تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای علمی و مفید برای حفظ وزن بعد از کاهش وزن

در زیر با برخی از کارهایی که افراد موفق در حفظ وزن خود بعد از لاغری در شیوه زندگی شان انجام می دهند، آشنا خواهید شد.

۷۸% هر روز صبحانه میخورند

خوردن یک صبحانه سالم و متعادل می تواند انرژی مورد نیاز شما برای شروع کردن روزتان را فراهم کند و ممکن است مانع گرسنگی بیش از حد و پرخوری شما در ساعات آتی روز شود. خوردن کربوهیدرات ها به بدن شما انرژی خواهد داد اما فراموش نکنید که برای سیر ماندن، مقداری پروتئین و یا چربی های سالم اضافه کنید.

۷۵% حداقل یکبار در هفته خودشان را وزن میکنند

دنبال کردن آنچه اتفاق می افتد. نه تنها در مورد وزن تان بلکه همچنین آنچه که میخورید و مقدار زمانی که فعال هستید شما را پاسخگو نگه می دارد. ممکن است ثبت کردن این اطلاعات برایتان مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که تلاش های خود را پیگیری میکنند، دو برابر افرادی که این کار را انجام نمی دهند، وزن کم میکنند.

تکفارس آی آر

۶۲% در هفته کمتر از ۱۰ ساعت تلویزیون تماشا میکنند

هر چه زمان بیشتری را صرف تماشای تلویزیون کنیم، زمان کمتری را فعال هستیم. با توجه به مجله علم و طب در ورزش و تمرین، میزان سوخت و ساز بدن در حین تماشای تلویزیون، پایین تر از انجام سایر فعالیت های نشسته مانند مطالعه، دوخت و دوز یا انجام بازی های فکری رومیزی است. علاوه بر این، مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان می دهد که تماشای چندین ساعت تلویزیون، ریسکی برای ابتلا به چاقی است.

۹۰% به طور متوسط، حدود یک ساعت در روز ورزش میکنند

با توجه به دانشگاه شیکاگو برای حفظ وزن کاهش یافته، فعالیتی که از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری در هفته استفاده میکند، توصیه می شود برای اکثر افراد، این معادل ۹۰ ــ ۶۰ دقیقه ورزش در روز است. فعالیتی که انجام می دهید، لزوما نباید ورزش رسمی باشد بلکه می تواند هر ترکیبی از کارهایی باشد که از آنها لذت می برید. خواه باغبانی، پیاده روی، رقص، بازی های ورزشی و…

سایر نکات ارائه شده توسط کارشناسان سلامت، موسسات و سازمان ها عبارتند از:

www.takfars.ir

برای چیزهای غیر قابل پیش بینی آماده باشید

اگر می دانید که یک غذاخور احساسی هستید، مطمئن شوید که راه های سالمی برای مدیریت استرس قبل از بروز آن، پیدا میکنید. برخی گزینه ها میتوانند رفتن برای پیاده روی، تماس گرفتن با یک دوست و صحبت با یک فرد حرفه ای باشد. اگر عاشق غذاهای مهمانی هستید، مطمئن شوید که قبل از رفتن، یک وعده غذایی سالم و سیرکننده میخورید، تا بتوانید بدون زیاده روی کردن از بخش های کوچکی از خوردنی های خوشمزه لذت ببرید. اگر اغلب اوقات کمبود وقت دارید و قادر نیستید که وعده های غذایی منظم بخورید، مطمئن شوید که میان وعده های سالم در دسترس دارید.

بدانید که در حال خوردن چه چیزی هستید

مطمئن شوید که مراقب آنچه که میخورید و به طور عمده میزان کالری مصرفی تان هستید. با برچسب های مواد غذایی آشنا شوید و مطمئن شوید که قبل از بیرون رفتن برای غذا خوردن، محتوای تغذیه ای مواد غذایی را چک میکنید.

خطاها ایرادی ندارند اما پسرفت ها چرا.

یک خطا، یک لغزش کوچک در تلاش های شماست در حالی که یک پسرفت، یک بازگشت کامل به الگوهای سابق فعالیت و غذا خوردن است. یک خطا ایرادی ندارد، خودتان را به خاطر آن سرزنش نکنید. آن یک شکست نیست. به وعده های غذایی بعدی تان به عنوان فرصتی برای تعهد مجدد به سبک زندگی سالمتان نگاه کنید. با این حال پسرفت ها معمولا با افزایش وزن قابل توجه همراهند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری خاطرنشان میکنند که مهم است شرایطی که میتوانند پر ریسک باشند را تشخیص دهید و برای مقابله با آن شرایط، برنامه ای آماده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر