تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خطرات سلامتی برای آدم هایی که زیاد می خوابند

image خطرات سلامتی برای آدم هایی که زیاد می خوابند

خوابیدن زیاد می تواند بدتر باشد. افرادی که زیاد می خوابند یا از سوی دیگر افرادی که کم می خوابند احتمالا خطر ابتلا به بیماری های جسمی و روانشناختی از جمله بیماری های عروق کرونر، دیابت، اضطراب و چاقی را در خود افزایش می دهند.

افرادی که برای خوابیدن به مدت بیش از شش ساعت در شب دچار مشکل می شوند در خطر بیشتری برای بیماری عروق کرونر، سکته مغزی، دیابت، چاقی و بیماری های روحی هستند.

استراحت بیش از اندازه نیز برای سلامتی مفید نیست. ضروری است که افراد بزرگسال هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابند.

خوابیدن زیاد همان خطرات کم خوابی را برای سلامتی در پی دارد، هر شب اختصاص میزان مناسبی به خواب خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد و می تواند به افراد بالای ۴۵ ساله ای که به مشکلات سلامتی رایج مبتلا هستند، کمک کند.

تکفارس آی آر

یک سبک زندگی سالم و متعادل به رعایت رژیم غذایی و ورزش محدود نیست، اینکه چه موقع و چگونه می خوابید نیز به اندازه خوراک و ورزش برای حفظ سلامتی موثرند.

افراد بزرگسال هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابند تا از فواید خواب بهره مند شوند، این میزان خواب برای آنهایی که به بیماری های مزمن مبتلا هستند نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر