تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوراکی های طبیعی و گیاهی برای درمان حالت تهوع

image خوراکی های طبیعی و گیاهی برای درمان حالت تهوع

ریشه زنجبیل

برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ یک تکه ریشه زنجبیل را در دهانتان بگذارید و آن را بجوید. می‌توانید برای رفع تندی زنجبیل همراه با آن یک قاشق غذاخوری عسل نیز میل کنید.

برگ نعناع

برای از بین بردن حالت تهوع و استفراغ، یک فنجان چای نعناع بنوشید. برای این منظور باید مقداری برگ نعنای خشک را داخل آب جوش بریزید و پس از یک ساعت آن را بنوشید. همچنین می‌توانید برگ سبز نعناع را نیز بجوید.

تکفارس آی آر

سرکه سیب

یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با آب رقیق کنید و با این محلول دهان خود را بشویید. این کار از ادامه حالت تهوع جلوگیری و مزه دهان شما را عوض می‌کند.

دارچین

یک تکه چوب دارچین را در یک فنجان آب جوش بیندازید و پس از ۱۰ دقیقه آن را درآورید. چای دارچین را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل روزانه سه بار مصرف کنید.

آب برنج

www.takfars.ir

یک پیمانه برنج را در یک و نیم پیمانه آب بجوشانید. وقتی برنج پخته شد، آن را آبکش کنید و آب برنج را نگه دارید سپس آب برنج را جرعه جرعه بنوشید.

آب پیاز

یک پیاز را رنده کنید و یک قاشق چای‌خوری از آب آن را بنوشید. می‌توانید پس از این کار یک فنجان چای نعناع سرد بنوشید تا علاوه بر افزایش اثربخشی آب پیاز، بوی بد دهان را نیز کاهش دهید.

میخک

برای برطرف‌کردن حالت تهوع می‌توانید چند عدد میخک را بجوید و برای از بین بردن طعم تند آن می‌توانید همراه با میخک یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیز مصرف کنید.

شیر

شیر برای رفع حالت تهوع بسیار موثر است. می‌توانید همراه شیر یک تکه نان تست نیز میل کنید. برای این منظور نان تست را در یک ظرف شیر گرم بیندازید سپس نان و شیر را مصرف کنید.

زیره سبز

یک قاشق غذاخوری زیره سبز را آسیاب و با یک لیوان آب مخلوط، سپس آن را مصرف کنید.

تخم بادیان (رازیانه) رومی

تک فارس

برای رفع حالت تهوع کمی تخم بادیان یا رازیانه رومی را بجوید همچنین می‌توانید مقداری از آن را در یک فنجان آب جوش بریزید و پس از ۱۰ دقیقه چای رازیانه را بنوشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر