تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای انتخاب مرطوب کننده مناسب برای انواع پوست

مرطوب کننده مناسب پوست‎های چرب

با اینکه پوست‎های چرب، رطوبت بیشتری را در خود حفظ می‎کنند اما همچنان در هوای سرد در معرض خشکی قرار می‎گیرند. مناسب‎ترین مرطوب کننده برای پوست‎های چرب، انواع بدون روغن است که اسید هیالورونیک و گلیسیرین در خود دارند.

مرطوب کننده مناسب پوست‎های خشک

افرادی که از خشکی پوست خود رنج می‎برند به جای استفاده مکرر از مرطوب کننده در طول روز، بهتر است از لوسیون‎هایی که حاوی روغن جوجوبا یا روغن نارگیل هستند، استفاده کنند. ترجیحا از کرم‎هایی استفاده کنید که همزمان با آبرسانی به پوست، چرب هم هستند.

مرطوب کننده مناسب پوست‎های حساس

تکفارس آی آر

پوست‎های حساس از ویژگی‎های دفاعی ضعیفی برخوردار هستند. به همین خاطر، کرم‎های آبرسان ضد حساسیت همانند آنهایی که حاوی عصاره بابونه هستند برای چنین پوست‎های مناسب‎تر هستند.

مرطوب کننده مناسب پوست‎های نرمال

وقتی پوست شما نه خیلی چرب و نه چندان خشک است، می‎توانید از انواع مرطوب کننده‎های طبیعی، سبک و غیر روغنی بهره بگیرید.

نکته

پوست‎های خشک در فصل‎های گرم و مرطوب به کرم‎های مرطوب کننده سبک و در زمستان و هوای سرد به کرم‎های چرب و مرطوب نیاز دارند. در آب و هوای بسیار سرد نیز بهتر است از پمادهای مرطوب کننده استفاده کنید که سنگین‎تر هستند و لایه ضخیم‎تری روی پوست ایجاد می‎کنند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر