تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهایی برای کاهش مصرف باطری در گوشی موبایل

image راهکارهایی برای کاهش مصرف باطری در گوشی موبایل

اپلیکیشن‌های پرمصرف:

چند وقت پیش شرکت “AVG” که تولیدکننده آنتی‌ویروس و نرم‌افزارهای امنیتی است، در طی آزمایشی که انجام داده بود، نشان داد که پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن‌هایی هستند که به محض روشن کردن اسمارت‌فون به صورت خودکار فعال می‌شوند، حتی اگر شما از آن ها استفاده‌ای نداشته باشید، بازهم باتری مصرف می‌کنند. براساس نتایج نمایش داده شده توسط این شرکت، اپلیکیشن‌های فیس‌بوک، کیک، واتس‌اپ و فیس‌بوک مسنجر به ترتیب بیشترین مصرف باتری را دارند. این شرکت در ادامه افزود اپلیکیشن‌های دیگری هم هستند که هنگام استفاده از آن‌ها، مصرف باتری بالایی دارند که شامل: آمازون، کیندل، اسنپ‌چت، لاین، اسپاتیفای و نت‌فلیکس هستند و به ترتیب بیش‌ترین مصرف باتری را دارند. بسیار مفید است که ما در مورد مصرف باتری اپلیکیشن‌های مصرفی خود اطلاعاتی داشته باشیم.

اپلیکیشن‌های مکان‌یاب:

اپلیکیشن‌های نقشه و مکان‌یاب زمانی که از آن‌ها به صورت آنلاین استفاده می‌کنیم، در کاهش عمر باتری اسمارت‌فون نقش به‌سزایی دارند. توصیه می‌شود که از اپلیکیشن‌های مکان‌یاب آفلاین استفاده کنید.

تکفارس آی آر

اپلیکیشن‌های بازی:

این اپلیکیشن‌ها جز اپلیکیشن‌های بسیار پر مصرف باتری اسمارت‌فون شما هستند، از بازی‌های پرمصرف می‌توان به کندی‌کراش، Clash of Clans و Crossy Road اشاره کرد، این بازی‌ها به ترتیب بیش‌ترین مصرف باتری را دارند.

اپلیکیشن‌های هواشناسی:

اپلیکیشن‌هایی که به شما موقعیت مکانی و شرایط آب و هوا را نشان می‌دهند، به‌خاطر بروز کردن موقعیت مکانی شما، جزء اپلیکیشن‌های پرمصرف هستند.

اپلیکیشن‌های عکس و فیلم:

www.takfars.ir

زمانی که از اپلیکیشن‌های گرفتن عکس و فیلم‌ مدام استفاده می‌کنید، متوجه مصرف باتری‌ آن‌ها می‌شوید، مخصوصا اگر مکان‌یاب مربوط به این اپلیکیشن‌ها فعال باشد.

تبلیغات:

تبلیغاتی که در میان برخی بازی‌ها و یا اپلیکیشن‌ها است، در مصرف بیش‌تر باتری تاثیر به‌ سزایی دارند.

در بالا به مواردی پرداختیم که در مصرف باتری اسمارت‌فون‌ها تاثیر به‌سزایی دارند، اکنون راهکارهایی را برای بهینه‌سازی مصرف باتری اسمارت‌فون‌ها به شما پیشنهاد می‌دهیم. مکان‌یاب گوشی خود را غیرفعال کنید و فقط در مواقع لزوم آن‌ها را فعال کنید و یا از اپلیکیشن‌های مکان‌یاب آفلاین استفاده کنید. محدود کردن نوتیفیکیشن‌ها از دیگر عوامل است که در مصرف باتری اسمارت‌فون شما بسیار موثر است. دوره تناوب چک کردن اپلیکیشن‌هایی را که مصرف باتری بالایی دارند کاهش دهید.

در مواقعی که امکان اتصال به اینترنت از طریق کامپیوتر و لپ‌تاپ دارید، اتصال گوشی خود را به اینترنت Wifi ، ۳G و یا ۴G را غیرفعال کنید. روشنایی صفحه نمایش‌گر تلفن خود را کم کنید تا جایی که دیدتان دچار مشکل نشود، چرا که روشنایی تصویر باتری زیادی مصرف می‌کند و نیز عمر باتری اسمارت‌فون شما را به‌شدت کم میکند.

شما با اعمال نکاتی که در این مطلب آموزشی برای بهینه‌سازی باتری اسمارت‌فون‌ها به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید شاهد تغییر چشم‌گیری در طول عمر باتری اسمارت‌فون خود باشید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر