تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای برطرف کردن خستگی پوست صورت

image راهکارهای برطرف کردن خستگی پوست صورت

استفاده از ماسک : بعد از لایه برداری باید از ماسک صورت استفاده نمایید ، زیرا این امر بسته شدن منافذ پوست را تسهیل میکند. در اینجا استفاده از ماسک های خانگی توصیه می شود که شامل دو عدد سفیده تخم مرغ ، یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق چایخوری سرکه سیب است ، این ماسک به کاهش منافذ کمک میکند. این ماسک را بمدت ده دقیقه بگذارید بر روی صورتتان بماند سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. با استفاده از ماسک های خیار و گوجه فرنگی نیز می توانید این دانه ها را از بین ببرید. موز ، آووکادو و جوانه گندم نیز از ماسک های بسیار خوبی در این زمینه بشمار می آیند.

بخار : راه دیگر که بتوانید افزایش سایز منافذ را کنترل کنید ، استفاده از بخار آب است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که پوست خود را در معرض بخار آب قرار دهید. بخار منافذ پوست را باز میکند و سبب خلاصی شما از شر کثافت ، چربی و سلول های مرده می شود. همچنین نباید در بخور دادن صورت خود افراط نمایید ، یکبار در هفته ، برای رهایی از گرد و خاک موجود در اعماق پوست کفایت میکند. بنظر ایده آل می رسد که بعد از بخور صورت ، از یک ماسک پاک کننده استفاده نمایید.

پاکسازی عمیق : پاک کردن پوست حائز اهمیت است در این رابطه برنامه ریزی کنید و آن را دنبال نمایید. هر روز صبح پوست خود را تمیز کنید تا از شرسلول های مرده پوست و چربی خلاصی یابید. سعی کنید از محصولات پاک کننده ای که عاری از الکل ، اسید یا پراکسید هستند استفاده کنید و شیرپاک کن و لوسیون گزینه های پاک کننده مناسبی هستند.

لایه برداری : می توانید بعد از پاکسازی عمل لایه برداری را انجام دهید پس می توانید از اسکراب جهت لایه برداری استفاده نمایید. اسکراب پوست پرتقال خشک نیز بسیار مفید است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که پوست خود را با یک لایه بردار به آرامی ، در جهت عقربه های ساعت مالش دهید. اگر پوست شما بیش از حد حساس است ، بهتر است از نوارهایی که مخصوص از بین بردن دانه های سر سیاه یا سفید است ، بر روی بینی ، چانه و پیشانی خود استفاده کنید. توصیه می شود که از فشار دادن یا کندن جوش یا دانه های سر سیاه خودداری نمایید ، زیرا این امر سبب ایجاد لکه های دائمی بر روی پوست شما می شود.

تکفارس آی آر

مرطوب کننده : مرطوب کننده یک گزینه مهم برای نرم کردن پوست است و اگر به میزان مناسب مصرف شود سبب چرب شدن پوست شما نمی شود و در کاهش منافذ نیز موثر است. اگر پوست شما در معرض نور خورشید قرار گیرد ، باید از کرم های ضد آفتاب با حداقل SPF که ۱۵ است ، استفاده نمایید. قرار گزفتن در معرض نور خورشید باعث می شود که منافذ پوست بزرگتر شده و جذب گرد و خاک آسان شود.

• برای از بین بردن لکه ها، نقاط تیره و جای جوش، لیموی تازه یا ماست کاملا ارگانیک به پوست خود بزنید ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس صورتتان را بشویید. این کار پوست شما را شفاف میکند.

برای از بین بردن خشکی پوست و جوش های سر سیاه هر روز ۲ لیتر آب بنوشید. زیاد به نظر میرسد اما کاملا کارساز است.

• هر شب قبل از خواب یا هر روز قبل از آرایش یک ماسک مرطوب کننده عالی روی پوستتان استفاده کنید.

• برای از بین بردن سریع جوش روی آن روغن درخت چای بزنید و اجازه دهید چند ساعت روی پوسستتان بماند. ۱ ساعت قبل از خواب به صورتتان روغن ویتامین ای بزنید.

www.takfars.ir

• سعی کنید از روبالشی های ابریشم استفاده کنید. ابریشم از شکنندگی و آسیب به مو جلوگیری کرده و نیز پوست شما را جوان نگاه می دارد. استفاده از روبالشی ابریشمی راهکاری ثابت شده است و شما تغییر را به سرعت در سلامت پوست و موی خود احساس خواهید کرد.

• هر روز ویتامین سی مصرف کنید تا جوان بمانید. این ویتامین باعث ساخت کلاژن شده و از پیری پوست جلوگیری میکند.

• برای تغذیه بهتر پوست و مو بیشتر ویتامین روغن ماهی بخورید. مقدار آن بستگی به توصیه پزشک دارد و یا می توانید از ماسک صورت استفاده کنید.

• هر روز سبزیجات مصرف کنید تا غذای شما بهتر هضم شود. هضم بهتر غذا باعث شفافیت پوست میشود. ویتامین های موجود در سبزیجات برای پوست مفید بوده و سیاهی دور چشم را کم میکند.

• شما میتوانید از شکر بر روی پوستتان استفاده کنید اما خوردن شکر به هر شکل به شما هیچ کمکی نمیکند. برای داشتن پوستی سالم تر عسل را جایگزین شکر کنید. عسل به طرز شگفت انگیزی برای پوست و معده مفید است.

• همیشه به خاطر داشته باشید که استرس به پوست شما صدمه میزند و این صدمه کاملا واضح و قابل تشخیص است. پس یوگا انجام دهید، نفس عمیق بکشید، مرطوب کننده استفاده کنید، موزیک های ملایم گوش کنید، کتاب های خوب بخوانید و اضطراب را کم کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر