تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دستور پخت غذاهای متنوع و خوشمزه هندی

image دستور پخت غذاهای متنوع و خوشمزه هندی

روغن جوش

روغن جوش، یکی از غذاهای معروف کشمیر است. این غذا که طعمی قوی از ادویه‌های مختلف دارد، با عطر دانه رازیانه، گرم ماسالا، برگ بو و ادویه تهیه می‌شود و در واقع ترکیبی از تمام طعم‌هاست.

مرغ کره‌ای

این غذای هندی خوشمزه، دلیل افتخار پنجابی‌ها به غذاهای خود است. این غذا، تکه‌هایی از مرغ است که یک شب در ترکیبی از ماست و ادویه خوابانده شده و با خامه یا کره ذوب شده که روی آن می‌ریزند، میل می‌شود.

تکفارس آی آر

بهاپا آلو

این غذای خوشمزه یکی از غذاهای بنگال است. این غذا از سیب‌زمینی که با روغن بادام، خمیر نارگیل و روغن خردل تفت داده شده تهیه می‌شود. آسان اما خوشمزه.

بنجری گوشت

طعم‌های واقعی راجستان را با این غذا که ترکیبی از ماست و گوشت آبدار گوسفند است، تجربه کنید.

خورش مرغ و آپام

www.takfars.ir

این غذای هندی خوشمزه، یکی از گنج‌های هندستان محسوب شده و با تکه‌های مرغ طعم‌دار شده، نارگیل و آپام (پنکیک برنج ) تهیه می‌شود.

کباب کاکوری

کباب کاکوری، غذایی مشهور بوده و نسل به نسل منتقل شده است. این غذا، نام خود را از شهر کاکوری – که در اطراف لاکهنو قرار دارد – گرفته است و با نرم‌ترین قسمت گوشت گوسفند و چند ادویه تهیه می‌شود.

بریانی حیدرآبادی

این غذا انتخابی عالی برای افراد خوراک‌شناسی است که ترجیح می‌دهند برنج را با ادویه و تکه‌های ترد گوشت یا مرغ سرو کنند. این غذا به شکل دمپخت تهیه می‌شود و لابه لای آن پیاز سرخ کرده و نعناع می‌گذارند و با رایتای سرد میل می‌کنند.

دهوکلا

این کیک بخارپز با آرد نخود و نخود تهیه می‌شود و یکی از بهترین غذاهای گجرات است.

سالی بوتی

این غذا مثالی عالی از ترکیب تندی و شیرینی در هندوستان است. تکه‌های آبدار گوشت گوسفند را در گوجه فرنگی، پیاز، شکر زرد و سرکه می‌پزند. این غذا سرشار از عطر زردچوبه و زنجبیل بوده و به صورت تند و با سیب زمینی سرخ شده سرو می‌شود.

ایدلی و سامبار

تک فارس

این پنکیک برنج عالی با خواص بسیاری که برای سلامتی دارد، نسل به نسل در میان مردم هندوستان منتقل شده است. ایدلی حدود ۸-۵ سانتی‌متر پهنا دارد و و بافت آن نرم است و می‌توان آن را برای صبحانه، ناهار، میان‌وعده یا شام با چاتنی نارگیل آسیاب شده و یک کاسه سامبار گرم میل کرد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر