی یا هر نوع حساسیت، لطفا قبل از هر اقدامی حتما به پزشک مراجعه کنید.

  1. خواص جالب سبزی ریحان گیشنیز شوید نعنا و جعفری
  2. عرفی بهترین غذاها برای داشتن مفصل های قوی و درمان آرتروز
  3. قرص متوگلامین عوارض جانبی موارد مصرف منع دارویی
  4. چه کنید تا شب ها راحت و عمیق و آرام بخوابید
  5. نکاتی جالب و مفید درباره وقتی که خمیازه می کشیم
معنی جفت شدن ساعت و دقیقه در زمان های مختلف چیست

مطالب محبوب

محصولات جدید

محصولات معتبر قیمت ۱۰۹۰۰۰ تومان

رینگ لایت سلفی موبایل

محصولات معتبر قیمت ۷۹۰۰۰ تومان

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل MG2

محصولات معتبر قیمت ۲۹۰۰۰ تومان

کیف رولی لوازم آرایش Roll N Go

محصولات معتبر قیمت ۶۹۰۰۰ تومان

کیف پول و موبایل میلانو

مطالب پربازدید