تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

رازهای تازه کشف شده برای آنچه جوان و شاداب بمانید

از اتو مو و هیتر استفاده نکنید

موهای جوان دارای نرمی، صافی و درخشندگی خاص خود هستند. اما استفاده از هیتر‌ها، اتوموهای پیچش و حلقه زنی مو یا خشک کن مو، خاصیت جوانی، نرمی و درخشندگی مو را از بین می‌برند و پس از استفاده زیاد چند سال به سن و ظاهر شما اضافه می‌کنند.

فرانسیسکا فوسکو، استادیار بالینی پوست در دانشکده پزشکی کوه سینا یا ماونت ساینای در آمریکا می‌گوید: من خسارات و شکستگی‌های زیادی از زنانی می‌بینم که از ابزار مختلف هیتر مو استفاده می‌کنند.

هر روز کرم ضد آفتاب بزنید

متخصصین پوست همیشه تاکید دارند که برای محافظت از پوست خود و جلوگیری از سرطان‌های پوست هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم. اما مهم‌تر آن است که این کرم‌های ضد آفتاب دارای spf بالایی باشند. استفاده از کرم ضد آفتاب با spf بالا یکی از موثر‌ترین روش‌های ضد پیری است.

تکفارس آی آر

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ نشان داد، افرادی که ۳ یا ۴ روز در هفته از کرم ضد آفتاب با spf بالا استفاده میکنند، نسبت به دیگر افراد پوست سالم‌تر و جوان‌تری داشتند.

متخصصین پوست معمولا استفاده از کرم‌های ضد آقتاب با spf 30 را پیشنهاد می‌کنند. این میزان spf، یک میزان استاندارد است. سعی کنید هر روز از این کرم چه در هوای آفتابی و چه بارانی استفاده کنید. و همچنین بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید بر روی صورت خود بمالید. اغلب افراد معمولا ۴/۱ مقدار پیشنهادی دکتر‌ها را بر روی پوست خود اعمال می‌کنند.

از لوسیون و مرطوب کننده دست استفاده کنید

پوست پشت دست خیلی نازک است و در مقایسه با قسمت‌های دیگر بدن زودتر چین و چروک برمی‌دارد و پیر می‌شود. همچنین هنگامی که هوا خشک باشد دستان شما حتی شکسته و پیر‌تر از چیزی که باید باشد نشان می‌دهد. استفاده از یک کرم دست می‌تواند این مشکل را برطرف کند. کرمی را انتخاب کنید که حاوی ضد آفتاب نیز باشد. با اینکار از پوست دست خود در برابر آسیب‌های آفتاب و بوجود آمدن لک‌های قهوه‌ای بر روی دست خود، محافت می‌کنید. شما می‌توانید هر روز صبح یک کرم مرطوب کننده با spf 30 را بر روی پشت دست خود بمالید.

از خوردن غذاهایی که باعث بوجود آمدن لکه‌ بر روی دندان‌ها می‌شوند، دوری کنید

www.takfars.ir

دندان‌های سفید و تمیز یکی از نشانه‌های سلامتی و جوانی است. غذاهای رنگ دهنده، داغ و چسبنده مانند چایی، قهوه، برخی سس‌ها، نوشابه‌ها، شیرینی‌های چسبنده و … باعث لک شدن و خرابی دندان‌ها می‌شوند. شما می‌توانید به جای استفاده از چای و قهوه، از نوشیدنی‌های دیگری مانند چای سبز، گل گاو زبون، زیره نبات یا گل بابونه استفاده کنید. همچنین به جای نوشابه می‌توانید از آبمیوه‌های طبیعی مانند شربت آبلیمو استفاده کنید که هم مناسب تابستان است و عطش را برطرف می‌کند و هم دارای مزایای زیادی است. همچنین به جای شیرینی‌های چسبنده می‌توانید از عسل، خرما و کشمش استفاده کنید.

ناخن های خود را نقاشی کنید

قسمت مهمی از بدن که معمولا سن واقعی شما را نشان می‌دهد، چهره شما نیست بلکه دستانتان است. یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود جوان تر به نظر برسید، رنگ و نقاشی ناخن‌های دست است. همراه با استفاده از زیور آلات، پولیش و لاک ناخن‌ها یکی از مهم‌ترین روش‌های جوانی است. برای داشتن دستی جوان، به ناخن‌های خود برسید و آن‌ها را لاک بزنید. تجربه نشان داده است که رنگ‌های بنفش و قرمز می‌توانند رنگ‌های خوبی برای جوان‌ نشان داده شدن دست‌ها باشند.

به طور منظم ورزش کنید

ورزش، گردش خون بدن را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود تا پوست بهترین حالت و ظاهر خود را حفظ کند. همچنین مطالعه جدیدی در دانشگاه مک مستر کانادا نشان داد که ورزش کردن پروسه پیری پوست را برعکس می‌کند. علاوه بر این هنگامی که بدن شما روی فرم باشد، خود به خود جوان‌تر به نظر می‌رسید. سعی کنید روزانه ۳۰ دقیقه از زمان خود را صرف انجام تمرینات ورزشی کنید.

مراقب مصرف نمک و سدیم خود باشید

خوردن غذاهای شور باعث نگه داشتن آب در بدن می‌شود که این امر می‌تواند منجر به یک ظاهر پف گونه، به خصوص در زیر چشم‌ها ‌شود. توجه داشته باشید که نمک در بیشتر غذاها وتنقلات، نان، سس‌ها و حتی برخی شیرینی‌ها و کیک‌ها وجود دارد. پس برای جوان ماندن بهتر است مراقب میزان مصرف نمک خود باشید.

هر روز دهان خود را با دهانشویه بشویید

اگر شما عادت دارید از دهانشویه استفاده کنید، پس در مسیر درستی قرار دارید. دهانشویه جرم‌های لای دندان‌ها و باکتری‌ها‌ی دهان را از بین می‌برد و همچنین لثه ها را تمیز می‌کند و از کم رنگ شدن و صورتی شدن لثه‌ها ( که نشانه ای از بیماری لثه‌ها است) جلوگیری می‌کند. سعی کنید دهان خود را با یک دهانشویه مانند فلوراید بدون الکل و رنگ‌های مصنوعی، بشویید.

سبزیجات بخورید

تک فارس

سبزی یک مسواک طبیعی است. سبزیجات غنی از فیبر مانند اسفناج، کاهو و کلم بروکلی به طور طبیعی به تمیز کردن دندان‌ها کمک می‌کنند. فیبر می‌تواند از چسبیدن پلاک‌ها به مینای دندان جلوگیری کند. البته توجه داشته باشید که علاوه بر خوردن سبزی باز هم باید هر روز صبح و شب مسواک و نخ دندان بکشید. همچنین خوردن سبزیجات سبز، رنگ چهره شما را باز‌تر می‌کند. مطالعه‌ای نشان داده است افرادی که با هر ۳ وعده غذایی خود سبزیجات؛ مخصوصا سبزیجات برگ سبز و بروکلی مصرف می‌کنند، رنگ چهره سالم و جذاب تری دارند.

استرس و اضطراب خود را کنترل کنید

استرس نه تنها شما را از درون تخریب می‌کند بلکه بر ظاهر و پوست شما نیز تاثیر می‌گذارد. مطالعه نشان داده است که استرس می‌تواند باعث فرآیند‌های التهابی بر روی پوست مانند پسوریازیس، آکنه و اگزما شود.

حمایت افراد و دوستان نقش مهمی را در میزان استرس شما بازی می‌کنند. پس حتما با دوستان خود ملاقات کنید و با آنها درد دل کنید و از آنها کمک بخواهید. همچنین تکنیک‌های ریلکسیشن و تمدد اعصاب مانند تمرین تنفس یا یوگا می‌توانند بسیار موثر باشند.

به اندازه کافی بخوابید

در طول یک خواب عمیق، بدن مقدار بیشتری از هورمون‌های استروژن و پروژسترون را تولید می‌کند. این هورمون‌ها به مکانیسم اصلاح و مرمت طبیعی پوست شما سرعت می‌بخشد. بنابراین هنگامی که از خواب بلند می‌شوید پوست شما درخشنده تر به نظر می‌رسد. این هورمون‌ها همچنین از بوجود آمدن آکنه جلوگیری می‌کنند. بنابراین سعی کنید شب‌ها به جای دیدن فیلم و سریال‌های تلویزیونی، یک لیوان شیر عسل گرم بنوشید و به رختخواب بروید. مطمئن باشید که پس از تنها چند روز تاثیرات خوب آن را مشاهده خواهید کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر