تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خواص نوشیدن آب نارگیل برای سلامتی و ورزشکاران

image خواص نوشیدن آب نارگیل برای سلامتی و ورزشکاران

نیمی از اسیدهای چرب با طول زنجیره متوسط در شیر نارگیل از اسید لوریک تشکیل شده که ضد ویروس، ضد باکتری، ضد میکروب و ضد قارچ هستند. شیر نارگیل موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

البته باید گفت که این نوشیدنی برای ورزشکاران حرفه ای که ورزش های سنگین انجام می دهند کافی نیست. چون در حین ورزش بدن ما به دلیل تعریق زیاد سدیم و پتاسیم از دست می دهد.

اگر اهل ورزش هستید می توانید بعد از ورزش به جای نوشیدنی های انرژی زا به آب نارگیل اعتماد کنید. بعد از جلسات ورزشی متوسط نوشیدن مایع داخل نارگیل به تأمین آب بدن کمک زیادی میکند.

این مایع پرخاصیت سرشار از ویتامین‌ها، املاح معدنی، آمینواسیدها، کربوهیدرات‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، آنزیم‌ها و سایر ریزمغذی‌های مفید است. در واقع آب نارگیل حاوی تمام ریزمغذی‌هایی است که برای سلامت انسان ضروری هستند.

تکفارس آی آر

آب نارگیل همچنین به کاهش وزن کمک می‌کند، احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد و فرد پس از نوشیدن آن، احساس سیری می‌کند.

بعد از یک جلسه ورزشی سنگین تعریق نیز به مراتب بیشتر است و باید میزان پتاسیم و سدیم از دست رفته جبران شود.

توصیه می کنیم یک نوک انگشت نمک به آب نارگیل اضافه کنید تا به احیای بهتر بدن کمک بیشتری شود. همچنین یادتان باشد که نوشیدن آب قبل، حین و بعد از ورزش بسیار مهم است.

به گفته متخصصان کانادایی، شما متناسب با ورزشی که انجام می دهید، شدت آن، شرایط آب و هوایی و میزان تعریق تان بین ۰-۳ و ۲-۴ لیتر در ساعت عرق میکنید. بنابراین اگر به شیوه ای صحیح مایعات از دست رفته بدن را جبران نکنید در معرض خطر دهیدراته شدن قرار می گیرد. در نتیجه احساس خستگی و سنگینی میکنید. در بین علائم دهیدراته شدن بدن (کم آبی) می توان به تشنگی، سرگیجه، سردرد و گرفتگی عضلانی اشاره کرد.

آب نارگیل به ویژه برای پوست‌های چرب مفید است. از آنجا که حاوی سیتوکینین‌ها است، روند پیری پوست را تنظیم می‌کند و کاربرد منظم آن به همراه آب لیمو بر روی پوست میدان انعطاف پذیری پوست را افزایش داده و از سفت شدن آن جلوگیری می‌کند.

www.takfars.ir

نوشیدن روزانه آب نارگیل گردش خون را تقویت می‌کند که حاصل آن افزایش شفافیت پوست و از بین بردن نشانه‌های خستگی و استرس است.

اگر آب نارگیل را با آب داخل وان برای حمام کردن ترکیب کنید، مانع از بروز عفونت‌های قارچی به ویژه در فصل زمستان می‌شود.

آب نارگیل به دلیل داشتن املاح و مواد معدنی مهم شامل پتاسیم و منیزیم، خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش می‌دهد. به همین دلیل پزشکان به افرادی که کلیه‌های سنگ‌ساز دارند توصیه می‌کنند تا برای کوچک کردن سنگ‌های کلیه و دفع راحت آن‌ها از این نوشیدنی استفاده کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر