تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای جامع برای زمان مناسب رفتن به آرایشگاه و انتخاب مدل موی مورد علاقه

image راهنمای جامع برای زمان مناسب رفتن به آرایشگاه و انتخاب مدل موی مورد علاقه

وقتی عصبانی هستید، آرایشگاه نروید!
اگر به‌طور ناگهانی نامزدتان را از دست داده‌اید یا از کار اخراج شده‌اید یا با نزدیک‌ترین دوست‌ خود دعوا کرده‌اید، بدانید که اصلا وقت خوبی برای رفتن به آرایشگاه و تغییر مدل موهایتان نیست؛ چون احساسات‌ شما می‌تواند روی تصمیم‌گیری‌هایتان اثر بگذارد و مدلی انتخاب بکنید که بعدها پشیمان شوید.

آرایشگران نمی‌تواند فکرتان را بخواند
آرایشگرتان نمی‌تواند به شما بگوید که چه می‌خواهید. اگر واقعا هیچ نظری ندارید، ابتدا برای مشاوره وقت بگذارید نه برای رفتن به آرایشگاه. طی مشاوره می‌توانید با دیدن مدل‌ها و عکس‌های مختلف و بیان نیازهایتان، مدل موی خود را انتخاب کنید.

تغییر مدل ناگهانی، تغییر کلی نمی‌دهد
یک آرایشگر خوب، ظاهرتان را خوشایندتر خواهد کرد. می‌تواند بافت طبیعی موهای شما را به بهترین حالت ممکن‌ درآورد اما هیچ‌گاه بافت مو، چهره یا زندگی‌ شما را به‌کلی تغییر نخواهد داد.

درگیر جزییات نشوید
اگر شما فرق وسط باز می‌کنید و این مطلب را به آرایشگرتان هم گفته‌اید، به این معنی نیست که او باید اصلاح مویتان را هم از وسط شروع کند. به آرایشگرتان اطمینان کنید و به یاد داشته باشید که وقتی مدل موی مورد نظرتان را به او اطلاع داده‌اید، بقیه کارها به عهده وی است.

تکفارس آی آر

دیر به آریشگاه نروید!
یکی از بهترین آرایشگرها می‌گفت که چقدر ممکن است دیر رسیدن مشتری، همه برنامه‌های آرایشگر را به‌ هم بریزد: «اگر ۱۰ دقیقه دیر بیایید، ۱۰ دقیقه دیگر هم لازم است که آماده شوید، چای یا قهوه‌ای بنوشید و به محل مورد نظر بروید و تنها استرس برای آرایشگر می‌ماند که چطور با زمانی کمتر بهترین اصلاح مو را برای شما انجام دهد.»

نباید دوستان‌ را هم با خود ببرید
وقت آرایشگاه برای شما است، نه برای دوستانتان؛ آرایشگری می‌گفت: «اگر دوستان فرد در حین انجام کار آنجا باشند، کارها به هم خواهد ریخت.» همچنین باعث می‌شود که آرایشگر فکر کند نه تنها باید شما را راضی کند، بلکه باید کاری کند که همراهانتان هم راضی شوند؛ این واقعا منصفانه نیست.

آرامش داشته باشید
خیلی بهتر است که در زمان اصلاح مو آرام، راحت، خونسرد و خالی از استرس باشید تا بهتر بتوانید با آرایشگرتان صحبت کرده و مدل موی مورد نظرتان را برای او تشریح کنید.

تصویر مدل موی مورد نظرتان را داشته باشید
همه آرایشگرهایی که ما با آنها صحبت کردیم عقیده داشتند که آوردن عکس بهترین راه برای بیان مقصودتان و تشریح مدل موی دلخواهتان است. حتی بعضی می‌گفتند آوردن عکس مدل موهایی که بدتان می‌آید و نمی‌خواهید هم بسیار مفید است. با این کار خیلی واضح‌تر علایقتان را بیان کرده و مدل موی مورد نظرتان را به آرایشگر می‌فهمانید.

بعد از آرایشگاه، نظر دوستانتان را بپرسید
با این کار می‌توانید نظر دوستانتان را هم جویا شوید و اگر خواستید، در دفعات بعدی پیشنهادهای آنها را هم به کار بگیرید.

www.takfars.ir

این نکات را رعایت کنید
-در نظر گرفتن فرم صورت (بیضی، گرد، مربع، مستطیل، مثلث، به شکل قلب (مثلث معکوس) یا لوزی.
– جنس مو و شکل ظاهری مو
– سن و موقعیت اجتماعی شخص
– توجه به پرپشتی و کم‌پشتی موها
– چاقی یا لاغری شخص
– رعایت کردن میل و خواسته مشتری با راهنمایی آرایشگر
– رعایت فاصله مناسب به نحوی که آرایشگر بتواند با تسلط کامل کار خود را انجام دهد
– طرز صحیح ایستادن آرایشگر به شکلی که از نظر بدنی حالت قائم استخوان‌بندی او تغییر نکند
– تمیز و نم‌دار بودن موها هنگام کوپ، تقسیم‌بندی صحیح مو برای کوپ مورد نظر.
– معمولا قبل از کوپ باید موها را شست و با حوله آب اضافی آن را گرفت به‌طوری که حالت و فرم طبیعی موها کاملا مشخص شود زیرا فرم و حالت طبیعی مو برای انجام کوپ کاملا ضروری است
– به‌کار بردن وسایل کار مناسب (تیغ، قیچی، شانه) برای انواع کوپ و طرز صحیح استفاده و نگه‌داشتن آنها در دست

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر