تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خواص روغن خراطین

روغن خراطین در حال حاضر به دو روش ساخته میشود که در روش اصلی آن روغن گیری بدون پایه می باشد که در آن روغن فقط از خود کرم ایزنفتیدا ساخته و روغن گیری میگردد . و در روش دیگر که بر پایه روغن هایی نظیر زیتون و کنجد و… میباشد ، پودر کرم ایزنفتیدا با این روغن ها ترکیب میشود که از درجه خلوص روغن خراطین می کاهد .

باید دقت داشته باشید که روغن خراطین بطور کلی با روغن زالو متفاوت است .

همانطور که گفته شد روغن خراطین از کرم Isenfetida و روغن زالو از کرم زالو ساخته میشوند .

در گذشته بجای روغن خراطین از روغن زالو استفاده میگردید .

مقدار الانتئین موجود در روغن خراطین در مقایسه با روغن زالو بسیار متفاوت است ، به همین دلیل هنگامیکه خراطین معرفی گردید . با استفبال بی نظیری مواجه شد و دیگر کمتر کسی به سراغ روغن زالو رفت .

تکفارس آی آر

درباره خواص روغن خراطین

موارد استفاده و تاثیرات روغن خراطین

طب سنتی و نظرات دریاره روغن خراطین

طریقه مصرف و نگهداری این روغن

چگونگی تشخیص اصل از تقلبی بودن این روغن

www.takfars.ir

روش خرید روغن خراطین

موارد استفاده و تاثیرات روغن خراطین

موارد استفاده از روغن خراطین بیشتر جهت حجم دهندگی در اندام های بدن است که در آقایان بیشتر جهت افزایش سایز آلت-تناسلی و در خانم ها جهت حجم و فرم دادن به باسن ،سینه و لب مورد استفاده قرار میگیرد .

ولی موارد دیگری از قبیل ایجاد گردش خون در اعضای بدن و از بین بردن چین و چروک و کبودی و پف زیر چشم نیز استفاده میگردد که البته طول دوره استفاده و تاثیر در هر مورد استفاده متفاوت می باشد.

طب سنتی و نظرات در مورد روغن خراطین

روغن خراطین از گذشته در طب سنتی مورد توجه بوده و هست .

همچنین میتوان جهت تایید این گفته تنها سخن بزرگترین دانشمند علم طب سنتی یعنی ابن سینا را که در کتاب قرابادین خود بیان کرده را عنوان کرد . او در این کتاب اینگونه در مورد روغن خراطین مینویسد: کرمی با بدنه اسفنجی یافتم که خواصی مشابه کرم زالو و مناسب برای حجم دهندگی با همان تاثیرات کرم زالو میباشد.

البته دانشمندان و حکیمان دیگری نظیر حکیم ارزانی و حکیم طهرانی نیز در تالیفات خود به خواص شگفت انگیز این روغن اشاره کرده اند.

ویژگی های روغن خراطین اصل

عنصر اصلی روغن خراطین که باعث حجم دهندگی و ایجاد گردش خون در عضو می شود الانتیین و کلاژن میباشد .این روغن دارای رنگی تیره به همراه درد هایی از ذرات ریز کرم ایزنفتیدا میباشد و غلظت آن بالا است و بوی نسبتا بدی میدهد که البته این بو بعد از استفاده و هنگام ماساژ عضو از بین میرود.

تک فارس

قابل توجه است که این روغن با ایجاد گردش خون در اعضا باعث افزایش سایز و طراوت عضو میشود.

نحوه مصرف و شرایط نگهداری روغن خراطین

روغن خراطین روغنی نسبتاً حساس به نور و دما میباشد و بهتر است در دمای متعادل بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

هر بسته روغن خراطین را جهت اثر دهی مناسب بایستی طی یک ماه استفاده کرد .

و بهترین زمان برای استفاده به پیشنهاد دکتر حسین علی جلیلیان متخصص و محقق طب سنتی در زمان شب میباشد.

روغن خراطین برای ماندگاری و تکمیل اثر گذاری بایستی ۳ دوره کامل مصرف گردد.

طریقه مصرف به این گونه میباشد که شب قبل از خواب هر ۲۴ ساعت یکبار مقدار ۳ تا ۵ قطره روغن را بر روی پوست ریخته و ماساژ دهید تا روغن کامل جذب پوست گردد .

البته نحوه ماساژ را هم میتوان جز مواردی بیان کرد که بایستی مورد توجه مصرف کننده قرار گیرد.

در صورتی که این روغن به حالت تیکه تیکه های جامد بزرگ وجود داشت شک نکنید که در مجاورت نور خورشید مستقیم یا گرمای زیاد بوده و از استفاده آن خودداری نمایید .

در صورتی که این روغن در مجاورت هوای سرد نیز قرار گیرد همانند شیر بریده میشود لذا باید همانند روغن آرگان لطیف و دارای غلطت بالا باشد .

T A K F A R S

چگونه روغن خراطین اصلی را تشخیص دهیم؟

در اکثر مقالات و فروشگاه ها روش های متفاوتی جهت تشخیص روغن خراطین اصل مطرح گردیده است .

روغن خراطین عموما خواصی مشابه روغن آرگان دارد بدین صورت که در روغن خراطین نیز همانند روغن آرگان یک ماده ای وجود دارد به نام تیتروتانین که تحت هیچ شرایطی نباید در مجاورت نور خورشید قرار گیرد .

در نتیجه این روغن باید در ظروف کاملا تیره تهیه گردد .

روغن خراطین هایی که از پودر ساخته میشوند عمدتا تاثیر دارویی ندارند و نمیتوان از آنها به عنوان یک روغن خراطین حجم دهنده استفاده نمود .

انتخاب فروشگاه جهت سفارش روغن خراطین

قبل از خرید این روغن به جهت حساسیت بالا توجه نمایید که نباید از هر فروشگاهی خرید کنید . مخصوصا فراورده های روغنی را که برای مسائل درمانی و بهداشتی استفاده میگردد .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر