تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ده راهکار جادویی کاهش خستگی چشم موقع کار

image ده راهکار جادویی کاهش خستگی چشم موقع کار

۱. ماساژ چشم‌ها

از انگشتان دست برای ماساژ پلک‌ها و ماهیچه‌های بالای ابروها استفاده کنید و چشم‌ها را به مدت ۱۰ الی ۲۰ ثانیه ماساژ دهید. به آرامی زیر چشم را به مدت ۱۰ الی ۲۰ ثانیه به سمت استخوان پایینی ماساژ دهید. گیجگاه و استخوان‌های بالای گونه را نیز ماساژ دهید. این ماساژ‌ها را روزانه ۱ الی ۲ بار تکرار کنید.

۲. لمس با کف دست‌ها

دست‌ها را از طریق مالیدن به یکدیگر گرم کنید. چشم‌ها را ببندید و کف دست‌ها را به مدت ۳۰ ثانیه و بدون ایجاد فشار به چشم‌ها، روی آن‌ها بگذارید. سپس به آرامی چشم‌ها را باز کرده و به اطراف نگاه کنید. این کار را هر روز ۳ الی ۵ بار تکرار کنید.

تکفارس آی آر

۳. نور خورشید

صبح زود در ناحیه‌ای آفتابی قرار بگیرید. چشم‌ها را ببندید و اجازه دهید پلک‌ها در معرض نور خورشید قرار بگیرند. چشم‌ها را به سمت بالا و پایین، چپ و راست و در جهت عقربه‌های ساعت و بالعکس حرکت دهید. این کار را به مدت ۵ دقیقه انجام دهید. سپس روش لمس با کف دست را انجام دهید. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.

۴. ورزش چشم‌ها

یک خودکار یا مداد را به فاصله یک بازو مقابل چشم‌ها بگیرید و روی آن‌ها فوکوس کنید. به آرامی خودکار را به چشم‌ها نزدیک کنید تا جایی که می‌توانید آن را به طور واضح ببینید. سپس خودکار را مجدداً به آرامی از چشم‌ها دور کنید. این کار را ۱۰ الی ۱۵ بار تکرار کنید. همچنین می‌توانید چشم‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت و بالعکس بچرخانید. سپس متوقف شوید، پلک بزنید و دوباره این کار را تکرار کنید. این تمرین را ۴ الی ۵ بار انجام دهید.

۵. آب سرد

www.takfars.ir

زمانی که چشم‌ها احساس فشار دارند یا خسته شده‌اند، کمی آب سرد روی صورت و چشم‌ها بپاشید. همچنین می‌توانید یک حوله کوچک را با آب سرد نم کنید و به مدت یک دقیقه روی چشم‌ها قرار دهید.

۶. کمپرس آب گرم

یک پارچه نرم را در آب گرم نم کنید. دراز بکشید و چشم‌ها را ببندید. سپس پارچه را روی پلک‌ها بگذارید. یک دقیقه منتظر بمانید. این روند را ۳ الی ۴ بار تکرار کنید.

۷. چای بابونه

دو چای بابونه کیسه‌ای را دم کنید. سپس کیسه‌های چای را خارج کرده و یکی را در یخچال و دیگری را روی میز بگذارید. کیسه گرم را به مدت ۵ دقیقه روی چشم‌های بسته بگذارید. یا اینکه کیسه خنک را روی پلک‌ها بگذارید.

۸. آب گل رز

با آب سرد چشم‌ها را بشویید و با حوله خشک کنید. دو تکه پنبه را به آب گل رز آغشته کنید. دراز بکشید و پنبه‌ها را روی چشم‌ها بگذارید.

۹. خیار

یک خیار را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید. سپس آن را به صورت حلقه‌ای ببرید و روی چشم‌ها قرار دهید.

۱۰. شیر

تک فارس

یک تکه پنبه را به شیر سرد آغشته کنید. آن را به آرامی اطراف چشم و روی پلک‌ها بمالید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر