تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راه های تشخیص چشم ضعیف شده همراه با عکس و علت

آیا احساس میکنید چشمان شما ضعیف شده، در این نوشته نشانه‌های ضعیف شدن چشم را می‌خوانید.

پس از خواندن این مقاله، حتماً به چشم‌پزشک مراجعه کرده و مشکل خود را با او در میان بگذارید. شاید پزشک متخصص چشم صلاح ببیند که از عینک استفاده کنید یا روش درمانی دیگری را به شما پیشنهاد کند.

تاری دید:

ضعیف شدن چشم‌ها با تاری دید آغاز می‌شود. تاری دید، یکی از اصلی‌ترین و مشخص‌ترین نشانه‌های ضعیف شدن چشم‌ها است. هرچه تاری دید بیشتر باشد چشمان فرد نیز ضعیف‌تر است.

image راه های تشخیص چشم ضعیف شده همراه با عکس و علت

تکفارس آی آر

خستگی چشم:

یکی از علائم ضعیف شدن چشم‌ها، خستگی چشم است. گاهی شغل افراد یا رشته تحصیلی‌شان، فرد را وادار می‌کند که از چشم‌های خود بیش‌ازاندازه کار بکشد. به‌عنوان‌مثال افرادی مانند خیاط‌ها، راننده‌ها و دانشجوها در معرض خستگی چشم قرار دارند. فردی که به خستگی چشم مبتلا است، با تمرکز روی مطالعه و کار، سردرد می‌گیرد، کلافه می‌شود و چشم‌هایش تار می‌بیند. خستگی چشم را می‌توان در مراحل اولیه درمان کرد.

image راه های تشخیص چشم ضعیف شده همراه با عکس و علت

سردرد:

ابتلا به سردرد می‌تواند زنگ خطر ضعیف شدن چشم‌ها باشد. ضعیف شدن چشم در افرادی که درجاتی از دوربینی و آستیگماتیسم دارند، با سردرد همراه است. معمولاً این افراد، با انجام کارهایی مانند مطالعه، تماشای تلویزیون، کار با کامپیوتر، خیاطی، رانندگی و انجام کارهای هنری به سردرد دچار می‌شوند.

www.takfars.ir

سردردهایی که ناشی از ضعف بینایی باشند، با سردردهای میگرنی و عصبی متفاوت هستند. سردردهای ناشی از ضعیف شدن چشم‌ها در ناحیه پیشانی به وجود می‌آیند، پس از انجام کارهای ظریف یا سخت به وجود می‌آیند، شدید نیستند و با استراحت خوب می‌شوند.

image راه های تشخیص چشم ضعیف شده همراه با عکس و علت

بروز درد در حین یا بعد از خیره شدن به اجسام و محیط اطراف:

اگر پس از خیره شدن به اجسام و پدیده‌های پیرامون خود شقیقه‌هایتان درد گرفت یعنی چشم‌های شما ضعیف شده است و باید عیوب بینایی خود را با نظر پزشک برطرف کنید.

image راه های تشخیص چشم ضعیف شده همراه با عکس و علت

مشاهده لکه‌هایی در جلوی چشم:

این اتفاق را جدی بگیرید؛ حتی اگر به ‌ندرت لکه‌هایی در جلوی چشم مشاهده می‌کنید، ضروری است به چشم‌پزشک مراجعه کنید تا چشمان شما را معاینه کند.

image راه های تشخیص چشم ضعیف شده همراه با عکس و علت

مشاهده ناگهانی حالتی شبیه به برق‌گرفتگی یا صاعقه:

اگر ناگهان حس کردید که پدیده‌ای نورانی شبیه برق‌گرفتگی یا صاعقه را مشاهده کردید، باید فکری به حال چشم‌های خود کنید. این حالت‌های گذرا را جدی بگیرید و با چشم‌پزشک در میان بگذارید.

تک فارس

image راه های تشخیص چشم ضعیف شده همراه با عکس و علت

مشاهده تار مو یا تارعنکبوت به هنگام مشاهده اجسام:

یکی دیگر از نشانه‌های ضعیف شدن چشم، این است که فرد هنگام مشاهده اجسام اطراف خود، حس می‌کند تار مو یا تارعنکبوت جلوی چشمم ظاهر شده است.

image راه های تشخیص چشم ضعیف شده همراه با عکس و علت

پیدایش حالت مگس پران:

در دید شخص مبتلا به حالت مگس پران، سایه‌های مزاحم و توخالی وجود دارند. شخصی که به مگس پران دچار است، ذرات کوچک غبار مانندی را جلوی چشمانش می‌بیند که بالا و پایین می‌روند و با وجود پلک زدن‌ها همچنان مانند یک سایه کوچک در جلوی چشم‌ها قرار دارند. پیدایش حالت مگس پران یکی از نشانه‌های ضعف بینایی است.

اگر حس می‌کنید چشم‌های شما ضعیف شده است، بهتر است هرچه زودتر به چشم‌پزشک مراجعه کنید و با کمک او از ضعیف‌تر شدن چشم‌هایتان پیشگیری کنید.

پس از پژوهش‌های متعدد، هنوز ارتباطی میان ارث و عیوب بینایی به اثبات نرسیده است؛ پس سالم بودن چشمان پدر و مادر شما ربطی به عینکی شدن شما ندارد. ممکن است متخصص تشخیص بدهد که از عینک استفاده کنید یا چند روزی به چمان خود استراحت بدهید، بهتر است به راهنمایی‌های چشم‌پزشک عمل کنید تا زودتر بهبود پیدا کنید.

۵ ماده غذایی را برای بهبود عملکرد چشم‌ها معرفی خواهیم کرد. این ۵ خوراکی را هرروز مصرف کنید و تأثیر فوق‌العاده آن‌ها را ببینید.

موادی مانند هویج، پرتقال، تخم‌مرغ، سبزیجات با برگ تیره و دانه‌های روغنی را برای تقویت چشم‌ها به شما پیشنهاد میکنیم.

T A K F A R S

دلایل انتخاب این ۵ ماده غذایی از این قرار است:

هویج:

ویتامین A، به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، از سلول‌های بدن از جمله سلول‌های چشمی‌ در مقابل آسیب‌ رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. هویج سرشار از ویتامین A است. هم‌چنین مقدار فراوانی از بتا کاروتن و لوتئین در هویج وجود دارد که از چشم در برابر اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند.

پرتقال:

ویتامین C، جریان خون مناسب را در بدن و به‌ویژه در چشم‌ها برقرار می‌کند. ویتامین C، در مرکبات وجود دارد و برای سلامتی عدسی چشم‌های شما بسیار مفید است.

تخم‌مرغ:

ویتامین B1 برای عملکرد سریع ماهیچه چشمی ‌و تعادل در حرکات چشم مفید است. این ویتامین، عملکرد چشم شما را بهبود می‌بخشد. با مصرف روزانه تخم‌مرغ، ویتامین B1 بدن شما تأمین خواهد شد.

سبزیجات با برگ تیره:

اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی، گل‌کلم و انواع کلم‌ها زیرمجموعه‌هایی از سبزیجات با برگ تیره هستند. این سبزی‌ها مانع از ضعف بینایی و اختلال در عملکرد چشم می‌شود.

دانه‌های روغنی:

تک فارس www.takfars.ir

وجود ویتامین E در بدن، مانع از بروز اختلالات ته چشم از جمله تخریب نقطه زرد چشم و بیماری تخریب ماکولا می‌شود. دانه‌های روغنی، بذرها و مغزها منبع ویتامین E هستند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر