خوراکی های مفید برای پیشگیری از بیماری خطرناک ام اس

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

خوراکی های مفید برای پیشگیری از بیماری خطرناک ام اس

image خوراکی های مفید برای پیشگیری از بیماری خطرناک ام اس

کمبود ویتامین D در کودکی باعث بیماری راشیتیسم می شود که در اثر آن استخوان‌های فرد قدرت تحمل وزن او را نداشته و انحنا پیدا میکنند. دیر دندان درآوردن و نافرمی های اندامی هم از نتیجه کمبود این ویتامین است. در بزرگسالی هم کمبود ویتامین D کاهش تراکم استخوانی و پوکی استخوان، دیابت، سرطان سینه و پروستات و ضعف دستگاه ایمنی بدن را در پی دارد. مصرف این ویتامین در پیشگیری از بروز ام اس و جلوگیری از آلزایمر نیز موثر است.
منابع دریافت ویتامین D
مهم ترین منبع دریافت ویتامین D نور خورشید است که با توجه به سبک زندگی ایرانی ها، دریافت ویتامین از این طریق به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکند. پوشیدن لباس های تیره و زندگی در خانه هایی که معماری آنها بر اساس مشرف نبودن تعریف شده، در کنار سبک غذایی نادرست، بیشتر ایرانی ها را به کمبود این ویتامین دچار کرده است. آلودگی هوا هم به عنوان یکی از موانع رسیدن نور خورشید به زمین در این زمینه بی تاثیر نیست.
به طور کلی ویتامین D را از سه منبع می توان به دست آورد:
آفتاب
چه بخواهید و چه نه، آفتاب اصلی ترین منبع دریافت ویتامین D است که بدون زحمت و دردسر به دست می آید و به انواع قرص های خوراکی و مواد غذایی ارجحیت دارد. سعی کنید دقایقی از روز را زیر نور آفتاب باشید. تابش اشعه ماوراء بنفش به پوست باعث می‌شود که ماده‌ای به نام دهیدروکلسترول با طی مراحلی در بدن در کلیه به ویتامین D تبدیل شود. افراد با پوست روشن‌تر نسبت به تیره‌ترها می‌توانند با مدت کمتری زیر آفتاب بودن نیاز خود به این ویتامین را تامین کنند.
منابع خوراکی
چربی ماهی‌ها منبع غنی ویتامین D است. بنابراین سعی کنید حداقل دوبار در هفته ماهی بخورید. غلات و برخی سبزیجات و میوه‌جات هم این ویتامین را در خود دارند اما میزان آن بسیار کم است. کره، روغن کبد ماهی، زرده تخم مرغ، خامه، جگر و ماهی ساردین هم حاوی مقادیر زیادی از این نوع ویتامین هستند. سعی کنید این مواد را در برنامه غذایی روزانه تان جای دهید.
قرص ها
آخرین گزینه هم دریافت این ویتامین به صورت مصنوعی از کپسول و آمپول است که به هر حال جای منابع طبیعی را نمی گیرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

تاثیراتی که مصرف دارچین روی سلامتی و زیبایی شما میگذارد
  1. یک علت مخفی کشف شده برای شما که لاغر نمی شوید
  2. کارهایی که نباید قبل خواب انجام دهید
  3. چطور اسهال را خیلی سریع برطرف کنیم
  4. زعفران چه خواصی دارد که این همه مفید است
  5. لبو قرمز یک غذای مناسب برای سفره های زیبای شب یلدا
  6. کاربردهای فراوان روغن کندر در درمان و زیبا سازی

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب