تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

حقایقی خواندنی درباره نقاشی لبخند مونالیزا اثر نقاش داوینچی

image حقایقی خواندنی درباره نقاشی لبخند مونالیزا اثر نقاش داوینچی

کوته بنیانگذار تکنولوژی لومیر ، نقاشی را با یک دوربین چند طیفی ۲۴۰ مگاپیکسلی که خود او اختراعش کرده بود با دقت بررسی کرد و از طول موج های نور ماورا بنفش و مادون قرمز استفاده میکنند. تصاویر حاصله تصاویری هستند عاری از جلا و تغییرات دیگری که قرن ها ی متمادی روی نقاشی ایجاد شده است و برای ما آشکار میسازد که چگونه هنرمند به این نقاشی زندگی بخشیده ومونالیزا برای داوینچی و معاصرانش چه ظاهری داشته است.

تصاویر جدید ۲۵ راز درمورد تابلوی مونالیزا را برملا میکنند؛ از جمله شواهدی دال بر اینکه لئوناردو داوینچی در کشیدن ابروهای مونالیزا یکی از اسرار حل نشده را فاش ساخته است . این تصاویر بخشی از نمایشگاه ” اسرار مونالیزا فاش شد ” است و نتیجه جدید تحقیقات پاسکال کوته ، مهندس فرانسوی می باشد ، او در مرکز متروئن سان فرانسیسکو آغاز به کار کرد و تا پایان سال نیز در آن جا خواهد ماند. نمایش مونالیزا بخشی از یک نمایشگاه بزرگتربه نام “داوینچی نمایشی از یک نابغه ” می باشد.

کوته میگوید :صورت مونالیزا به نظر پهنای کمی دارد و لبخند و همین طور چشمانش متفاوت هستند که البته به نظر من این تفاوت در لبخند تشدید و برجسته میشود. بزرگ کردن تصویر چشم چپ مونالیزا اثر یک فرچه ی قلمو یا کاردک را در ناحیه ی ابرو را نشان میدهد.

کوته در گفتگوی خود با لایو ساینس گفت :من دانشمند و مهندس هستم بنابر این همهی این ها ایجاب میکنند که منطقی باشم ؛ منطقی نیست که مونالیزا ابرو و مژه نداشته باشد، من یک مو از ابروی او را کشف کردم.

تکفارس آی آر

یکی دیگر از مسائل مطرح شده ، موقعیت قرار گرفتن بازوی راست است که در امتداد شکمش کشیده شده است کات گفت :این اولین بار بود که یک نقاش دست و مچ موضوی را در چنین موقعیتی ارائه می دهد ، حال آنکه هنرمندان دیگر هیچگاه دلایل داوینچی را درک نکردند با این وجود از او کپی کردند.

کوته رنگدانه ای را درست در پشت مچ راست کشف کرد که کاملا با آن پوشش نقاشی شده ای که زانوی مونالیزا را پوشانده هماهنگ است و اگر با مادون قرمز به آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که مونالیزا پارچه ای را با دستش نگه داشته است.

تصاویر مادون قرمز طراحی اولیه و مقدماتی داوینچی را خوابیده در زیر لایه هایی از رنگ و جلا را نیز نشان میدهند، که مرد نابغه ی رنسانسی هم انسان بوده.

کوته می گوید :اگر به سمت چپ تابلو نگاه کنید اولین جایگاه انگشتان را مشاهده میکنید ولی انگارنظرش را تغییر داد ، حتی لئو.ناردو داوینچی هم تردید داشت.

وی افزود :اگر چند قدم عقب تر بایستید و تصویر بزرگ مونالیزا را تماشا کنید زیبایی را در او شاهد خواهید بود.

www.takfars.ir

اگرمقابل مونالیزا قراربگیرید ، در لحظه متوجه علت مشهوربودن آن خواهید شد و این چیزی است که تنها باید با چشمان خودتان شاهدش باشید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر