راهکارهایی برای داشتن شکمی خوش فرم

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

راهکارهایی برای داشتن شکمی خوش فرم

image راهکارهایی برای داشتن شکمی خوش فرم

احتمالا شما هم میدانید که از دست دادن چربی شکم کار خسته کننده است و نیاز به زمان و کارسخت دارد. از همه مهمتر نیاز به گذشتن از خیلی چیزها را دارد.

اگر شما برنامه خود را حتی یکی دو روز از هفته درست رعایت نکنید، (کاری که بیشتر مردم انجام می دهند) هرگز عضلات شکم خود را نخواهید دید.

راه حل چهار عادت ساده می باشد. به این عادت ها به عنوان اهداف روزانه ای فکر کنید که طراحی شده اند تا شما را در سریعترین راه برای خوش اندام شدن قرار دهند.

▪ با آب خوردن بیدار شوید

تکفارس آی آر

تصور کنید هیچ نوشیدنی در سرکار در طول روز نخورید، نه آب، نه قهوه، نه نوشابه و…، در پایان ۸ ساعت شیف کاری خود بدن شما کاملا خشک و تشنه است. دقیقا به همین دلیل است که شما می بایست بلافاصله پس از یک خواب کامل بدن خود را سیراب کنید.

از این پس، حداقل نیم لیتر آب بلافاصله پس از بیدار شدن بنوشید. دانشمندان آلمانی بتازگی در یافته اند که این کار حداقل به میزان ۲۴ درصد متابولیسم را تا ۹۰ دقیقه پس از نوشیدن آب بالا خواهد برد.( حجم کمتر آب تاثیری نخواهد داشت). همچنین مطالعات اخیر نشان میدهد، سلول های عضلات وقتی سیراب هستند، رشد بهتری دارند.

▪ هرروز صبحانه میل کنید

مطالعات دانشگاه ایالتی ماساچوست آمریکا نشان میدهد مردانی که وعده غذایی صبح را استفاده نمیکنند، چهار و نیم برابربیشتر از کسانی که صبحانه میخورند در معرض افزایش حجم شکم هستند. پس به فاصله یک ساعت پس از بیدار شدن، یک صبحانه و یا یک شیک پروتئین با حداقل ۲۵۰ کالری میل کنید.

مطالعات در انگلیس نشان میدهد حجم صبحانه با سایز کم، رابطه معکوس دارد. حجم بزرگتر وعده صبحانه، کمک به باریکتر شدن میان تنه میکند، به شرط آنکه اندازه وعده صبحانه را معقول نگه دارید.

www.takfars.ir

پس یک صبحانه ۱۴۸۰ کالری شامل سوسیس دودی و تخم مرغ در رستوران، در اصل ۲ وعده صبحانه می باشد، پس صبحانه ای مصرف کنید که ماکسیمم ۵۰۰ کالری برای شما تامین کند.

▪ به روش درست تمرین کنید

همه افراد، عضلات شکم برجسته دارند، ولی عضلات ۹۰% ما، را نمی توان دید به دلیل وجود لایه چربی روی آنها.

این به این معناست که تمرینات شکم پایان ناپذیر برای بدست آوردن سیکس پک لازم نیست. بجای آن باید بیشتر وقت داخل باشگاه ورزشی خود را صرف سوزاندن چربی های اضافه نمایید.

بهترین و موثرترین استراتژی یک رویکرد از تمرینات با وزنه و تمرینات تناولی اینتروال ( interval ) با شدت بالا می باشد. با توجه به مطالعات دانشگاهی، نیم ساعت کار با وزنه به میزان نیم ساعت دویدن با سرعت ۹.۶ کیلومتر در ساعت کالری می سوزاند ( که در این حالت از مزایای ساخته شدن عضلات نیز بهرمند می شویم.)

بر عکس تمرینات هوازی، تمرینات با وزنه نشان داده اند که متابولیسم را تا ۳۹ ساعت پس از آخرین تمرین افزایش می دهند. این خاصیت در تمرینات اینتروال کوتاه، با شدت بالا و پیوسته با زمان های استراحت نیز دیده میشود.

برای بدست آوردن بهترین نتیجه، تمرینات با وزنه برای کلیه عضلات بدن را هفته ای ۳ بار انجام دهید، حداقل یک روز بین آنها استراحت کنید. سپس تمرینات اینتروال را در روزهای بین تمرینات با وزنه انجام دهید.

▪ پرهیز از دیر خوابیدن

شما برای نمایان کردن سیکس پک، نیاز به خواب دارید. به این دلیل که کمبود خواب هورمون هایی را که کنترل چربی سوزی در بدن دارند را دچار مشکل میکند.

برای مثال، محققان دانشگاه شیکاگو دریافته اند که تنها ۳ شب کمبود خواب، ممکن است که سلول های عضلات در مقابل ترشح هورمون مقاوم شوند. با گذ شت زمان، این باعث ذخیره شدن چربی در ناحیه کمر وشکم می شود.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

اگر خیلی کم می خوابید این خطرات در کمین شما هستند
  1. علل درمان و نحوه ایجاد بارداری خارج از رحم چیست
  2. چطور حشرات موذی و مزاحم را در خانه از بین ببریم
  3. بعد از ورزش و قبل از ورزش چه غذاهایی باید خورد
  4. آیا میخواهید در یک ساعت مقدار زیادی کالری بسوزانید
  5. درمان قطعی مشکل خلط زیاد در گلو و علل آن
  6. مصرف بیش از حد قرص های ویتامین برای سلامتی بدن چه ضررهایی دارد

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب