تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوراکی هایی که به جای دارو فشارخون بالا را درمان میکنند

image خوراکی هایی که به جای دارو فشارخون بالا را درمان میکنند

کشمش: محققان مرکز تحقیقات متابولیک لوئیزویل می گویند خوردن کشمش سه بار در روز می تواند فشارخون را در حد طبیعی نگاه دارد. به گفته این محققان، اگر یک انتخاب بین خوردن کشمش و دیگر تنقلات مانند شکلات ها دارید، حداقل برای پایین آوردن فشارخون، کشمش را انتخاب کنید.

کیوی: خوردن سه کیوی در روز با کاهش فشارخون مرتبط است. به طوری که میزان فشارخون سیستولیک کسانی که کیوی میخورند نسبت به سایرین، پایین تر است. کیوی سرشار از لوتئین؛ نوعی آنتی اکسیدان است که خاصیت پایین آورنده فشارخون دارد.

شیر بدون چربی: شیر فاقد چربی اگر در رژیم غذایی روزانه باشد یکی از بهترین گزینه ‌ها برای کاهش فشارخون است. شیر حاوی مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین دی است که کمبود آن منجر به فشارخون می‌ شود. برای نتیجه موثرتر بهتر است همیشه شیر گرم بنوشید. باید مطمئن باشید شیر فاقد چربی باشد، چرا که چربی منجر به افزایش فشارخون می ‌شود.

نخود فرنگی، موز و سایر مواد غنی از پتاسیم: کاهش فشارخون علاوه بر استفاده از مکمل های پتاسیم با مصرف مواد حاوی پتاسیم نیز امکان پذیر است. پژوهشگران دانشکده پزشکی سنت جورج در لندن دریافتند کسانی که پتاسیم را از مواد طبیعی دارای این ماده (مانند موز، نخودفرنگی و کشمش) دریافت میکنند، کاهش فشارخون مشابه ای را مانند آن ها که فقط از مکمل های پتاسیم استفاده میکنند، تجربه خواهند کرد.

تکفارس آی آر

گوجه‌فرنگی:حاوی مقادیر فراوانی لیکوپن است. این آنتی ‌اکسیدان به‌طور قابل توجهی فشارخون را کاهش می ‌دهد.

هندوانه: هندوانه شامل موادی مانند فیبر، لیکوپنز، ویتامین آ و پتاسیم نیز است. اسید آمینه یافت شده در هندوانه باعث پایین آمدن فشارخون می شود. این اسید آمینه سیترولین/آرگینین نامیده می شود.

شکلات: شکلات با شاخص توده بدنی پایین مرتبط است و می تواند برای افراد با فشارخون بالا مفید باشد. فلاونولی که در شکلات یافت می شود به اتساع رگ های خونی کمک کرده و خود باعث پایین آمدن فشارخون می شود. فلاونول باعث افزایش اکسید نیتریک اندوتلیال شده که همین امر به پایین آمدن فشارخون کمک میکند.

فلفل تند: کپسایسین (ماده ای که باعث تندی فلفل ها است) می تواند به کاهش فشارخون کمک کند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر