تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

جای خراش و خط و لکه های روی سطوح چوبی را چطور درست کنید

image جای خراش و خط و لکه های روی سطوح چوبی را چطور درست کنید

اگر روی وسایل چوبی خانه شما لکه‌ای افتاده که پاک نمی‌شود یا اگر چوب‌ها خراشیدگی دارند، می‌توانید یک فنجان روغن زیتون را با آب نصف لیموترش مخلوط کنید و آن را با یک دستمال روی چوب بمالید.

بعد از چند بار کشیدن دستمال روی چوب، لکه‌ها و خراش‌ها محو خواهند شد. این ترکیب واکس خوبی هم برای پارکت‌هاست، به شرطی که بسیار کم از آن استفاده کنید. تزیینات عاج روی چوب را می توان با کمک چوب پنبه که روی سر یک چوب کبریت پیچیده شده و کمی به آب و شوینده ضعیف آغشته شده است، تمیز کرد. بعد از این مرحله با کمی پنبه که در آب فرو برده اید، آن را دوباره تمیز و در پایان با پارچه ای کتانی سطح عاج را خشک کنید.

قسمتی از روکش چوب های روکش دار جدا شده است؟

خودتان را ناراحت نکنید، از چسب تیوبی استفاده کنید و آن را دوباره بچسبانید و ۲۴ ساعت یک جسم سنگین روی آن قرار دهید تا از چسبیدن آن مطمئن شوید. اگر به طور مرتب وسایل چوبی را تمیز نکنید، حشرات موذی از فرصت استفاده میکنند و در بهار و اوایل تابستان تخم ریزی میکنند که اگر تعداد آن ها زیاد باشد باید از مواد مؤثرتری برای سم پاشی استفاده کنید. وسایل چوبی برخلاف شما گرما را حتی در زمستان هم دوست ندارند. شوفاژ را هم خیلی تحمل نمیکنند و از تهویه به خاطر تغییراتی که در دما ایجاد و هوا را خشک میکند، خوششان نمی آید، پس به دادشان برسید و با تمیز کردن آن ها به طول عمرشان بیفزایید.

تکفارس آی آر

اگر کاغذی به لوازم چوبی منزل شما چسبیده است و مایلید آن را بکنید هیچ وقت با یک کارد یا تیغ و نظایر آن به جان آن نیفتید چرا که با این عمل به لوازم چوبی شما آسیب وارد می آورد.

در چنین مواقعی بهتر است از هر نوع روغن های مایع کمک بگیرید به این صورت که چند قطره روغن روی کاغذ بریزید و لحظه ای صبر کنید سپس با پارچه نرمی مالش دهید و این عمل را آن قدر تکرار کنید تا کاغذ به کلی از چوب کنده شود. برای برطرف کردن برچسب ها و عکس برگردان های کهنه و قدیمی می توان از سرکه استفاده کرد به این صورت که آنها را با سرکه خیس کنید و لحظه ای صبر کنید سپس به آرامی با تکه پارچه ای آن را پاک کنید.

پاک کردن شیشه ها در شهر های غبار آلود دشوار است.

برای اینکه شیشه ها کاملا براق و تمیز شوند مقداری از مخلوط آب و الکل روی شیشه ها بکشید سپس با پارچه نرم و بدون کرک خشک کنید. شیشه ها کاملا براق می شوند. اگر آشپزخانه شما کوچک است و میخواهید دیوارها و سقف آن را بشویید کافی است که یک قابلمه آب را روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید تا آشپزخانه مملو از بخار شود بعد با اسفنج یا ابر تمام دیوارها را پاک کنید و برای پاک شدن بهتر آنها هرچند لحظه یک بار اسفنج را در آب ولرم و پودر رختشویی بفشارید.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر