خوردن چه خوراکی هایی برای سلامت قلب مفید است

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

خوردن چه خوراکی هایی برای سلامت قلب مفید است

image خوردن چه خوراکی هایی برای سلامت قلب مفید است

▪ سبزیجات برگ دار سبز

سبزیجاتی چون اسفناج، کلم پیچ و کلم سبز سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها و به ویژه ویتامین K هستند. ویتامین K از رگ ها محافظت کرده و در انعقاد صحیح خون نقش مهمی دارد.

این سبزیجات، حاوی مقدار زیادی نیترات رژیمی هستند که می تواند از فشار خون و سفتی رگ ها کاسته و عملکرد سلول های پوششی رگ های خونی را بهبود بخشند.

▪ دانه های کامل

تکفارس آی آر

دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، جوی دوسر، جوی چاودار، گندم سیاه و کینوآ سرشار از مواد مغذی هستند. این دانه ها در مقایسه با دانه های تصفیه شده سرشار از الیاف اند که می توانند از کلسترول بد خون کاسته و بدین ترتیب از خطر ابتلا به بیماری های قلبی می کاهند.

▪ انواع توت ها

توت فرنگی، توت سیاه، تمشک و زغال اخته حاوی مواد مغذی مهمی هستند که نقش مهمی در سلامت قلب دارند. این مواد خوراکی مملو از آنتی اکسیدان هایی چون آنتوسیانین اند که جلوی استرس اکسیداتیو و التهاب منجر به بیماری های قلبی را می گیرد.

بررسی ها نشان داده که مصرف بسیار انواع توت ها از چند عاملی که باعث بیماری قلبی می شود می کاهد.

▪ ماهی چرب و روغن ماهی

www.takfars.ir

ماهی های چرب مانند قزل آلا، خال مخالی، ساردین و تن سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند که برای سلامت قلب بسیار مفیدند.

روغن ماهی هم گزینه خوبی برای دریافت اسیدهای چرب امگا۳ مورد نیاز بدن است. مکمل روغن ماهی، تری گلیسیرید خون را کم کرده و عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشد و در نتیجه از فشار خون بالا می کاهد که در نتیجه منجر به بهبود وضعیت قلب می شود.

▪ گردو

گردو منبع خوبی از فیبر و ریزمغذی هایی مانند منیزیم، مس و منگنز است. بررسی ها نشان داده که گردو از چربی های بد خون تا ۱۶درصد و همچنین حدود ۲ تا ۳ میلی متر از فشار خون دیاستولیک می کاهد و بدین ترتیب موجب کاهش تنش اکسیداتیو و التهاب می شود. مصرف مرتب گردو از خطر ابتلا به بیماری های قلبی کم می کند.

▪ لوبیاها

لوبیاها حاوی نشاسته مقاوم اند که در برابر هضم مقاومت می کنند و به وسیله باکتری های مفید روده تخمیر می شوند. در بررسی ها مشخص شده که نشاسته مقاوم با کاهش مقدار تری گلیسیرید خون و کلسترول می تواند از قلب محافظت کند.

▪ شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی حداقل ۷۰درصد کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان هایی چون فلاونووئید است که می توانند سلامت قلب را حفظ کنند. بررسی ها نشان داده است که مصرف شکلات تلخ می تواند از خطر ابتلا به بیماری های قلبی بکاهد.

از دیگر مواد خوراکی که از قلب محافظت می کنند می توان به گوجه فرنگی، بادام، انواع دانه ها مانند دانه های چیا، کتان، سیر، روغن زیتون و چای سبز اشاره کرد.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

راهنمای کامل خرید لباس مناسب برای ورزش های مختلف
  1. خوراکی هایی که از سردردهای میگرنی پیشگیری میکنند

  2. خوراکی جادویی برای درمان یبوست

  3. خوراکی های مفید برای دیابتی ها

  4. وقتی خوراکی خاصی دلمان می خواهد آیا مریض هستیم

  5. معرفی انواع روغن های خوراکی همراه با عکس و توضیحات

  6. تاثیرات جالب خوردن شکلات روی سلامت بدن و شادابی شما

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات